23 Reacties

één jaar geleden

Andere huisarts vragen om het te laten beoordelen? Vaak zitten er meerdere huisartsen bij elkaar. Doorsturen naar kinderarts kan ook een optie zijn

één jaar geleden

Jezelf voor niets zorgen maken, is sowieso niet de situatie nu natuurlijk. Je kindje is al een week ziek, dus het is alleen maar logisch dat jij jezelf zorgen maakt! Drinkt/eet hij nog wel goed? Daar los van, was ik waarschijnlijk allang op hoge poten naar de huisarts gegaan. Niks afwachten, zeker niet meer na een week zonder verbetering te zien. Je geeft aan geen antibiotica te willen, begrijp ik dat goed? Kwam de uitdroging door de antibiotica of wat was de reden daarvan? Misschien dat een andere soort dan juist wel aan slaat? Ik ben geen dokter, dus ik weet niet zo goed hoe te helpen of te adviseren verder..

één jaar geleden

Reactie op Colin96

Jezelf voor niets zorgen maken, is sowieso niet de situatie nu natuurlijk. ...
Bedankt voor je reactie! Dat doet me echt goed. Hij drinkt gelukkig goed. Eten is wat minder, maar ook nog wel oké. Nee toch? Ik snap die afwachtende houding ook niet zo. Helemaal niet omdat hij nog geen twee maanden geleden zo ontzettend ziek is geweest. Als hij een ontsteking heeft wil ik wel antibiotica. Maar het gaat me er meer om dat hij verder niet wilt checken (bloed of urine) om te kijken of het iets anders is. Want eind november kreeg hij op de bonnefoi een kuur, en daar moesten we dus mee stoppen, omdat hij influenza had. Uitdroging kwam daardoor, hij was er erg ziek van en dronk niet meer..

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Bedankt voor je reactie! Dat doet me echt goed. Hij drinkt gelukkig goed. E ...
Ah zo! Ja, dan snap ik je wel inderdaad. Arm ventje.. Misschien toch ook wat Babygirl1809 zegt: even een second opinion bij een andere huisarts? Of aandringen op een doorverwijzing? Zeker als hij recentelijk ook al zo ziek is geweest.. Veel beterschap voor de kleine man! ❤️

één jaar geleden

Ik heb helaas geen ervaring ermee of andere tips dan die al gegeven zijn. Maar ik wil je wel even laten weten dat ik er helemaal hetzelfde in zou hebben gestaan en dat je zorgen echt heel normaal zijn. Ik hoop dat je een fijne dokter vindt die goed met jullie meedenkt en verder helpt. Veel beterschap 🍀

één jaar geleden

Oh jeetje. Ik snap wel dat je er niet achterstaat, gezien de vorige keer!! Ik vind het ook heel raar dat de huisarts deze houding heeft...... vooral je gevoel volgen!! Ons zoontje had ook een keer vrij lang koorts richting de 40. Ik ben 3x naar de huisarts geweest. De laatste huisarts zei tegen mij dat het 'niet erg' is als een kind zolang koorts heeft. Kan wel 10 dagen duren. Mits de kleine goed drinkt en niet suf wordt!! Bij ons was dat dus niet het geval..... bij jullie wel, want hij was uitgedroogd. Heb je ORS in huis? Dat is tegen uitdrogen! Maargoed wat ik al zeg, doe vooral dingen waar jij achter staat!! Succes mama🍀

één jaar geleden

Wij gaan meteen naar een pediater. Als ze lang koorts maken laat die een vingerprik doen om te controleren of het een bacterie zou zijn.

één jaar geleden

Jeetje Mila, wat ontzettend naar voor jullie!! Mag ik je wat vragen stellen om de situatie wat in te schatten? Heb je paracetamol gegeven in de laatste dagen? Zo ja, verlaagt dan de koorts? Ik zal meteen zeggen; geven wij niet tenzij hij pijn heeft dus je kunt de vraag voor mij niet verkeerd beantwoorden. Heb je ooit viburcol geprobeerd? Zetpil en ampul mogelijk. Helpt hier vrij goed. M’n zoontje reageert namelijk precies zoals je niet wilt op veel medicatie (zoals jij ook beschrijft). Hoe is hij zelf? Ik zag wel nog goed drinken. Minder eten. Toevallig wat ‘vloeibaarder’ eten geprobeerd? En hoe is hij zelf? Wil hij ook nog wat spelen tussendoor of is het enkel hangen? Ik ben het volstrekt met je eens namelijk dat afwachten echt dom is. Je wordt als ‘jonge’ (eerste x) mama echt vaak niet geloofd. Totaal andere situatie hier maar ik heb dat bij het ziekenhuis. Kind wordt niet gezien en bij alles maar antibiotica voorschrijven. Normale controle, gesprek en vooral eens uitleg is er niet bij. Ik ben benieuwd hoe Jorrit er onder is. Of hij inmiddels wel wat meer wil spelen of iets van vooruitgang laat zien in deze dagen. Sterkte mama! Want die mama gevoelens zijn ook echt pittig (en terecht) maar heel vermoeiend naast de zorg voor je kleintje ❤️‍🩹

één jaar geleden

Momenteel nog steeds koorts. Gister 39.7 en vandaag 38.5 … dag 9 nu. Echt niemand met dezelfde ervaring? 😢

één jaar geleden

Geen ervaring maar kan je niet na de huisartsenpost? Miss zien hun iets wat je eigen huisarts niet zag.. vind het erg lang zolang koorts.

