169 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Voor degene die samen slapen kan ik deze website aanraden: https://samensla ...
Ken het inderdaad. Bedankt 😊

één jaar geleden

Ze begint ‘s avond altijd in haar eigen bed, maar ze eindigt bij mij in bed ...
Hahaha ik dacht dat ik de enige was die dat doet 😂

één jaar geleden

Reactie op Rfb

Hahaha ik dacht dat ik de enige was die dat doet 😂
Hier exact hetzelfde! Alhoewel zijn eigen bed de co sleeper is die aan mijn bed vast zit 😂

één jaar geleden

Voorheen sliep ze de hele avond en nacht in ons bed. Voor nu is het zo goed. Uiteindelijk zal ze vast meer in haar eigen bed slapen.

één jaar geleden

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er vanmorgen achter dat ik (net) zwanger ben. 🥰 Wat kan ik verwachten van de combi zwanger + borstvoeding? Ervaring iemand?

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Wat harte gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws! Helaas geen ervaring om te delen maar wilde je wel even feliciteren 🥰

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Gefeliciteerd! Zelf ben ik nu 29 weken zwanger en 2 maanden geleden gestopt met borstvoeding. In het begin ging het eigenlijk wel prima, maar het ging me steeds meer pijn doen! Ik ging er heel erg tegenop zien en ben het toen gaan afbouwen om er toch een mooie herinnering aan over te houden. Gelukkig accepteerde m'n dochter dat, ze was toen een jaar en een maand. Verder merkte ik dat ik ook amper aankwam, dus vooral veel blijven eten! Nu mis ik het wel heel erg, maar gelukkig mag ik over 3 maanden weer 😅

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Ik heb zelf geen ervaring mee, maar als je het zijn beloop laat zijn er eigenlijk 3 dingen. De melk wordt eerst wat minder, waardoor een kindje misschien stop met drinken vroeg in je zwangerschap. De smaak verandert naar verloop van tijd, waardoor je kindje misschien zelf stopt halverwege 2e trimester / begin 3e. Je kindje stopt niet en je hebt de optie tot tandem voeden.

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Ow en uiteraard gefeliciteerd ❤️

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Gefeliciteerd! Ik heb een dochter van bijna 15 maanden en ben vorige maand gestopt toen ik ongeveer 16 weken zwanger was. Mijn verloskundige zei dat je gewoon door kan gaan als je wil, maar legde wel een beetje uit wat ROF ook schetst. Ikzelf ben gestopt omdat ik echt het idee had dat er nauwelijks nog melk was en wilde toch van de nachtvoeding af. Toen ging ik een flesje gewone melk geven bij bedtijd en was het snel klaar. Heel fijn gehad maar het was voldoende zo. ❤️

één jaar geleden

Reactie op enigma

Vraagje: ik geef mijn dochter van 15 maanden nog borstvoeding en kwam er va ...
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! 😃

één jaar geleden

Mijn dreumes van 15 maanden drinkt nog minstens 4x per dag aan de borst. Het avondeten slaat hij vaak af, maar vervolgens wilt hij wel de borst. Hij groeit goed, maar ik ben toch bang dat hij te kort komt. Wie heeft/had dit ook? Hoe ga je ermee om?

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Mijn dreumes van 15 maanden drinkt nog minstens 4x per dag aan de borst. He ...
Dat is hier ook regelmatig. Om die reden eet hij nu gedeeltelijk warm om 17u ipv bv. En daarna als wij eten dan eet hij nog wat dingetjes. Ik zet hem niet onder druk en weiger hem ook geen voeding. Ene dag eet hij meer dan de andere 🤷 Zen en chill. Als hij groeit en zicht goed ontwikkeld, niks aan de hand. Ook met 4x per dag krijgt hij alles via je melk

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Mijn dreumes van 15 maanden drinkt nog minstens 4x per dag aan de borst. He ...
Qua eten doen we Rapley en vertrouwen we erop dat hij eet wat hij nodig heeft. Wel heb ik de borstvoeding afgebouwd tot voor het slapen gaan en s nachts op verzoek (we slapen samen). Ik was overdag er klaar mee dat tie constant aan mijn lijf hing. Dat doe ik nu alleen nog als hij koorts heeft.

