169 Reacties

2 jaar geleden

Hi ladies! Ons meisje wordt deze week 1 en ik geef nog steeds bv op verzoek. Ik merk dat het overdag wel minder word en zit nu in dubio wat ik zal doen met kolven (4 dagen per week). Wat doen jullie? Wij komen net terug van vakantie dus heb een paar weken alleen maar live gevoed. Ik kolfde altijd twee keer per dag (in totaal 450 cc ongeveer) en denk erover nog maar een keer te kolven en op een gegeven moment helemaal niet meer. Is het nog nodig evenveel te kolven als ze drinkt, voor de productie? Ik heb namelijk best veel voorraad, dus zou voor de opvang ook kunnen aanvullen met voedingen uit diepvries. Dank alvast voor het meedenken!

2 jaar geleden

Reactie op WIES123456

Hi ladies! Ons meisje wordt deze week 1 en ik geef nog steeds bv op verzoek ...
Sinds 10 maanden gestopt met overdag op het werk kolven en op de dagen dat ik thuis ben voed ik op verzoek. Dat is ongeveer 3-5 x per dag tov werkdagen, dan is het 2-3 x per dag. Voor ons werkt het prima. Ik heb gewoon afgebouwd op het werk en had nog extra voorraad in de vriezer en dacht er aan s avonds extra te kolven, omdat hij heel erg waarde hechtte aan de flessen. Maar ineens was dit over. Bij papa en opa/oma dronk hij ineens geen flessen meer of kreeg ze met moeite weg. We waren daarna twee weken op vakantie en daarna wilde hij geen flesjes meer. Alleen nog maar live drinken. Nu gebruik ik de melk voor smoothies en in pannenkoekjes.

2 jaar geleden

Reactie op WIES123456

Hi ladies! Ons meisje wordt deze week 1 en ik geef nog steeds bv op verzoek ...
Advies is sowieso een keer per dag te blijven kolven. Ik kolf wanneer hij drinkt omdat mijn voorraad niet mega is. Momenteel nog 2x op een werkdag.

2 jaar geleden

Zijn er hier ook al mama’s die weer zwanger zijn? Ik geef momenteel overdag nog 2-3x borstvoeding (7-13:30-18:30) en dan avond en nacht op verzoek (wat meestal nog neerkomt op 2/3 voedingen). Dat gaat nog allemaal prima nu ik nog pril zwanger ben maar ben heel benieuwd hoe dat gaat in de komende maanden. Kan het echt zijn dat de productie helemaal stopt? Nog veel vragen en morgen intake bij verloskundige dus dan kan ik deze ook wel stellen, maar mochten er hier mama’s zijn die hun ervaringen willen delen dan hoor ik het graag! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Zijn er hier ook al mama’s die weer zwanger zijn? Ik geef momenteel overdag ...
O Wauw wat leuk! Van harte gefeliciteerd! Ik ben (nog) niet zwanger (tenminste voor zover ik weet) maar vroeg me hetzelfde af dus ben ook wel heel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft (en ook naar het advies van je verloskundige) 😃! Hopelijk heb je een heel voorspoedige zwangerschap!

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Advies is sowieso een keer per dag te blijven kolven. Ik kolf wanneer hij ...
Hi, misschien stomme vraag maar hoezo nog die ene keer blijven kolven? Ik moet eerlijk zeggen dat het erg wisselt bij ons. Ik kolf zelden. Maar de kleine drinkt de ene dag meer (nog overdag) dan de andere dag (alleen ochtend/avond/nacht).

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Advies is sowieso een keer per dag te blijven kolven. Ik kolf wanneer hij ...
Van wie komt dit advies? Heb je een link?

2 jaar geleden

Van wie komt dit advies? Heb je een link?
Dat is het advies wat ik altijd terug zie komen in de Facebook groep 'vraag een lactatiekundige'.

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hi, misschien stomme vraag maar hoezo nog die ene keer blijven kolven? Ik m ...
Had te maken met de productie als je meerdere dagen werkt.

2 jaar geleden

Zelf ben ik in juni/juli ergens gestopt met kolven. Ik werk 4 of 5 dagen per week en ben ook wel eens 6 weg, maar ik voed vast ‘s ochtends (soms ‘s nachts) en voor het slapen gaan. Maar de tijden wisselen. Als de productie wat minder is, krikt mn zoontje het vanzelf weer op. Ik was eerst ook sceptisch, maar voor ons werkt het op verzoek als ik er wel ben prima. Ik snap het advies, maar het kan ook prima zonder in mijn geval.

