15 Reacties
2 jaar geleden
Bij ons was dit ook rond 5 maanden op de curve van het cb. Echter gebruiken zij een andere curve dan de curve van de WHO. Ik heb toen de curve aan een lactatiekundige laten zien op een fbgroep voor borstvoeding en zij vond het een prima curve. Vaste voeding heeft vooral in het begin minder calorieën dan borstvoeding. Je zou misschien een keer extra kunnen voeden (BV), Is meteen ook goed voor je productie :)
2 jaar geleden
Ten eerste je doet het super! Al 7 maanden bv is een hele prestatie! Ikzelf houd het inmiddels ook al zo lang vol en wil alles behalve al stoppen. Ik geef geregeld afgekolfde melk en deed dat eerst op ML en intussen doe ik dat op gewicht. Dit zorgde ervoor dat ik meer inzicht kreeg in de voedzaamheid van mijn melk. Er kan makkelijk 10 ML verschil zitten in 2 porties van 60 gram 😱. Ik verzamel nu eerst alle gekolfde melk van 1 dag en voeg dat zodra het ongeveer dezelfde temp heeft samen. Vervolgens weeg ik de porties op mijn keuken weegschaaltje af en vries het in. Een fles is voor ons 3 x 60 gram. Daarnaast krijgt meneer nog van die maisvingers en groente/fruit hapjes. Vanavond had ik zoete aardappel, wortel en pastinaak friet uit de oven. Dat was smullen. Na maaltijd gaan we naar boven en krijgt hij in het donker zijn laatste borstvoeding waarbij hij meestal in slaap valt.
Heb sommige dagen het gevoel dat ik er alleen maar eten in aan het stoppen ben, maar je meot zo rekenen rondom de 7 maanden gaan ze op ontdekkingsreis en iedere calorie die verbrand wordt, moet aangevuld worden. Ella's kitchen heeft echt fijne snacks voor die kleintjes.
2 jaar geleden
Kun je ook meer bv geven op een dag, dus vaker aanleggen?
Is je dochter tevreden na de voedingen?
Mijn dochter is twee keer afgebogen/afgevallen. Wij zijn toen aanvullend gekolfde melk of kv gaan geven. Ik ben zeker niet minder bv gaan geven, de kv kreeg ze extra. Dit had gelukkig effect, een meer tevreden baby die beter groeide. Nu krijgt ze ook meer vaste voeding en ze was nu goed gegroeid weer.
En wat hieronder al is genoemd. Misschien je je vraag stellen en de who curve delen op de Facebook van la leche league of borstvoedingsforum.
2 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt ook al 7 maanden bv en hij verbrandt juist weinig calorieën en is deze week wel ineens begonnen met meer vaste voeding eten; ineens 2/3 boterham, 2/3 banaan en 2/3 ei. Ik stuur nu zelf ook aan op meer vaste voeding en aangevuld met water en thee. Ik wil straks over op 2-4 voedingen per dag, omdat het kolfrecht afloopt en ik het nu ook zwaarder begin te vinden qua werk, privé, enz. Het schijnt wel normaal te zijn voor bv kindjes, omdat opvolgmelk natuurlijk heel anders is dan bv.
2 jaar geleden
Reactie op Cooltjuh
Ten eerste je doet het super! Al 7 maanden bv is een hele prestatie! Ikzelf ...
Hey, bedankt voor de aanmoediging! 😊 Wat een interessante tip om het op gewicht te doen. Dat ga ik ook eens bekijken hier. 👍
2 jaar geleden
Ik zou jezelf zeker niet onzeker of schuldig gaan voelen!! Super goed dat je bv geeft, daar heeft je kleintje alleen maar voordelen van! Ik geef t nu ook 7 maanden en wil ook tot 1jr blijven geven. Mijn meisje is ook wat gezakt qua gewicht maar dat komt bij haar omdat ze al een tijdje kruipt en nu ook wil staan. Misschien beweegt je kleintje gewoon veel ? Dan is dat heel normaal en hoef je je echt geen zorgen te maken.
2 jaar geleden
Bij ons was het ook zo, dat zijn curve gezakt was tussen 5-6 maanden. CB zei dat dit normaal is voor borstvoedingskindjes. Lactatiekundige weet dit inderdaad ook goed 😉
zelf ben ik wel ondertussen afgebouwd, omdat ik het zowat gehad had met kolven... Hij is wel wat verdikt, maar zit zeker niet op zijn vroegere curve.. hier heeft zeker niemand dit verplicht.
Den onze slaapt ook nog steeds niet door komt tussen 19u en 7u 2 keer wakker. Ze zeiden dat dit ook ging beteren met KV. Het ging enkele dagen beter, maar nu is er geen verschil meer
2 jaar geleden
Reactie op Aeterna
Bij ons was het ook zo, dat zijn curve gezakt was tussen 5-6 maanden. CB ze ...
Mijn zoontje slaapt door op bv, sinds 5-6 maanden slaapt hij van 19 a 20.30 uur tot ergens een uur of 5 a 7. Hij was er gewoon aan toe en kon z’n slaapjes goed koppelen. Overdag slaapt hij soms wel weer minder/slechter en wil hij niks missen.
2 jaar geleden
Wat erg voor je dat ze je onzeker maken. Het is ook erg achterhaald advies. Borstvoeding is sowieso de beste melk voor je kindje! Ik zou advies vragen aan een lactatiekundige als je je echt zorgen maakt. Maar eigenlijk zou ik me er niet van aan trekken en je gewoon focussen op de signalen van je kindje!