169 Reacties

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Bied je het actief aan of laat je je kindje komen? Ik merkte dat ik begon t ...
Neee ik bied het niet aan. Zij vraagt er echt zelf om. Maar merk vooral dat ze erom vraagt als ze beetje overprikkeld is of moe aan het worden is. Best grappig want paar maanden geleden keek ze amper om naar de borst buiten haar slaapjes en snachts om. Maar nu lijkt ze meer te beseffen dat ze het kan krijgen wanneer ze wilt. Maar hoe bouwen jullie af als je kindje erom blijft vragen?

één jaar geleden

Mijn borstvoedings avontuur is gister geëindigd. Mijn laatste ochtend voeding gegeven😊. 14 maanden volgehouden en ben er erg trots op

één jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Mijn borstvoedings avontuur is gister geëindigd. Mijn laatste ochtend voedi ...
Trots mag je zeker zijn💪❤️

één jaar geleden

Hier ook gestopt met borstvoeding. In nacht van zat op zondag laatste keer melk aangeboden. Ik vind het emotioneel pittig maar weet dat het een natuurlijk beloop is geweest en dat het voor ons beiden prima is zo. Bijna 14 maanden volgehouden. ❤️

één jaar geleden

Wauw dames! Wat knap! Ik durf er nog niet aan 🤣😅… ik ben een beetje bang voor de emoties en ik merk dat we samen erg genieten van de tijd samen. Ach en het speelt mee dat ik eerst wil weten hoe het met de tumor in m’n borst is. Uit enorme nieuwsgierigheid… hoe reageren de kindjes als ze geen melk meer (kunnen) krijgen? M’n kleintje is het zonnetje in huis maar kan ook wel een beetje een driftkikkertje worden als het over melk en mama tijd gaat 😅.. Super knap gedaan lieve mama’s 🥰

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wauw dames! Wat knap! Ik durf er nog niet aan 🤣😅… ik ben een beetje bang ...
Wat een lief berichtje! Ik ben momenteel 16 weken zwanger en mede om die reden ook gestopt. Onze kleine is zo eind oktober van 2 naar 1 keer bv gegaan, in de (vroege) ochtend en ongeveer op dat moment ben ik ze voor het slapengaan een flesje gewone melk aan gaan bieden. Toevallig (of niet?) was dit ook een periode dat ze snachts beter door ging slapen en daardoor merkte ik dat ze er niet meer om vroeg in de ochtend (en als ze voor 7 wakker was, wiegde ik ze meestal in slaap). Dus ik bood het wel aan maar dan was het vaak even een beetje sabbelen en dan was het ook klaar. Sidenote: ik had al zeker een maand of 3/4 niet meer gekolfd en had dus ook geen idee hoeveel ik nog produceerde. Dus kan goed zijn dat ze vanwege de zwangerschap geen melk meer kreeg of dat het anders smaakte. Heel verhaal en denk ook dat het niet helemaal je vraag goed beantwoord maar context is nodig om het goed toe te lichten ofc 😉 Succes nog verder met jullie borstvoedingsavontuur en met de tumor, hopelijk niks ernstigs!

één jaar geleden

Wij zijn ook aan het afbouwen. Ik was een lang weekend weg en ook zonder moedermelk ging het goed. Daarvoor was hij ziek en voedde ik van 1 weer 3x per dag. Ik voed nu eens in de twee dagen en ga zo langzaam verder afbouwen. Hij is bijna 15 maanden, dus 9 maanden langer dan gepland! Maar ook fijn om het straks af te sluiten. Ik was ook bang voor de emoties, maar de knuffels, kusjes en andere lieve gebaren die ik er voor terug krijg zijn ook prachtig.

één jaar geleden

Ik vind het ook echt knap hoe jullie dat afgebouwd hebben. Mijn dochter is bijna 15 maanden maar drinkt nog echt best veel. Als ik er niet ben kan ze prima zonder. Ik kolf ook niet meer als ik er niet ben. Maar als ik er ben wil ze echt tiet en laat dat ook duidelijk merken. Tussendoor een paar slokjes is dan ook gebruikelijk hier. Ik denk dat ik er nooit vanaf kom hahahaa!🤭