één jaar geleden

Reactie op Femque

Gefeliciteerd! Zelf ben ik nu 29 weken zwanger en 2 maanden geleden gestopt ...
Nog een vraag: inmiddels ben ik twee weken verder en doet het voeden nu best een beetje zeer. Jij schreef dat je daar ook last van had, bleef dat gelijk bij jou of werd het steeds erger? Ik merk dat mijn dochter zeer verdrietig is als ik haar van de borst afhaal. Mijn hart breekt een beetje, maar ik heb er echt wel ongemak van om haar vaak of lang te voeden nu. 😭 Ben benieuwd naar het verloop.

één jaar geleden

Reactie op enigma

Nog een vraag: inmiddels ben ik twee weken verder en doet het voeden nu bes ...
Ow wat vervelend zeg! Bij mij werd het steeds gevoeliger, sorry! Ik herken je dilemma, ergens wil je stoppen, maar toch ook weer niet... Ik ben wel gaan afbouwen, ik wilde dat het een fijne herinnering bleef! Daarbij heeft ook jouw dochter zo lang kunnen genieten er van, dat is maar een select groepje! ❤️ Sterkte in ieder geval!

één jaar geleden

Reactie op Femque

Ow wat vervelend zeg! Bij mij werd het steeds gevoeliger, sorry! Ik herken ...
Dankjewel voor je reactie. Op dit moment heb ik de laatste voeding overdag (die ze sowieso al onregelmatig kreeg) eraf gehaald. Nu nog s ochtends en s avonds. Ze krijgt nu opeens veel tandjes en wil het liefst de hele nacht aan de borst. Ik voel me een beetje machteloos, maar voor nu verbijt ik de pijn dan maar. Ik hoop dat ze vanzelf minder interesse krijgt.

één jaar geleden

Hi dames, ik vroeg me af of iemand een of meerdere tip(s) heeft.. Ik hou zelf het voeden helaas niet meer vol. Ik heb ontzettende last van m’n rug en bekken. Daarnaast ben ik min of meer uitgeput (uit de bevalling gekomen en simpelweg niet kunnen herstellen). Het was voor mij meer dan noodzakelijk om te voeden vanwege een tumor in m’n borst. Zit er nog steeds, is minder geworden dus waarschijnlijk gebaat bij de borstvoeding geven. Ik heb alleen dus niet genoeg energie meer en m’n lichaam neemt logischerwijs natuurlijk alles voor de kleine wat er is, dus ik moet afbouwen. Nu geef ik alleen nog avond, indien nodig nacht en ochtend voeding. Als de nacht en ochtend te dicht bij elkaar liggen dan krijgt hij alleen de nachtvoeding. In de avond heb ik vrijwel altijd maar weinig voeding, de ochtend juist veel meer. Rusten helpt voor mij wel degelijk bij de aanmaak van melk. Heeft iemand een idee hoe het aan te pakken? Ik dacht -omdat het toch echt al veel minder is- eerst de avondvoeding te stoppen. Maar hoe doe je dat dan als je borsten overdag ineens overvol zitten? Sorry ik heb van goeie lactatiekundigen echt soms suffe adviezen gekregen en echt onjuiste adviezen (achteraf). Binnen deze groep zijn ontzettend veel dames met ervaring en ervaring is in mijn ogen echt soms cruciaal dus hoop dat jullie een advies hebben voor mij. Liefs!

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hi dames, ik vroeg me af of iemand een of meerdere tip(s) heeft.. Ik hou ...
Oohh wat naar voor je dat je zo een last hebt van je rug en bekken! Ik heb zelf geen ervaring echt met minderen/stoppen. Maar wat ik veel lees is anders heel kort de druk eraf kolven en steeds korter als je borsten echt vol raken. Dat misschien een idee?

één jaar geleden

Reactie op AAV

Oohh wat naar voor je dat je zo een last hebt van je rug en bekken! Ik heb ...
Verder geen antwoord op je vraag en misschien heb je het allang geprobeerd. Maar ik dacht: wie weet helpt liggend voeden ietwat tegen de pijnklachten en dan kussentjes ander je rug/tussen je benen zodat je zo comfortabel mogelijk ligt?