18 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, we hebben ons er aan overgegeven. Zo'n beetje alle tips al geprobeerd tot de etherische oliën aan toe (dit hielp een par nachtjes). Ik verklaar het maar dat hij papa en mama toch echt nog even nodig heeft. Soms ligt hij ook tussen ons in, dan slaapt iedereen prima. Nog meer bevestiging dat hij nog wat geborgenheid zoekt en die geven we hem dan maar al te graag (ookal is het vermoeiend)
2 jaar geleden
Hier helaas net zo.. Er zitten zelfs nachten bij dat ik elk uur heen kan 🤦🏼♀️ hij slaapt nu ongeveer 1,5 week niet meer bij ons in bed. Dat is al een verbetering, maar dat slapen pffff. Ben al blij als ik hem 's avonds om 19 uur in slaap krijg en met een beetje geluk blijft hij in bed tot 6/7. Heb dagen erbij dan zit ik om 4 of 5 uur beneden.
Heb dus helaas geen tips voor je, zit met hetzelfde probleem 😅
2 jaar geleden
Mijn dochter sliep ook onrustig, werd niet perse wakker maar gewoon onrustig en ben nu een papfles gaan geven savonds en nu heeft ze voor het eerst weer rustig geslapen sinds ze zo beweeglijk is geworden (kruipen, staan etc) maar mijn dochter is 72cm en weeg 7.3kg een stuk lichter dus!
Ik weet wel dat ze tussen 8-9 maanden een slaapregressie hebben en heel erg druk zijn in hun hoofdje met alle ontwikkelingen, misschien heeft je zoontje daar last van?
2 jaar geleden
Hoe lastig het ook is, is het op deze leeftijd nog heel normaal om elke 2 a 3 uur wakker te worden. Als het echt elk uur of als hij echt ergens last van lijkt te hebben dan kun je dat natuurlijk uit laten zoeken.
Het in eigen bed slapen komt vanzelf als hij daar aan toe is, sommige kindjes hebben gewoon die nabijheid nodig.
Ik merk dat het mij heel erg geholpen heeft om het wat meer te accepteren in plaats van te blijven zoeken naar ‘de oplossing’. Hier al sinds de geboorte nooit langer geslapen dan 4 uur achter elkaar (en inmiddels komt hij ongeveer elke 2 uur) dus ik snap je verlangen naar door slapen helemaal. Hopelijk heb je hier iets aan!
2 jaar geleden
Geen tips helaas..
Maar hier hetzelfde geval.
Tegenwoordig 3 à 4 keer per nacht erheen en vervolgens begint de dag voor haar om 5 uur ‘s ochtends.
Altijd al een slechte slaper geweest. Wat verlangen we naar een nachtje doorslapen!!
2 jaar geleden
Wakker worden en dan roepen is helaas nornaal en kan voor sommige kinderen ook echt wel meerdere jaren duren. Wij worden ook snachts wakker, alleen kunnen we inmiddels voor onszelf zorgen en weer in slaap vallen.
Daarnaast is de ontwikkeling in slaap niet lineair. Ineens slaapt hij enige dagen door en vervolgens is hij weer elk uur wakker 🤷 dit heeft te maken met de ontwikkelingsfase van dat moment. Slaap ontwikkeling is wat dat betreft eerder een achtbaan 😂
Ik denk niet dat er echt een gouden tip is wat zorgt voor doorslapen. Er is een reden dat ze roep nadat ze wakker zijn geworden en daar moet je achter zien te komen. Soms kan je het dan voorkomen, bijvoorbeeld door White Noise om omgevingsgeluiden en stilte te voorkomen, een knuffeltje van mama geur om troost te vinden, een papfles om hongergevoel tegen te gaan. Maar dat zal niet voor elk kind werken en misschien de ene keer wel en de andere keer niet
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Wakker worden en dan roepen is helaas nornaal en kan voor sommige kinderen ...
Dit...
Ik lees in het stukje van ROF een aantal dingen terug uit "liefde van een moeder". Ze heeft podcasts en blogs waarbij ze op basis van wetenschappelijk onderzoek een reëel beeld schetst wat je van kindjes kan verwachten wat betreft slaap/doorslapen.
Een deel was mij bekend en ik vind het tegelijkertijd verhelderend. Het helpt mij te accepteren dat het is zoals het is.
2 jaar geleden
Reactie op Happymom211
Geen tips helaas..
Maar hier hetzelfde geval.
Tegenwoordig 3 à 4 keer per n ...
Ook zoooo herkenbaar, elke dag heb ik de hoop op een ommekeer, maar helaas nog niet het geval 😥
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, altijd nog wel een paar keer wakker. De ene keer alleen voor een speen, de andere keer totaal overstuur en zijn we minimaal 1,5 uur bezig haar te kalmeren en terug in slaap te krijgen.
