14 Reacties
2 jaar geleden
Merk je dat hij/zij ergens last van heeft? Krampjes oid? Overstrekken? Komen er tandjes door? Allergische reactie op vaste voeding?
Als er in de basis behoefte niks mis is (gegeten, schone luier, niet extreem oververmoeid) kan het ook stress zijn. Soms is huilen puur ontlading. Kan je op dat moment nog wel contact maken met je kindje?
2 jaar geleden
Mijn dochter had dit vannacht ook. Wsl last van doorkomende tandjes in combinatie met oververmoeidheid. Flesje aangeboden, even bij ons inbed gelegd maar daar ging ze spelen dus toch weer in haar eigen bedje. Toen wel weer huilen. In bed getroost ging ze tot 3x toe bijna slapen en daarna weer hard huilen even bij me genomen en daarna weer in haar bedje gelegd toen ging ze eindelijk slapen. Wat is doe is met mn hand op der buikje en op der hoofdje en even aaien over der bolletje sshh zeggen en evt kusjes geven tot ze rustiger wordt der speentje blijven aanbieden. Soms werkt het ook om der handje vast te houden en een hand op der buikje.
Het gebeurt hier gelukkig zelden, maar dat is hoe ik het aanpak. Laat der overigens nooit alleen huilen dat kan ik niet 😊
2 jaar geleden
Helaas hebben wij dat vannacht ook gehad. Bij ons ook waarschijnlijk doorkomende tandjes (met bijbehorende koorts). Hij begon al te huilen als ik uit bed ging om hem op te pakken om naar z’n eigen bedje te gaan (hoe lang hij ook al sliep). Uiteindelijk opgegeven. Hij heeft de hele nacht tussen mij en m’n man in gelegen. Niet ideaal maar m’n nachtrust is belangrijker. In de ochtend had hij alleen nog wat verhoging dus met wat geluk gaat het vannacht weer beter ☺️.. mocht het echt niet stoppen dan zou ik ook even met de huisarts hebben gebeld of huisartsenpost. O Ja chamodent hielp ook nog wat en drinken bij mama 😅
2 jaar geleden
Reactie op rileyK
Merk je dat hij/zij ergens last van heeft? Krampjes oid? Overstrekken? Kome ...
We zijn onlangs overgestapt naar voeding 2 in plaats van 1 (gebaseerd op leeftijd) maar daar reageert ze overdag eigenlijk heel goed op. Geen tekenen van allergieën… ontlastingspatroon is ook normaal. Onlangs zijn de eerste twee tandjes doorgekomen, misschien dat er weer iets aan zit te komen?
Afgelopen nacht is ze na twee uur lang hard huilen in slaap gevallen… voel me zo machteloos niks te kunnen doen.
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Als ze maar blijft huilen, zou ik denk met de huisarts contact opnemen om t ...
Ja als ik haar vasthoud wordt ze wel weer wat rustiger, dan leg ik haar in bedje en is het voor eventjes oké. Dan gaat ze wel weer huilen …
2 jaar geleden
Reactie op Jolienve
Eventueel toch ook een oorontsteking laten uitsluiten via de huisarts?
Zou ze dan overdag ook niet huilen? Of hebben ze daar voornamelijk snachts last van?
2 jaar geleden
Reactie op Jolienve
Eventueel toch ook een oorontsteking laten uitsluiten via de huisarts?
Goeie! Dat hoorde ik toevallig gisteren ook van een vriendin. Zij mocht overigens 5(!) dagen niet komen ivm koorts en mogelijke Corona. Ze moest eerst 5 dagen koorts hebben voordat de huisarts iets zou doen 🙄. Bleek de kleine meid geen griep of Corona te hebben maar een flinke oorontsteking.
2 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Goeie! Dat hoorde ik toevallig gisteren ook van een vriendin. Zij mocht ove ...
Ah wat sneu … !
2 jaar geleden
Huid op huid contact helpt bij ons wel (als alle andere dingen zijn uitgesloten).
2 jaar geleden
niet huilen maar wel onrustig
dan werkt t alleen om m in bed te nemen en heel stevig vasthouden, dan voel je dat lichaampje ontspannen en rustig worden en weer gaan slapen, dan rollebol ik m uit mn houdgreep en ga ik ook weer slapen
nu wordt dat natuurlijk een gewoonte maar a la