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

O Wauw wat leuk! Van harte gefeliciteerd! Ik ben (nog) niet zwanger (tenmin ...
Lief, dankjewel! Ik zal het advies/info van de verloskundige ook delen na ons gesprek morgen 👍🏽

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik moet zeggen dat het vloerbed de overstap naar eigen bed wel enorm veel m ...
Heel goed idee. Ik denk dat als Mika blijft zeuren dat we dat gewoon doen. Hij slaapt nu ook op de grond op een matje. Waar heb je het vloerbed vandaan? Gewoon eenfuton? En zo is het extra knus met onze oudste, kan hij meteen er bij komen liggen ook! Goed idee hoor

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Zijn er hier ook al mama’s die weer zwanger zijn? Ik geef momenteel overdag ...
Ja ik ben dus ook zwanger!! leuk zeg een mede borstvoedende mama van een dreumes die in verwachting is. Ik maak me er niet teveel zorgen over, het kan afnemen en daarna kan de productie weer meer worden. Vaak stoppen kindjes vanzelf en tandemvoeden lijkt mij zelf ook heel gezellig af en toe. Niet heel intensief maar de oudste baby mag zeker af en toe een slokje meedrinken. 🥰 Ik geef ongeveer vergelijkbaar hoeveelheid voedingen, het zal wel goedkomen denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Skye

Heel goed idee. Ik denk dat als Mika blijft zeuren dat we dat gewoon doen. ...
Mijn man heeft een bedbodem gemaakt zonder ombouw en daar ligt een goed ventilerende matras op van 120 x 190. Totale hoogte is dan iets van 15cm. Is super fijn. Hij kan er zelf op en af. Nog niet meegemaakt dat hij perongelijk uit bed rolt, er liggen wel schapenvachten naast voor het geval dat.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Dat is het advies wat ik altijd terug zie komen in de Facebook groep 'vraag ...
Thanks, ik ga er eens naar kijken. Ben het op andere borstvoedingsfora nog niet tegengekomen.

één jaar geleden

Reactie op saskiat91

Zelf ben ik in juni/juli ergens gestopt met kolven. Ik werk 4 of 5 dagen pe ...
Ik kolf nog één keer per dag, maar denk dat ik binnenkort kan stoppen zonder dat het invloed heeft op mijn productie. Zal het jullie laten weten 😊

één jaar geleden

Meer babys die geen fles (gekolfde melk) meer willen. Mijn dochter drinkt nog lekker aan de borst. Maar op werkdagen dronk ze normaal voor het slapen gaan een klein flesje afgekolfde melk. Sinds zaterdag wordt ze heel boos en wilt het niet meer. Opzich natuurlijk geen ramp. Ze drinkt op die dagen sochtends en savonds bij mij en snachts. Maar was even benieuwd of meer kindjes dat ineens hebben. Zij heeft gewoon altijd der flesje gedronken. Heb ook al andere bekers geprobeerd, wilt ze ook niet. Normale melk dan weer wel uit een bekertje🤣 het is dus of echte borst of anders niet haha!

één jaar geleden

Reactie op Jilster25

Ik kolf nog één keer per dag, maar denk dat ik binnenkort kan stoppen zonde ...
Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Ik kolfde tot nu toe nog 2x per dag en ik ben nu aan het testen met 1x per dag. Als mijn kindje niet bij mij is drinkt hij overdag bij de opvang nog maar 1 fles van 120 ml. Maar live drinkt hij nog heel regelmatig (en volgens mij veel meer dan 120 ml 😄)

één jaar geleden

Reactie op AAV

Meer babys die geen fles (gekolfde melk) meer willen. Mijn dochter drinkt n ...
Hier sinds de zomervakantie in augustus hoeft hij geen flesjes meer. Niet van papa, op/oma, oppas, gastouder, enz. Wil enkel live drinken als we samen zijn of ik hem op kom halen. Hadden ook een beker geprobeerd, maar wilde hij ook niet.

één jaar geleden

Reactie op saskiat91

Hier sinds de zomervakantie in augustus hoeft hij geen flesjes meer. Niet v ...
Oohh fijn om te horen dat ik niet de enige ben. En geven de oma/opa, papa of gastouder dan wat anders aan hem? Hier drinkt ze gewoon water en eventueel klein bekertje koemelk