23 Reacties
2 jaar geleden
Billen wassen onder de lauwwarme kraan en droogdeppen met een doek. Daarna gewoon lekker zonder luier aan de lucht drogen. Sudocreme, Bepanthen en zinkzalf hielp hier goed, ik wisselde die zalfjes af. Gewoon een dun laagje smeren
2 jaar geleden
Billetjes laten drogen werkt goed! Je baby in blote billetjes laten spelen en er een matje onder leggen. Daarnaast heeft het bij ons geholpen om even geen billendoekjes te gebruiken maar met een natte hydrofiele doek alles te deppen en daarna weer droog deppen. Ook snel de luiers verschonen want alles prikt als je baby daar wondjes heeft. Veel succes 馃崁
2 jaar geleden
Reactie op Irisje123
Maizena erop!
Daar kwam mijn zus ook mee, maar begon toch even te zoeken.
Juist geen ma茂zena gebruiken..
2 jaar geleden
Sudocreme helpt hier heel goed. Zorgen dat het schoon en droog is en dan een heel dun laagje.
2 jaar geleden
geen sudocreme bij kapotte billen, dat is meer geschikt voor plooien e.d. maar dan zink ipv sudocreme. Ik werk in de gehandicaptenzorg en wij gebruiken voor kapotte billen barrierecreme, voor baby's heb je bepanthen voor de billen. Heel dun laagje iedere luierwissel. Voor de rest zo veel mogelijk bloot laten liggen zodat het goed kan drogen. Als het bloed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken, anders ff huisarts
2 jaar geleden
Toen mijn dochtertje een paar dagen oud was had ze het ook. Geen enkele cr猫me (sudocreme, bepanthen etc) werkte...
Toen ben ik gaan kijken op www.thuisarts.nl
Daar geven ze aan met lauwarm water en hydrofiel doekje schoonmaken. Dan zinkzalf (gebruikte zelf van Neutral maar die hebben ze nu niet meer geloof ik) en dat hielp ontzettend.
Ook ben ik overgestapt van Pampers premium protection naar Pampers Harmonie. Deze zijn veel zachter voor de billetjes. Dit hielp direct!
En wat extra vaak verschonen zolang ze het heeft werkt denk ik ook, verder ook goed drooghouden. Dus even voorzichtig deppen na het schoonmaken met een droge hydrofiel
2 jaar geleden
Als het hier eens voorkomt doe ik ook goed droog maken na verschonen met hydrofiele doek, daarna zinkzalf of bepanthen laagje smeren en vooral bij de laatste (nachtluier) gooi ik er ook talkpoeder over en in de luier zelf馃檲. Verder wat vaker proberen te verschonen zodat ze niet te lang in een plasluier zitten.
2 jaar geleden
Hier ook last van veel poepen (zeker 6 keer per dag, ook in de nacht). Waarschijnlijk ook tandjes of iets van een infectie. Hierdoor ook super rode billen.
Nu heel vaak verschonen, zeker 8 keer per dag, wasbare luiers gebruiken (ademt meer) billenzalf van weleda smeren, plukje heilwol tussen de billen en de luier (zorgt voor een luchtlaagje en de lanoline werkt huidherstellend), wasbare billendoekjes en droogdeppen, zoveel mogelijk met de billen bloot spelen..
Het is hier niet kapot gegaan, maar door de poep blijft het wel rood. Dus veel werk nu 馃槄
2 jaar geleden
Wij smeren barri猫re creme van Dr Leenarts. En de billetjes goed drogen.
2 jaar geleden
Herkenbaar helaas, ik dacht eerst ook dat het een schimmel was icm luieruitslag, en uiteindelijk werd t van kwaad tot erger ook open plekjes, zelfs naar de dokter geweest. Dit kan weken duren helaas..
Heb toen de tip gekregen dr leenarts babybillenzalf en om door te smeren met de schimmelcreme miconazol. Vaak/vaker luier wisselen.
Dit heeft uiteindelijk geholpen.
De zalf van dr leenarts smeert veel makkelijker dan bijv sudocreme. Deze gebruiken we nog regelmatig/dagelijks.