9 Reacties
2 jaar geleden
Hier verschilt het per dag. Op mijn werkdagen is het als volgt:
Soms ‘s nachts en dan 7 uur opstaan met bv of soms in de vroege ochtend een voeding en dan 7.30 uur opstaan
7.50 uur een broodje met water
10.00 uur fruit en water
12.00-13.00 uur broodje en water
16.00 uur tussendoortje
18.00 uur borstvoeding
18.30 uur avondeten
20.00 uur borstvoeding en slapen
Op andere dagen voed ik op verzoek en vandaag hield hij zich ook aan dit schema, maar dronk nog een keer extra om 9 uur na de voeding om 4 uur vannacht. Maar soms komt hij ook nog wel 6-8x op een dag dat ik thuis ben. Dan denkt hij dat ik volledig beschikbaar ben en haalt hij in!
2 jaar geleden
Hier ook nog wel 6/7/8 keer. Ik tel niet meer. 😉 Ze eet ook goed vast voedsel. De flesjes gekolfde melk als ik er niet ben gaan er wel steeds moeilijker in.
2 jaar geleden
Mijn dochter van 11 mnd is best laat vast voedsel gaan eten. Sinds ze dat eenmaal deed, at ze gelijk super veel en goed waardoor ze in een korte tijd overdag geen bv meer wilt.
ik ben sinds een weekje begonnen met de middag melk te kolven gezien ze die niet meer drinkt en die in de avond met granen in een flesje aan te bieden, naast me borst.
Ze heeft nog nooit doorgeslapen, doet ze nog steeds niet, maar ze slaapt hierdoor wel dieper en langer.
In de nacht krijgt ze 1 voeding (sommige nachten komt ze snachts 2x), in de vroege ochtend weer en dan weer als ze gaat slapen borst + afgekolft melk met granen
2 jaar geleden
Jaaaaa hier verschilt het ook per dag. Ik heb alleen iedere keer wanneer ik kolf dat ik +/- 120 cl kolf. En het nadeel is dat ze gewoon niet uit de fles wil drinken mweh. Ik wilde naast de borst in de avond ook gekolfde melk geven zodat ze iig +/- 180 cl zou binnenkrijgen en zo mogelijk langer zou slapen. Maar mweh help! Dan maar roeien met de riemen die we hebben… herkennen meer ouders dit? Is ontstaan doordat mijn man in de avonduren veel werkt en ik door mijn vermoeidheid toch voor de borst ben gegaan en ze waarschijnlijk hierdoor het slikreflex af heeft geleerd (of te slim is want water drinkt ze wel uit zon fles).
Ons schema
7 uur wakker en borstvoeding
7.30 een half crackertje of een paar blauwe bessen.
9.00 1 pruim (of mango/kiwi e.d) of gekookt eitje met water of thee
9.30 borstvoeding en slapen
Wanneer wakker water of thee
12 - 13.00 1 broodje of zonder iets of met humus en bijv wat stukjes avocado en rode besjes en water
15.00 borstvoeding en slapen
17.30 avondeten. Bijv zoete aardappel geprakt of gegrilde groentes en soms nog een stukje brood om te sabbelen.
18.30 borstvoeding en slapen
23.00-24.00 borstvoeding
En snachts vaak tussen 2 en 5 nog minimaal 1 voeding.
2 jaar geleden
Reactie op Sanne---
Jaaaaa hier verschilt het ook per dag. Ik heb alleen iedere keer wanneer ik ...
Nou bij ons precies hetzelfde! Mijn zoontje wilt ook geen fles, drinkt er echt minimaal uit als ik op werk ben en haalt alles in als ik thuis ben
Jou schema lijkt veel op hoe het bij ons ook gaat
Zou ook graag extra flesje met granen willen geven maar dat gaat niet