12 Reacties

3 jaar geleden

Ik wil heel graag thuis bevallen. En mijn voorkeur gaat uit naar een baarkruk bevalling of op handen en knieën. Wil gebruik van de zwaartekracht en is veel natuurlijker dan liggend.. Heb veel goede verhalen gelezen over de baarkruk. Dus ben benieuwd!

3 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/zwanger/hoe-bevalt-de-baarkruk-9jO4xp?utm_source=24Baby&utm_medium=app

3 jaar geleden

Oeps. Ik heb het wel over de 'normale' baarkruk. En niet een cub baarkruk.

3 jaar geleden

Reactie op MaryamD

Oeps. Ik heb het wel over de 'normale' baarkruk. En niet een cub baarkruk. ...
Het principe is hetzelfde🙂 alleen is de cub een opblaas ding dus zal zachter zitten denk ik. Maar tnx voor de info😁👍🏼

één jaar geleden

Baarkruk was ideaal om op te bevallen, groot nadeel is de schade achteraf, er komt veel meer druk op je hele onderkantje te staan 😉

één jaar geleden

Baarkruk was echt top! Maar inderdaad, schade. Op het moment dat de verloskundige zei oké en nu even niet persen, puffen! Kon ik het niet tegenhouden. Maar bij de volgende zou ik zeker weer op de kruk willen.

één jaar geleden

Ik vond het echt heel prettig! Mijn man achter mij en zelf mijn kindje kunnen aanpakken. Op bed kon ik totaal geen kracht zetten en steeg het naar mijn hoofd. Ik had achteraf twee kleine hechtingen dus qua ‘schade’ is het per persoon verschillend en zal dat niet perse aan de baarkruk liggen, lijkt mij.

één jaar geleden

Je kan ze ook huren! via wieghuren.nl Zelf geen ervaring, twee keer ingeleid en ruggenprik. Had me anders hele prettige manier gekeken

één jaar geleden

Reactie op Bodiine

Ik vond het echt heel prettig! Mijn man achter mij en zelf mijn kindje kunn ...
Klopt hoor. De kans op scheuren is net zo groot als op bed of andere manieren. Alleen is de kans op wat heftiger scheuren wel iets groter als het al gebeurd, omdat zwaartekracht en de druk op je bekkenbodem.😊

één jaar geleden

Ik ben thuis bevallen en mijn verloskundige had een baarkruk mee. Wellicht heeft die van jou dat ook, dan hoef je niet zelf aan te schaffen!

één jaar geleden

Lief alle reacties! Maar het topic heb ik ruim een jaar gelden geopend😁. Wellicht fijne info voor een ander. Helaas geen gebruik kunnen maken van de baarkruk. Ging allemaal heel anders dan ik bedacht had.

één jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen op de baarkruk van mijn zoontje. Eerste gedeelte heb ik bijna allemaal staand gedaan. Ik heb de bevalling als prettig ervaren, want inderdaad de zwaartekracht helpt enorm. Mijn zoontje was er met 25min persen. Het enige nadeel wat ik heb ervaren is dat de schade wel wat heftig was (niet volledig maar toch wel pittig uitgescheurd) volgens de verloskundige kan dit komen doordat de druk op je onderkant hoger is als je zittend bevalt..