één jaar geleden

Zou ook naar de huisartsenpost gaan, gewoon bellen. Heb je gelijk een second opinion. Hier 3e dag met 40+ graden koorts en ik maak me al zorgen dus begrijp je goed. Beterschap!

één jaar geleden

Ik zou dan echt de dokterspost bellen of morgen de huisarts. Misschien heeft die wel een longontsteking of een oorontsteking, Mijn baby had 4 dagen koorts uiteindelijk had ze dubbele oorontsteking. 9 dagen is echt te lang om af te wachten. Vooral grote kans op uitdroging als ze zo ziek zijn. Echt goed na laten kijken Ik persoonlijk zou dat niet 9 dagen vol kunnen houden met afwachten

één jaar geleden

Zag net dit op de website van OLVG, misschien iets geruststelling. Nog steeds zou ik de hapost bellen hoor. https://www.olvg.nl/medische-informatie/koorts-bij-kinderen/#thuisarts_d089be25-d461-46a3-bdaf-f609d14edf5e_hoe_gaat_het_verder_bij_een_kind_met_koorts?

één jaar geleden

Reactie op Wrb

Ik zou dan echt de dokterspost bellen of morgen de huisarts. Misschien heef ...
Nou ja afwachten is het niet helemaal, gezien ik vrijdag nog contact heb gehad met de huisarts. Alleen wat mij zorgen baart is dat hij alleen in zijn oren heeft gekeken en verder niets heeft gecheckt (bloed, urine, ontlasting). Ik ga morgenochtend weer bellen en eisen dat we worden gezien door een kinderarts. Want het duurt me nu ook echt te lang!

één jaar geleden

Reactie op wave

Zag net dit op de website van OLVG, misschien iets geruststelling. Nog stee ...
Hmm ja stelt wel iets gerust, alleen morgen is al dag 10 … hoe lang je het mag geven kan ik nergens vinden 🥲 wat vervelend dat jouw kleine ook zo ziek is! Veel beterschap, hopelijk duurt het bij hem/haar niet zo lang want ik word er wel echt onzeker van nu

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Momenteel nog steeds koorts. Gister 39.7 en vandaag 38.5 … dag 9 nu. Echt n ...
Hi Mila, ja herkenbaar onze zoon is rond december zo een 6 weken op en af ziek geweest. De laatste heftige periode had hij meer dan een week hoge koorts 39+. Had wel de bmr vaccinatie +/- 9 dagen daarvoor gehad. Met lood in mn schoenen op 23 december naar de dokter na 6 dagen koorts. Die vond dat we moesten afwachten omdat hij niks kon vinden. 25 december dacht ik eindelijk dat t beter ging, wilde weer wat eten en drinken 26 december was het weer terug bij af 40+ graden koorts hangerig niet willen eten of drinken. Uiteindelijk was het na een dag of 9 ineens over. Echt uit het niets was de koorts weg en hadden we een gezellig kind wat weer goed at en dronk. Dus hopelijk is het bij jullie ook snel over anders idd toch nog eens naar de dokter. Beter te vaak dan te laat😉!

één jaar geleden

Hey, hoe gaat het inmiddels? Nog steeds koorts? Ben je al bij een arts geweest? Hoop dat het al wat beter gaat met hem!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft vorige maand 11 dagen koorts gehad, hij was wel erg verkouden en bleek een keelontsteking te hebben

één jaar geleden

Hey Pippa_! En de rest die mij heeft gesteund in dit topic. Momenteel zit hij aan de antibiotica. Maar hij heeft nog steeds koorts. We moeten het twee dagen aankijken (dus vandaag nog) en anders moet hij worden opgenomen voor verder onderzoek. Dus ik hoop echt dat de koorts vandaag weg is en dat het hem helpt. Hij heeft sowieso een oorontsteking. Maar de dokter vraagt zich af of het wel daarvandaan komt. Er is ook een foto gemaakt van de longen (longontsteking) en de urine is gecheckt …

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Hey Pippa_! En de rest die mij heeft gesteund in dit topic. Momenteel zit ...
Ik hoop met je mee! 🍀