169 Reacties

één jaar geleden

Reactie op AAV

Meer babys die geen fles (gekolfde melk) meer willen. Mijn dochter drinkt n ...
Die van mij drinkt nog maar 2 keer aan de borst. Smorgens vroeg en voor dat ik ga slapen. Als hij zelf naar bed gaat krijgt hij een flesje kv

één jaar geleden

Reactie op AAV

Oohh fijn om te horen dat ik niet de enige ben. En geven de oma/opa, papa o ...
Hij begint met bv rond 7 uur, dan 8 uur een cracker of brood, dan fruit rond 10 uur, een of twee sneeen brood tussen de middag en ‘s middags nog een stuk fruit of andere snack. ‘s avonds met de pot mee en dan nog een bv voor het slapen. Hij eet bij mijn ouders, papa of de gastouderopvang een stuk meer dan thuis bij mij. Drinkt goed water tussendoor, we 0,4-0,5 liter. Ik geef m vaak een smoothie, omdat hij water enz bij mij weigert en liever aan de borst wil tinken.

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Ik kolfde tot nu toe nog 2x per dag e ...
Hier gaat het goed! Ik ben deze week min of meer gestopt met kolven. Gisteren nog wel omdat ik laat thuis was van werk en ik er wel heel veel uren tussen vond zitten, dus in de middag nog 1x gekolfd. Maar toen kwam er maar 15 ml uit (in 15 minuten). Zoontje drinkt als we samen zijn nog voor elk dutje en bij het opstaan, en soms 's nachts nog een keer, dus 4-5x per dag. Op het kdv krijgt hij sinds deze week nog 1 fles (kv omdat ik niet genoeg kolf). Het minder vaak drinken is heel natuurlijk gegaan, dus ik ben er wel blij mee zo! En niet meer hoeven kolven is echt zó fijn 😅

één jaar geleden

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings avontuur? Ik ben zelf langzaam aan t afbouwen en geef nu nog alleen sochtends bv. Vind t zo goed te doen en de kleine vraagt ook niet om vaker! Zit er wel aan te denken binnenkort deze ook af te bouwen. Hij is nu 13 maanden

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings av ...
Hier ook nog steeds bv! Hij drinkt nog voor het slapen (2x dutje plus s avonds) en we slapen samen dus dan drinkt hij ook nog een aantal keer. Dat leek hij minder te gaan doen maar er komt weer een tandje door dus dan wil hij veel vaker drinken. Hebben jullie dat ook?

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings av ...
Hier ook nog steeds bv! Ze drinkt hier normaal ochtend avond en meestal nacht, soms wil iets hiervan nog wel wegvallen. Nu heeft de kleine buikgriep en leg ik ze wat vaker aan omdat ze dat nodig lijkt te hebben. Heel fijn dat dit nog steeds kan. Ik ben wel 12 weken zwanger momenteel en denk over een maand of 2/3 wel te willen zijn gestopt. Dus ik koester de momentjes nog even maar weet wel dat er binnenkort waarschijnlijk een einde komt aan de melkproductie.

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings av ...
Ja, nog steeds bv 🙂 Hij is nu 14 maanden. Hij drinkt overdag nog ongeveer om de drie uur en 's nachts (eigenlijk 's ochtends heel vroeg) nog maar 1x gelukkig.

één jaar geleden

Jazeker. Nog zeer regelmatig en nu in Thailand is het wel verrekte makkelijk. Hij heeft moeite met eten in deze hitte, maar bv genoeg gelukkig 🥰

één jaar geleden

Hier ook nog. Overdag bij mij een paar keer en s nachts nog 1 of 2 keer. De flesjes gekolfde melk gaan wel moeizaam. Ik blijf nog wel 1 keer kolven op een werkdag voor m’n productie en tegen harde plekken. Daar zou ik wel mee willen stoppen, maar vind het ook spannend merk ik.