Hoe lang zijn jullie bezig tijdens de wakker momenten? Wat doen jullie dan?
Soms denk ik: laten gaan of niet? Want als we erheen gaan en van alles doen om te sussen zijn we dus ook vaak heel lang bezig en denk ik misschien kunnen we het beter gewoon even laten…?
2 jaar geleden
hier ook
meestal 1x wakker, maar nu zijn we op vakantie en een ander huis, ander bed, ander ritme.. dus vaker even checken of we er nog zijn denk ik..
hij eet ook het best als we allemaal eten, slaapt het best als we met elkaar slapen
dus ja.. gewoon een kuddebeestje
ik denk altijd maar 'wij wilden de familie' en dan ben ik weer zen en blij..
ook vraagt hij elke nacht nog nachtvoeding, daar valt niet aan te ontkomen.. daarna mag hij tussen ons in want zo heeft iedereen de beste slaap
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
hier ook
meestal 1x wakker, maar nu zijn we op vakantie en een ander huis, ...
kortom geen tips, wel herkenning.. ik denk dat dit realistischer is dan 'doorslapen' en de lat niet te hoog leggen.. kleine stapjes, kleine triomfjes
als je het echt niet trekt om en om
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Hier hetzelfde, altijd nog wel een paar keer wakker. De ene keer alleen voo ...
Wij laten het niet gaan. Hij kan nog niet praten dus huilen dus de enige manier om zich te uiten. We willen hem meegeven dat papa en mama er voor hem zijn.
Als we hem laten gaan wordt hij overstuur, we hebben nogal wat artikelen gelezen dat een baby inderdaad na verloop van tijd stil wordt, maar dat dat niet is omdat ze gerust zijn. Ze liggen stil, maar de hersentjes maken nog steeds adrenaline aan en zijn paniekerig en staan in overleefstand. Hiermee leer je ze dus eigenlijk dat er toch niemand komt om ze te helpen, dit heeft dan ook weer gevolgen op latere leeftijd.
2 jaar geleden
Reactie op malin23
je kunt ook wel gaan (baby weet dat je er bent) maar iets passiever handelen
anderhalf uur klinkt niet echt lekkertjes nee en dan ontwaakt ze echt?
hoe handelen jullie? lichten uit houden, niet praten, handjes vast, wel/niet uit bed.. slaapritueel opnieuw etc misschien kunnen we daar nog wat tips geven?
hier is het weeeh, snel fles in elkaar knallen, al drinkend evt schone luier, boertje en weer verder tukken.. kwartiertje misschien bezig..maar ik doe dit op autopilot en slaap dan ook daarna vrolijk verder
2 jaar geleden
Hier ook standaard 3x per nacht wakker en laatste 2 weken gehad dat ze halverwege de nacht dan bij ons in bed belande anders sliep ze niet verder. Nu loop ik naar haar toe speentje en kusje en ik blijf bij haar staan dan gaat ze verder slapen.
Als ik haar kamer in loop gaat er een rood licht aan. En ik heb tegenwoordig de hele nacht een klein lichtje branden want ik merkte dat als het helemaal donker is ze gelijk gaat huilen.
Nu niet maar ook vaak periode dat er snachts even weer een flesje nodig is en rond de 6 maanden hier weken lang gehad dat ze klaar wakker was midden in de nacht.
2 jaar geleden
Geen tips, maar wel heel veel herkenning. Mijn zoontje heeft hetzelfde. De ene nacht wordt hij maar een keer wakker, de andere nacht moet ik om de twee uur eruit. Ik weet ook niet waar het aan ligt en hoop dat het beter wordt. Ik laat hem ook regelmatig naast me slapen, dan is hij rustig. Zodra ik hem huilend uit zijn bedje haal en tegen me aan hou is hij stil en zodra ik hem naast me leg in bed slaapt hij vrijwel meteen weer. Als hij slaapt dan leg ik hem meestal weer in zijn eigen bedje, hij slaapt de ene keer weer een paar uurtjes, maar soms ook echt 4 a 5 uur achter elkaar. Het is heel verschillend. Ik word er wel verdrietig van dat ik niet normaal kan slapen in de nacht, zo stom. Mijn zoontje is alles voor me en ik herken mezelf zo niet.
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Ga je er altijd direct heen? Je kan wel een paar minuutjes afwachten. Wij hebben gemerkt dat ze eigenijk niet altijd echt wakker is als ze huilgeluidjes maakt en sinds is ze na 2-3 minuten alweer helemaal stil en in slaap. Als wij er dan al naartoe waren, storen we haar dus eigenlijk. En ook afhankelijk van hoe je kindje huilt he. En we kijken altijd op de babyfoon ook wat ze doet, en of ze onrustig is of afleg wat geluid maakt.