8 Reacties

één jaar geleden

Blijf tijd voor elkaar maken,praat tijdens een uitje dingen uit.vertel hem waarom je bepaalde dingen doet en wat je ervaart. Zeg dat het studeren niet voor altijd is maar dat het uiteindelijk voor iedereen beter zal zijn. Als je getrouwd bent kom dan met hem as zondag naar een kerkdienst in Amsterdam. Gaat over het huwelijkse leven. Begint om 18h, the river je man die graag naar de kerk gaat zal het initiatief van jou kant fijn vinden

één jaar geleden

In de weekenden zijn we ook wel samen (want ik zorg er voor dat ik in het weekend nog maar weinig hoef te doen aan mijn studie). Dan hebben we ook wel gesprekken en tijd voor elkaar, op de zondag ga ik ook regelmatig mee naar de kerk, maar niet altijd omdat het niet altijd handig is met onze zoon. De filosofie avond in de kerk bedoelt hij niet mee dat we dan samen daar naartoe gaan, maar dat ik alleen ga. Alles waar hij op doelt is niet per sé samen maar zijn vooral dingen die hij zelf leuk zou vinden/ waar zijn interesse ligt. Dan overlapt deels wel met mijn interesses, maar niet alles. Maar door tijdgebrek kom ik aan veel van dit soort activiteiten niet toe (naast dat ik ook introverter ben dan dat hij is, waardoor ook niet alles in dezelfde intensiteit bij mij past). Alleen dat lijkt hij niet te begrijpen en dan wordt het heel bekritiserend. Dat vind ik heel vervelend waardoor ik het gevoel krijg dat ik niet mezelf mag zijn.

één jaar geleden

De vraag is een beetje waarom hij dit doet. Heb je dat al eens gevraagd? Want mijn man doet het juist als hij vind dat ik meer moet ontspannen. En het klinkt alsof jou leven zo druk is dat dat je wordt geleefd in plaats van dat je leeft. Iets voor jezelf doen lijkt me eigenlijk wel op zijn plaats. Als jij iemand ziet, die volledig geleefd wordt en enorm druk is met van alles behalve ontspannen en even iets voor jezelf doen. Dan zou je waarschijnlijk ook een activiteit adviseren waar jij zelf ontspanning vind. Want dat is je bekend. In plaats van af te wijzen en uit leggen waarom niet, moet je misschien eens kijken naar waarom wel of wat dan wel. Is zijn intentie dat jij perse naar de filosofie avond gaat of is de intentie dat je even een avond voor jezelf neemt en is de filosofie avond een optie maar kan het ook wat anders zijn? En wat dan? Wat past er bij jou? Waar haal jij ontspanning en energie uit?

één jaar geleden

Klinkt voor mij of hij wil dat je ontspant (en dat is natuurlijk lief). Ik herken bij mijn eigen man dat ipv dat te zeggen hij dan oplossingen aandraagt, is dat hier misschien ook zo? Ik word dan ook soms geïrriteerd, maar de intentie erachter is goed. Dus doet hij suggesties omdat hij je wil helpen tijd voor jezelf te nemen of 'dwingt' hij je een boek te lezen/ naar die kerstavond? Oprechte vraag 😊

één jaar geleden

Reactie op wave

Klinkt voor mij of hij wil dat je ontspant (en dat is natuurlijk lief). Ik ...
Kerstavond = kerkavond (autocorrect...)

één jaar geleden

Wat wil jij? Ik lees in je verhaal terug dat je weinig tijd en energie hebt voor jezelf. Is je balans wel goed? Als ik dit zo lees dan denk ik ook: wat maakt dat je hiervoor kiest? Lijkt me best intensief.... Mij rest de vraag, als je zou mogen kiezen heb je dan wel behoefte aan meer ontspanning en tijd voor jezelf? Kijk, als dit helemaal oke is voor jezelf, maak je vriend dat dan duidelijk. Maar als jij noemt over dat het druk, pittig en veel is, snap ik wel dat hij geneigd is om te zeggen "ga dan wat leuks doen". Iedereen heeft 24 uur in een dag zitten, je vult hem zelf, niks moet. Je bepaalt zelf hoe druk je bent. En als dit leven oke is voor jou, dan zal hij dat ook moeten accepteren.

één jaar geleden

Reactie op wave

Klinkt voor mij of hij wil dat je ontspant (en dat is natuurlijk lief). Ik ...
Is ook echt een mannending he, alles willen oplossen voor je. Weinig mannen luisteren om het luisteren, vaak dragen ze direct een oplossing aan ook al is dat niet wat je zoekt. Ik zeg thuis wel eens, mag ik even klagen? Maar ik wil geen oplossing voor, alleen ff klagen

één jaar geleden

Reactie op ROF

Is ook echt een mannending he, alles willen oplossen voor je. Weinig mannen ...
Haha ja. Er zullen vast andere mannen zijn maar voor mij is dit wel erg herkenbaar :)