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings av ...
Hier ook nog, 2x overdag, 1x voor het slapengaan en 1x s nachts gemiddeld. Nog best vaak dus. Merk wel dat ik zelf erg weinig energie heb en dat is wel een reden dat ik wil gaan minderen. 1 a 2x per dag lijkt me nog fijn.

één jaar geleden

Ik ben deze week gestopt. Hij is ruim 13 maanden nu. Eerste 2 dagen was het lastig en was hij een beetje overstuur. Nu gaat t goed! Alleen 's ochtends na het wakker worden komt hij altijd even bij ons liggen, in plaats van aan de borst gaat hij nu met z'n hoofd op mijn wang liggen haha

één jaar geleden

Hier drinkt hij alleen ‘s avonds voor het slapen gaan nog en soms op verzoek. Overdag vraagt hij er niet om en ik bied het niet aan. Deze week met vakantie geweest en dan drinkt hij tijdens het wakker worden ook nog lekker. Maar overdag wil hij spelen en eet hij drie tot vijf maaltijden en drinkt water uit zijn beker. We zien wel hoe het gaat. Ik krijg nu overdag knuffels (armpjes om me heen) en kusjes van hem i.p.v. voeden. Een andere manier van bonden.

één jaar geleden

Hier ook nog! Voor elk dutje en vaak 's nachts nog 1x. Ik kolf niet meer, maar dat heeft geen invloed op mijn productie, daar ben ik wel blij mee. Het kost me nu bijna geen moeite en ik vind het wel gezellig, dus wij gaan nog even door 😊

één jaar geleden

Reactie op saskiat91

Hier drinkt hij alleen ‘s avonds voor het slapen gaan nog en soms op verzoe ...
Aaah zo lief die knuffels en kusjes, die krijg ik hier ook. Herken ik helemaal niet van mijn oudste op die leeftijd dus smelt elke keer weer :)

één jaar geleden

Reactie op wave

Hier ook nog, 2x overdag, 1x voor het slapengaan en 1x s nachts gemiddeld. ...
Ja precies, ik herken je gevoel van weinig energie hebben. Dit was voor mij ook een reden om te minderen.. tot 2 weken geleden gaf ik sochtends, voor ik zelf ging slapen en snachts een keer nog bv maar nu alleen maar sochtends rond half 7. Dat is voor mij te doen!

één jaar geleden

Leuk te zien dat er meer mama’s zij die nog bv geven. Het varieert behoorlijk zo te zien hoe vaak iedereen nog bv geeft op een dag. Hier nog wel meerdere keren (meestal voor de slaapjes) en ook s nachts nog. Ik vind het voeden zelf geen probleem, maar zou soms wel graag erop uit kunnen zonder na te hoeven denken over de bv 😀

één jaar geleden

Hier ook nog. Overdag bij mij een paar keer en s nachts nog 1 of 2 keer. De ...
Ik kolf ook nog 1 keer en durf daar inderdaad ook nog niet mee te stoppen

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Helloo mommy’s hoe is t met jullie? Nog steeds bezig met t borstvoedings av ...
Hier ook nog steeds bv. Zij drinkt sochtends savonds en voor haar slaapjes, soms nog weleens tussendoor en snachts verschillend. Eigenlijk nog best vaak. Ik hoef niet perse te stoppen maar vraag me wel af hoe iedereen stopt of mindert. Lijkt mij niet goed te lukken🤣

één jaar geleden

Reactie op WIES123456

Leuk te zien dat er meer mama’s zij die nog bv geven. Het varieert behoorli ...
Dat herken ik wel! Ik kolf ook nog op mijn werkdagen of als ik een dagje weg ben en dat is dan toch best wel een puzzel soms.

één jaar geleden

Reactie op AAV

Hier ook nog steeds bv. Zij drinkt sochtends savonds en voor haar slaapjes, ...
Bied je het actief aan of laat je je kindje komen? Ik merkte dat ik begon te voeden vanuit gewoonte overdag. Ik ben het niet meer gaan aanbieden. Als ze wilt dan trekt ze wel aan m’n shirt of is ze niet meer content met vaste voeding. Nu drinkt ze alleen nog voor t slapen en in de nacht.