4 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik heb om deze reden ervoor gekozen om bij een andere organisatie te gaan werken als verpleegkundige. Daar krijg ik een vast rooster en dat gaat denk ik heel veel rust geven. Succes, ik hoop dat je tot een oplossing kan komen en je gewoon op je werkplek kunt blijven.

één jaar geleden

Wij werken hier ook beide onregelmatig. Maar wel zo dat we precies langs elkaar heen werken, beide 32 uur en we hebben dan 1 dag in de week echt samen. Geen opvang nodig!😁

één jaar geleden

Ik weet niet precies wat voor werk je doet. Als verpleegkundige werk ik bij Buurtzorg in een zelfsturend team, heel erg leuk! Ik heb vaste werkdagen en altijd minstens 1 vaste vrije dag (maandag) wij roosteren als team zelf en ik vul dus in wanneer het mij goed uitkomt. Doordat het kleinschalig is ben je ook op de hoogte van de voorkeuren en wensen van iedereen. Er is niet iemand achter z’n bureau die t rooster maakt. Maar je maakt het samen als team. Wat misschien goed is om mee te nemen is dat je nu gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof op kan nemen een heel aantal uur dit was misschien bij je eerste kindje niet zo? Wij vielen net naast de boot namelijk. Misschien eerste jaar 4 uur opnemen zodat je wat minder werkt of je man? Of misschien kan je afspreken dat je ook altijd vast een dag wel werkt. Dat je bijvoorbeeld maandag altijd vrij bent maar dinsdag altijd werkt. En anders ergens in een flexpoule zodat je helemaal kan bepalen wanneer je wel en niet werkt? Ben je wel meer zekerheid kwijt.

één jaar geleden

Ik werk in de thuiszorg en ben uit een vast team gegaan en naar het flexteam gegaan. Ik kan mezelf inroosteren dus kan zelf bepalen wanneer ik werk! Dag, avond wel of geen weekenden. Zelfs feestdagen kan ik zelf bepalen of ik wil werken of niet. Vakanties kan ik ook opnemen wanneer ik maar wil.. echt ideaal moet ik zeggen