169 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Kan je productie dat hebben? Bij mij drinkt hij rond 6 uur s ochtends voor ...
Ja oke. Bij ons is het tussen 7 en 17 dan niet. Dus dat scheelt wel. Als ik avonddienst heb kolf ik wel 1x. Tot nu toe gaat het prima

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Wie kolft er nog voor wanneer je kindje naar de opvang/gastouder is? Ik kol ...
Ik kolf ook nog steeds 1x en twijfel ook wanneer ik daarmee zal stoppen 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op babybaby1348

Wie kolft er nog voor wanneer je kindje naar de opvang/gastouder is? Ik kol ...
Ik ben nu ook sinds ergens in december gestopt met kolven. Kolfde normaal ook 1x per dag op werk. Maar zij wilde ook geen mamamelk uit de fles meer drinken. Dus toen ben ik op gegeven moment ermee gestopt! Bij ons is het dan van 6uur tot 15.30 uur ongeveer niet meer drinken. 15.30 haal ik der op. Soms drinkt ze dan even en soms pas bij het naar bed gaan rond 18.45. Qua productie gaat het nu volgens mij prima. Andere dagen drinkt ze wanneer ze wilt.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wauw ik had echt denk ik nauwelijks nog melk.. het is na de laatste voeding ...
Wel fijn iedergeval dat het zo goed gegaan is! Jaaa zou kunnen. Zij wilde op gegeven moment geen mamamelk uit fles meer en toen is mijn moeder haar koemelk gaan geven. Dus nouja vond ik prima. Vind ze ook heel erg lekker. Echt een melkkindje is zij hahaha! Jaa ik denk dat ik het tijd moet geven. Alles in kleine stapjes. De ene dag zal beter gaan als de andere. Dankjewel voor je tips!❤️

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Kan je productie dat hebben? Bij mij drinkt hij rond 6 uur s ochtends voor ...
Je productie past zich denk ik aan. Ik ben sinds twee maanden gestopt met kolven, dochter drinkt nog als ze bij mij is. Ze is daar tevreden mee, dus ik ga er van uit dat er genoeg melk voor haar is.

één jaar geleden

Hoi allemaal, even een vraag waarvan ik hoop dat iemand het leest/me meer info kan verschaffen: Wie heeft de Kickstart je borstvoeding-cursus van Teddy Roorda gevolgd? Ik ben in verwachting van mijn tweede kindje (heb m'n eerste kindje tot afgelopen dinsdag borstvoeding gegeven, ze is 20 maanden, nu is m'n productie echt weg en heeft zij geen interesse meer) en twijfel of die cursus ook handig is als het je tweede is. Achtergrond: bij mijn eerste kindje heb ik braaf het borstvoedingsboekje van de verloskundige doorgespit en wat informatie opgezocht op La Leche League, maar ik had toch het gevoel dat ik een aantal planken heb misgeslagen de eerste weken en mijn productie bleef (daardoor?) hopeloos achter. Met hulp van LK en mijn fantastische kraamverzorgster is het uiteindelijk goed gekomen, maar ik zou dit scenario bij baby 2 toch graag voor zijn. Is de cursus van Teddy Roorda praktisch genoeg om je bij te brengen wat de do's en don'ts zijn voor borstvoeding geven vlak na de geboorte en de weken erna? Of is het meer technisch en informatief over de voordelen van borstvoeding geven?

één jaar geleden

Reactie op enigma

Hoi allemaal, even een vraag waarvan ik hoop dat iemand het leest/me meer i ...
Hoi! Geen cursus gedaan maar wel Tips gehad van LK. Belangrijkste is aanleggen aanleggen aanleggen. Eventueel power kolven als je het idee hebt dat het achter loopt na een aantal weken. En heel veel huid op huid

één jaar geleden

Reactie op enigma

Hoi allemaal, even een vraag waarvan ik hoop dat iemand het leest/me meer i ...
Ik denk dat je dat haar prima kan vragen en een eerlijk antwoord kan verwachten.

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Hoi! Geen cursus gedaan maar wel Tips gehad van LK. Belangrijkste is aanleg ...
Thanks, dat zat toen idd ook in het arsenaal!