één jaar geleden

Reactie op AAV

Ik vind het ook echt knap hoe jullie dat afgebouwd hebben. Mijn dochter is ...
Hier hetzelfde. Ook bijna 15 maanden. Ik vind het al heel fijn dat ik zonder kolven kan. Verder is het ook wel prima dat ze nog drinkt. Maar geen idee wanneer ze gaat stoppen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Ook bijna 15 maanden. Ik vind het al heel fijn dat ik zonde ...
Jaa ik ben sinds vorige week gestopt met kolven omdat ze ineens geen flesje meer wilde als ze bij oppas was. Dus toen dacht ik nou top kolf ik niet meer. Ik was ook al aan het afbouwen het kolven. Maar dat is idd zeker fijn. Ik heb het gevoel dat mijn dochter nooit gaat stoppen hahaha! Drinkt jouw dochter nog vaak snachts? Hier slaapt ze nu eindelijk weer een blok van soms 5/7 uur en daarna komt ze wel weer vaak even slokkiej halen vaak vanaf uurtje of 3 snachts.

één jaar geleden

Reactie op AAV

Jaa ik ben sinds vorige week gestopt met kolven omdat ze ineens geen flesje ...
Ze drinkt rond 22.30 uur nog en daarna slaapt ze naast me. Ergens vroeg in de ochtend drinkt ze dan ook en tussendoor misschien nog wel, maar dat weet ik nooit precies want dat doe ik half slapend. 😉 Slaapt jouw dochter bij jou in bed of loop je heen en weer voor elk slokje?

één jaar geleden

Ze drinkt rond 22.30 uur nog en daarna slaapt ze naast me. Ergens vroeg in ...
Mijn dochter slaapt inderdaad bij mij in bed. Ben dat snel gaan doen dat ik haar idd in de avond overpakte naar mijn bed. Sinds paar maanden slaapt ze eigenlijk nooit meer in haar eigen bedje hahaha! Heb rond mijn bed hekjes nu🤣 dus ik kruip nu lekker naast haar altijd. Maar ik merk het vaak nog wel snachts eventjes want ik slaap vaak op me buik en moet dan omdraaien als ze slokkiej wilt

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wauw dames! Wat knap! Ik durf er nog niet aan 🤣😅… ik ben een beetje bang ...
T stoppen ging hier eigenlijk erg gemakkelijk! Overdag beet hij erg dus daar was ik al snel klaar mee.. ik ben nu zo’n 2 weken gestopt en afgelopen week als hij wakker werd was hij ineens wel erg boos! Hij wees naar mn borst en zei de hele tijd “die” wilde geen drinken en geen speentje.. dat vond ik wel even lastig maar ondertussen ook alweer klaar. Hij heeft er Geen traantje om gelaten gelukkig

één jaar geleden

Reactie op AAV

Mijn dochter slaapt inderdaad bij mij in bed. Ben dat snel gaan doen dat ik ...
Welke hekjes hebben jullie? Wij hebben peuter slaap hekjes gehaald maar niet heel tevreden er over.

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Welke hekjes hebben jullie? Wij hebben peuter slaap hekjes gehaald maar nie ...
Haii, ik heb nu ook gewoon peuterhekje en hiervoor eigenlijk heel lang zelf gewoon barricade gemaakt van haar ledikant etc. Maar ik wilde eigenlijk deze zal hem even bijvoegen, die is van amazon. Maar twijfel want weet niet of het nu nog veel nut heeft.

één jaar geleden

Mijn dochter lag vannacht voor het eerst half in de cosleeper. Toch wel blij dat hij er nog staat (ze heeft er amper in geslapen), want anders had ze op de grond gelegen denk ik.

één jaar geleden

Mijn dochter lag vannacht voor het eerst half in de cosleeper. Toch wel bli ...
Oohjeee! Slaapt ze bij jou in bed? Bij mij kan ze er inprincipe niet uitvallen alleen bij het voeteind. Daar heb ik ook allemaal kussens voor de zekerheid op de grond gelegd.🙈

één jaar geleden

Voor degene die samen slapen kan ik deze website aanraden: https://samenslapen.nl/veiligheid/

één jaar geleden

Reactie op AAV

Oohjeee! Slaapt ze bij jou in bed? Bij mij kan ze er inprincipe niet uitval ...
Ze begint ‘s avond altijd in haar eigen bed, maar ze eindigt bij mij in bed. We hebben een boxspring, die is vrij hoog. Dus die cosleeper staat wel prima als valbescherming. 😉

één jaar geleden

Ze begint ‘s avond altijd in haar eigen bed, maar ze eindigt bij mij in bed ...
Jaaa heb ik ook lang gehad hahaha!