16 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou een lekker flesje aanbieden en even geen vast voedsel. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel hoor. Lekker een flesje vertrouwd en kroelen bij mama of papa

2 jaar geleden

https://www.thuisarts.nl/buikgriep/mijn-kind-heeft-buikgriep

2 jaar geleden

Owja, beterschap gewenst. Komt allemaal goed. Als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan of bellen.

2 jaar geleden

Owja, beterschap gewenst. Komt allemaal goed. Als je het niet vertrouwd gew ...
Dankjewel! Hij heeft rond 11 uur sinaspril gehad omdat zijn temp 38,3 wat en hij echt niet zichzelf was. Dat slaat goed aan. Dus vandaag en vannacht aankijken en anders ga ik inderdaad contact opnemen met de huisarts!0

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft 2 maanden geleden de griep gehad. Hij wilde vooral vast worden gehouden. Echt even heel pittig voor jezelf maar dat heb ik maar gedaan. Steeds kleine beetjes laten drinken. Spuugde veel maar plaste nog dus kreeg vocht binnen zei de huisarts. Ik heb de kleding aangepast (bij koorts wat dunner) en verder zo min mogelijk gedaan. Hij heeft de koorts 39,5 zelf aangekund. Inderdaad even geen vaste voeding zei de huisarts. Heel veel beterschap! En sterkte voor jullie maar komt goed 😘

2 jaar geleden

Hier vanaf vorige week donderdag buikgriep. Spugen&diarree , koortsig en moe! Lekker veel laten slapen en de flesjes gewoon gegeven en eromheen extra water continue aangeboden. Nu gelukkig , wel 100 wasjes verder haha, al stukken beter; weer vrolijk en niet meer spugen! Alleen nog spuitluiers, al zag ik tand 2 erdoor komen dus kan ook daar nog van zijn!

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ons zoontje heeft 2 maanden geleden de griep gehad. Hij wilde vooral vast w ...
Mijn zoontje ligt ook al de hele dag bij me, ik heb er inderdaad aan toe gegeven. Huishouden komt wel weer en anders is mijn vriend straks ook weer thuis van zijn werk 😜 zijn temperatuur was gezakt gelukkig maar hij voelde koud, dus lekker met kruik beetje hangen. Net zijn flesje van 90 ml wel gedronken en tot nu toe binnen gehouden, dus dat is mooi meegenomen

2 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Mijn zoontje ligt ook al de hele dag bij me, ik heb er inderdaad aan toe ge ...
Ja qua huishouden echt vervelend. Je hebt mogelijk ook echt flink veel was daarna. Het duurde bij ons maar 2 dagen ondanks dat de huisarts dacht dat het een weekje zou duren.. hopelijk is het bij jullie ook zo snel voorbij! Pas wel even kleding en eventueel beddengoed aan, in de nacht gaat de koorts vaak omhoog. Gelukkig heeft hij nu wat gedronken! Dat is het belangrijkste ♥️ beterschap!!

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ja qua huishouden echt vervelend. Je hebt mogelijk ook echt flink veel was ...
Ohja daar zal ik vannacht rekening mee houden!

2 jaar geleden

Hier is vrijdag de buikgriep begonnen! Hij heeft 1 dagje koorts gehad. Hij drinkt denk ik ook maar 4 / 5 keer per dag ongeveer 50ml en dan hopen dat het erin blijft, soms wel soms niet. :( Zo sneu. En inderdaad hij wil alleen maar bij mij of zijn papa, ook snachts. Kan niets doen, maar het is helaas niet anders. Net een stukje wezen wandelen en toen heeft hij gelukkig bijna 3 uur geslapen. Ook het langste sinds vrijdag. Het gaat weer over en alles komt weer goed. 😁 Sterkte en beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Ohja daar zal ik vannacht rekening mee houden!
Misschien wel nog even een gekke kanttekening. Vorige week had onze kleine ineens (weer) koorts (geen idee waardoor). In de nacht wilde hij echt niet alleen slapen. Hij heeft dus tegen mij aan gelegen ondanks de koorts. Ik heb hem (doodvermoeiend dit) wel om de 2/3 uur gecontroleerd om zeker te zijn dat hij niet te warm werd en zelfs nog 1x temperatuur gemeten in de nacht. Dat ging ook prima, dus niet alle tips zijn zaligmakend.. ik probeer echt te zorgen dat hij niet te heet wordt als hij koorts heeft maar is het helaas maar meebewegen met de wensen van de kleine. Beterschap ❤️‍🩹

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hier is vrijdag de buikgriep begonnen! Hij heeft 1 dagje koorts gehad. Hij ...
Ben benieuwd wat de nacht gaat doen, gelukkig ben ik morgen nog vrij. Hij heeft vandaag wel 2 slaapjes in zijn bedje gedaan. Hij slaapt juist meer dan normaal, logisch ook natuurlijk. Net 1 flesje van 90 ml is erin gebleven en ors water blijft binnen. Vandaag nog even verder niks dan melk en water. Hij is verder ook vrolijk ondanks de koorts 🙈

2 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Ben benieuwd wat de nacht gaat doen, gelukkig ben ik morgen nog vrij. Hij h ...
Hoe was je nacht?

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hoe was je nacht?
Hij was veel wakker dus om 02:30 nog een flesje 90 ml met paracetamol gegeven. Leek nog koorts te hebben maar niet gemeten. Hij was half 8 wakker en toen meette hij 36,4.. lijkt ook weer redelijk de oude, ben benieuwd hoe we de dag door komen!

2 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Hij was veel wakker dus om 02:30 nog een flesje 90 ml met paracetamol gegev ...
Dat klinkt heel goed!! Hopelijk gaat het alweer beter! Overigens ook met jouw kleintje, Nienke!

2 jaar geleden

Bij onze kleine hielp afgelopen week niets.. alles kwam eruit en dinsdag nacht is ze met spoed opgenomen en heeft via sonde vocht gekregen. Nu is ze al een stuk beter en zijn we weer lekker thuis. Belangrijkste is veel liefde, veel knuffelen en volhouden. Desnoods lepeltjes water aanbieden elke 10-15 min (ik weet het, t is heel pittig.)