22 Reacties

3 jaar geleden

Hmm idunno, ik laat me wel vaccineren als ik niet meer zwanger ben. Vindt het een beetje eng, want je weet niet het effect op langer termijn.

3 jaar geleden

Ik vind het wel een dingetje.. Er zijn ‘pas’ 90.000 zwangeren gevaccineerd. De problemen met AstraZeneca kwamen pas aan het licht nadat er miljoenen waren gevaccineerd. Sta er nog niet om te springen.. En weet niet of ik het wel wil doen tijdens mijn zwangerschap. Overigens lees ik niet dat we met voorrang gevaccineerd zouden worden, alleen als je in de zorg werkt.

3 jaar geleden

Reactie op Sandy87

Ik vind het wel een dingetje.. Er zijn ‘pas’ 90.000 zwangeren gevaccineerd. ...
'Voorrang' klopt idd niet, verkeerd gelezen!

3 jaar geleden

Ik vind het echt lastig .. ik twijfel enorm om het wel te doen tijdens de zwangerschap

3 jaar geleden

Nee absoluut doe ik dit niet !

3 jaar geleden

Ik doe het absoluut niet, je weet niet wat de effecten zijn op lange termijn en ga zeker m'n kindje niet in gevaar brengen.

3 jaar geleden

Reactie op wave

'Voorrang' klopt idd niet, verkeerd gelezen!
In Nederland geen voorrang? In België krijgen zwangeren voorrang, samen met de mensen met onderliggende aandoeningen

3 jaar geleden

Nope... Niet voor, niet tijdens, niet na, mijn kinderen niet... Gewoon nee.... Het "je word minder ziek" weegt niet op tegen de risicos, plus je bent nog steeds besmettelijk, moet nog steeds afstand houden etc.... Er zijn meer mensen die genezen dan dat ze er dood aan gaan.... Tis me best! Maar succes met jullie keuzes! Aan mijn lijf geen onnodige polonaises met mn ukkie in mn buik...

3 jaar geleden

Absoluut niet. Na de zwangerschap ga ik erover nadenken, maar nu zit er 'n lief babytje in m'n buik die ik het veiligste plekje moet geven om te kunnen groeien tot babytje dat gezond geboren kan worden. Dan ga ik niet iets in mn lichaam laten spuiten waarvan ik het effect op langere termijn niet weet.

3 jaar geleden

Zeker weten, zodra ik aan de beurt ben. Corona virus blijft vele malen heftiger én gevaarlijk dan een vaccinatie (waar alleen een zeer klein stukje virus in zit) er is ook meer dan genoeg bewijs voor. Het feit dat de kleine meteen antistoffen meepakt is alleen maar mooi meegenomen.

3 jaar geleden

Reactie op Anna2606

Zeker weten, zodra ik aan de beurt ben. Corona virus blijft vele malen heft ...
Corona is niet voor iedereen heftig. (Gelukkig maar).

3 jaar geleden

Reactie op Babyno3

Absoluut niet. Na de zwangerschap ga ik erover nadenken, maar nu zit er 'n ...
Precies

3 jaar geleden

Er zijn door de jaren heen zoveel verkeerde adviezen gegeven aan zwangere vrouwen omdat ze de effecten op lange termijn niet kende en die schade hebben gebracht aan de baby. We zijn daardoor veel wijzer geworden en men leert uit fouten. Maar dat maakt wel dat ik niet mee doe aan een vaccin in zijn experimentele fase tijdens mijn zwangerschap. Ook al is de kans klein dat er ernstige bijwerkingen optreden op lange termijn. De kans is er. Wat wel bewezen is is dat je door bepaalde leefstijlaanpassingen je je weerbaarder kunt maken voor Corona en daar ga ik voor. Maar alle respect voor diegene die het vaccin wel nemen. Uiteindelijk doen we wat we denken dat het beste is voor onze baby. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op ninasimone

Er zijn door de jaren heen zoveel verkeerde adviezen gegeven aan zwangere v ...
Netjes en respectvol beschreven! Ik sluit me er volledig bij aan, zeker omdat de producenten in de test fase (die duurt tot en met december 2023) geen informatie hoeven te geven over de mogelijke bijwerkingen. En je hebt gelijk over eerdere foute adviezen, denk aan de des-dochters. De moeders hebben Softenon gehad in/rondom de zwangerschap. Succes voor allemaal met het maken van een voor jou juiste keuze 🍀

3 jaar geleden

Mijn huisarts was heel duidelijk: je zit in de risicogroep dus zou eerder gevaccineerd worden maar aangezien je zwanger bent krijg je hem niet.

3 jaar geleden

Reactie op vriesje038

Mijn huisarts was heel duidelijk: je zit in de risicogroep dus zou eerder g ...
Wanneer was dat? Het advies is sinds enkele dagen veranderd

3 jaar geleden

Ik laat me zeker vaccineren! M'n huisarts heeft het me aangeraden, en zet me op de voorrangslijst (BE)

3 jaar geleden

Reactie op Sandy87

Ik vind het wel een dingetje.. Er zijn ‘pas’ 90.000 zwangeren gevaccineerd. ...
Maar als je dan narekent hoeveel daadwerkelijk zijn ziek zijn geworden nav van een vacciantie tov de miljoenen personen die zijn gevaccineerd is de kans dus heel erg klein. Daarnaast is er ook nog steeds niet bewezen dat de personen die klachten kregen nav een vaccinatie geen onderliggende klachten hadden. Wellicht zouden zij sowieso wel al trombose krijgen in de toekomst.

3 jaar geleden

Reactie op vriesje038

Mijn huisarts was heel duidelijk: je zit in de risicogroep dus zou eerder g ...
Hier precies het zelfde.. je huisarts zegt niet voor niks dat je dan niet gevaccineerd mag worden lijkt mij🤷‍♀️

2 jaar geleden

https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635 Ik vind het toch wel schrikbarend dat de trails niet voldeden aan de opgestelde regels voor wetenschappelijk onderzoek.