één jaar geleden

Reactie op enigma

Hoi allemaal, even een vraag waarvan ik hoop dat iemand het leest/me meer i ...
Teddy is wel echt een super goede LK. De cursus was er nog niet toen dacht ik..maar ik zou haar een berichtje sturen. Ik denk dat het voor je zelfvertrouwen wel goed is.

één jaar geleden

Dag dames. Mijn dochter is nu bijna 21 maanden en ik heb eigenlijk het idee om te stoppen of af te bouwen rond haar 2e verjaardag. Maaaaar hoe doe ik dat. Ze is echt megaaa boob verslaafd. Overdag als ze tiet wilt zeg ik vaker nee en geef ik haar water of koemelk of als ik merk dat ze wilt ontprikkelen probeer ik met haar te knuffelen. Maar de tiet voor het slapen gaan en snachts nog. Ik zou niet weten hoe ik die eraf krijg. Alle tips zijn welkom 😊

één jaar geleden

Reactie op AAV

Dag dames. Mijn dochter is nu bijna 21 maanden en ik heb eigenlijk het id ...
Hier ook. Ik merk langzaam dat hij vaker doorslaap en dus 's nachts niet meer altijd komt. Ik weet van anderen dat je de avond met afbouwen kan proberen om eerst tiet als slaapmiddel te veranderen. Dus beneden voeden, dan ritueel boven en naar bed. Bv door de kleine door je man naar bed te laten brengen voor een periode.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Hier ook. Ik merk langzaam dat hij vaker doorslaap en dus 's nachts niet me ...
Jaaa het is gelukt! Ik laat haar nog wel drinken in bed maar koppel haar sneller af. Overdag ben ik vaker nee gaan zeggen en gezegd dat tiet alleen is voor het slapen. Dat duurde even weekje ofzo maar nu gaat dat helemaal goed. Snachts drinkt ze nu niet meer. Ik deed snachts vaker water aanbieden en zei ook tegen haar tiettiej mag je sochtends. Soms als ze echt huilde mocht ze wel 1x drinken maar dan koppelde ik haar ook sneller weer af en zei mama tiettie doet auw nu. Nou nu drinkt ze dus voor der slaapjes en sochtends nog. En ook dat veel korter. Koppel haar ook sneller eraf. Geduld en veel praten heeft hier geholpen🙏

één jaar geleden

Lieve dames, ik ben al sinds november gestopt met bv geven. Ik heb nog steeds melk. soms “knijp” ik in mn borst om te kijken of er nog wat uit kwam nu heb ik dit al heel lang niet gedaan, net onder de douche zag ik ineens dat t helemaal geel is alsof t weer die eerste moedermelk is😨 is dit normaal? Heeft iemand ook nog zooolang melk na t stoppen?

één jaar geleden

Ik weet dat je best nog lang melk kan aanmaken, zeker als je af en toe nog even checkt dan wordt je klieren toch weer actief. Maar qua kleur weet ik niet. Eventueel even lactatiekundige vragen?

9 maanden geleden

Lieve mensen! Hoe kun je berichtjes sturen? Ik wil heel graag een aantal mensen uit deze thread uitnodigen voor een whatsapp groepje.

9 maanden geleden

Reactie op MoederMaffiaBaby2

Lieve mensen! Hoe kun je berichtjes sturen? Ik wil heel graag een aantal me ...
Als het goed is kan je mijn berichtje zien

9 maanden geleden

Zijn er nog mensen uit deze groep die borstvoeding geven?

9 maanden geleden

Reactie op Satori

Zijn er nog mensen uit deze groep die borstvoeding geven?
Ja 🙋‍♀️ mijn zoon is echt nog een liefhebber ☺️ over een paar maanden hoop ik te gaan tandemvoeden zwanger

9 maanden geleden

Reactie op Satori

Zijn er nog mensen uit deze groep die borstvoeding geven?
Ja! Maar wel aan baby 2 😉 Mijn productie viel met 6 maanden zwanger van baby 2 compleet weg en mijn dochter stopte toen ze 21 maanden oud was daardoor met drinken. Voordeel was dat ze daarna binnen drie weken ook uitgekeken was op haar speentje. Inmiddels is baby 2 bijna vier maanden en m’n dochter wil soms nog aan de borst. Ze is het drinken echter compleet verleerd in de drie maanden dat ze niet meer dronk, dus het is meer uitproberen dan drinken.