28 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef t al een maandje maar ik geef gewoon of kleine stukjes, of een korstje of een kapje in haar hand.
Zodra het bijna verkeerd gaat kokhalzen ze zodat ze zich niet verslikken.
Verder wel opletten dat het brood niet in het verhemelte blijft plakken, als dat wel zo is eruit halen, niet naar achter duwen want dan verslikken ze zich juist.
Ik geef tussendoor slokjes water.
Gaat echt helemaal prima en de meid is gek op brood.
2 jaar geleden
Wij vinden het ook eng, hebben het 3 weken geleden geprobeerd en toen was ie er nog niet aan toe. Gaan het vandaag weer proberen, doen jullie wel iets op de boterham al meteen iets van beleg of boter of nog helemaal niks?
2 jaar geleden
Als je er mee begint zou ik kleine stukjes brood in wat water soppen dit kreeg mijn zoontje beter weg nu 2 weken verder gaat het goed en eet hij een halve boterham met stroop of jam van de kleine keuken dit is speciaal voor kindjes vanaf 6 maanden
2 jaar geleden
Inderdaad lekker boter erop en ik heb van de kleine keuken (Albert Heijn) aarbei/nietjes spread en pindakaas. Ik ben in eerste instantie met boter begonnen. Allerbelangrijkste is dat je je kindje goed rechtop laat zitten. Ik zet mijn dochter in de kinderstoel en zorg dat ze stevig zit door het stoeltje op te vullen. Sindsdien gaat brood eten echt super goed.
2 jaar geleden
Reactie op Lil1994
Ons dochtertje word eind volgende week 7 maanden en heb het ook nog niet ge ...
Misschien dat je haar eerst op een korstje kan laten sabbelen? Dat lukt wel in die positie. Ik heb zelf een tijdje brood gegeven in die positie, maar toen verslikte ze zichzelf vaak en nu in de zitstand nooit🙈
2 jaar geleden
Ik heb net een broodje met Peer en pindakaas gegeven! We waren naar het CB maar wat later terug dan dat ze haar fruithapje normaal gesproken krijgt en iets vroeg nog voor de lunch dus ik heb er 2 in 1 van gemaakt en ging perfect! Een Peer gepureerd met een lepeltje pindakaas en dat op brood gesmeerd en in mini stukjes geknipt. De helft was al op toen ik de foto maakte. Straks nog een klein flesje voor dr middagdutje. Cb gaf aan dat brood gewoon belegd mag worden zolang er maar niet teveel zout of suiker in zit dus ik dacht ach dan kan vers fruit waarschijnlijk ook prima! Nu nog de helft van het fruit over en dat geef ik vanmiddag als tussendoortje. M’n dochter is 6,5 maand!
2 jaar geleden
Wij laten haar zelf ontdekken door haar een korstje in de hand te geven. Gaat helemaal prima. Baby’s hebben een goede kokhalsreflex, dus zomaar stikken zal niet gebeuren. Goed je te verdiepen in het verschil tussen verslikken en stikken bij een baby.
2 jaar geleden
Heb vandaag een stukje brood gegeven. Postzegelformaat, zonder korstjes en in een beetje thee gedoopt.
Ik vond het doodeng want ze vindt hapjes vooral lekker als ze helemaal plat gepureerd zijn. Hoe natter hoe beter.. Het kleinste stukje spuugt ze vakkundig terug. Maar ze zat het brood uit mijn handen te kijken en ik had niks anders bij me.
Nou ze vond het fantastisch. Twee keer kauwen en hap slik weg.
2 jaar geleden
Ik heb reepjes van het brood gesneden. Kleine stukjes werkte hier niet. Hij kan zo'n reepje zelf pakken en in z'n mond stoppen. Kwam op het idee omdat een maïsstengeltje wel lukte. Hij sabbelt er lekker op en dan weer een hapje verder tot hij bij z'n vuist is aangekomen 😆 Ik heb er ook fruitbeleg van de kleine keuken op gedaan, vond hij wel wat!