Hoi,
Even een vraag van een hopeloze moeder ondertussen. Mijn zoontje wordt zaterdag 1. De afgelopen tijd is die overdag echt een ander kind.
Zodra hij ook maar ziet dat ik weg loop, al is het naar de keuken begint hij direct te schreeuwen en huilen. Bij mijn man hetzelfde.
Ik probeer dan tegen hem te praten en te laten weten dat ik er gewoon nog ben, soms kruipt ie in mega paniek achter me aan of hij blijft huilend zitten tot ik hem oppak.
Ik vind het heel lastig omdat ik het idee heb dat hij mijn woorden nog niet echt begrijpt. Iemand ervaring of tips om hier mee om te gaan? Ik vind het belangrijk dat hij leert dat ik of mn man er wel zijn maar even bezig zijn of in andere ruimte zijn etc. Ik probeer vaak 1/2 speelgoed neer te zetten en daar speelt hij dan rustig mee. Tot hij door heeft dat ik 3 meter verder ben😂 We hebben vanaf kleins af aan wel geleerd om zelfstandig te spelen en dat kan hij ook wel prima.
Bij de kdv doet hij dit ook maar minder. Hij heeft daar ook veel afleiding van andere kindjes.
Hoort dit bij de leeftijd?