24 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi, Ik heb voor mn zwangerschap 10 jaar lang de pil geslikt. Ik kwam er niet door aan ofzo. Had wel meer last van stemmingswisselen (beetje vergelijkbaar net voordat je normaal ongesteld moet worden) dat vond ik zelf heel vervelend. Dit is de reden dat ik hem nu niet meer slik en geen anticonceptie gebruik alleen een condoom in de vruchtbare periode en iets daarna (heb een hele regelmatige cyclus) Ik was de 3e maand zwanger (2x ongesteld geworden) toen ik stopte met de pil na 10 jaar. Werd de 1e maand gelijk op de 28e dag ongesteld. Maar alle bijwerkingen reagerert en hoe je cyclus hervat na het stoppen is echt per persoon verschillend!

één jaar geleden

Dit is per persoon verschillend. Iedereen reageert anders op de pil. Daarnaast heb je heel veel verschillende soorten van de pil. Ik werd van de ene heel misselijk en emotie schommelingen (ene keer huilen en seconde erna kei boos en minuut erna weer vrolijk) ben toen naar andere soort pil gegaan en daar had ik weer geek klachten mee terwijl een vriendin daar weer niet goed op ging. Dat zelfde geldt voor de uitwerking van de pil. Bij een duurt het maar een maand bij de ander een jaar.

één jaar geleden

wat gebruikten jullie hiervoor als ac? het heeft zeker wel risico's want het is een synthetisch middel dat je natuurlijke gang van zaken onderdrukt, heb je t goed besproken met je arts en ook andere opties besproken? misschien is zon pilpleister wel een optie of een spiraal? als jong meisje gebruikt en ermee stoppen was echt een ontzettende opluchting. ik gebruik al jaren en jaren niks en hoewel je dan echt cyclisch leeft (dus echt die 'seizoenen' van je cyclus doorloopt) en ik had ook wel last van pmdd maar echt voor mij niks ook geen koper in mn lijf ik gebruik de fertility awareness method (FAM) in combinatie met condooms of gewoon geen seks in vruchtbare venster (dat is maar 5 dagen per cyclus als je de fam gebruikt)

één jaar geleden

Heb vanaf me 14e de pil geslikt, nu na me zwangerschap een spiraal laten plaatsen mijn ervaring is dat ik de spritaal veel beter vind, me libido is omhoog gedaan ben weer mezelf kwa het psychische gedeelte, ik had heel veel last van stemmings wisselingen, de pil was voor mij echt troep neem het niet meer.

één jaar geleden

Ik denk dat ik het 2 maanden probeer en ondertussen na ga denken voor een spiraaltje

één jaar geleden

Ik heb ook ruim 10 jaar pil geslikt. Eerst een pil waar ik echt depri van werd. Gelukkig zo overduidelijk dat het daar aan lag dat ik met een andere pil ben begonnen. Toen eigenlijk nagenoeg geen stemmingswisselingen gehad (misschien nu nog wel meer zonder pil 😅) Wel duurde het bij mij 6 maanden voor ik überhaupt weer ongesteld werd. Maar dat verschilt ook erg per persoon. Ik kwam niet aan door de pil.

één jaar geleden

Een van m’n beste vriendinnen is verloskundige.. zij heeft mij vaker gezegd dat de pil vaak zorgt voor minder snel zwanger kunnen raken. Uitzonderingen daar gelaten, zo zegt ze het altijd maar verschilt heel erg van persoon tot persoon. Ik doe hetzelfde als Bougainville (niet de fam) maar ik weet goed wanneer m’n cyclus loopt. Beetje veranderd na de zwangerschap qua moment van eisprong maar goed te volgen. Ik ben overigens al vrijwel m’n hele leven een week/dikke week ongesteld. Je went eraan en het verandert op den duur zelf weer. Soms wat vervelend maar persoonlijk vond ik de pil geen succes en het spiraaltje is mij bij vrijwel direct verkeerd geschoten, mega onveilig dus en hartstikke gevaarlijk voor je baarmoeder omdat uiteinden dan omhoog en omlaag steken. Dat was ook echt gruwelijk pijnlijk en moest bijna operatief worden verwijderd. Daar zijn wat gynaecologen zoet mee geweest met die verwijderen 😰. Overigens vriendinnen van mij hebben ze wel en daar gaat het wel goed bij maar bij mij dus niet 😅.

één jaar geleden

Het verschilt enorm per persoon hoe je erop reageert. Ik zelf word er erg neerslachtig en depressief van en een hoop meiden in mijn omgeving hebben t zelfde probleem. Ook ken ik vrouwen die nergens last van hebben. Zelf kwam ik altijd alleen bij mn borsten aan en verder nergens. Wel ken ik vrouwen die wat kilo’s aankomen door de pil. Het verschilt dus enorm. Wat je kan doen is het een periode proberen en kijken hoe je erop reageert! 😊

één jaar geleden

Ik heb ook jaren de pil geslikt. Vooral voor menstruatiepijn. Was het op een gegeven moment beu en ben toen gestopt. 10 jaar biet geslikt. Binnen 4 maanden zwanger. 6 weken na de bevalling weer begonnen met de pil. Heb het welgeteld 1 jaar volgehouden en ben sinds vorige week weer gestopt. Ben heel benieuwd of ik weer net zo regelmatig ben als voor mijn zwangerschap.

één jaar geleden

Slik al zolang de pil ben nu 24 en heb een zoontje van 1 jaar nu maar het stoppen met de pil was erg ! Ontpillen poh drama

één jaar geleden

Ik slik de pil altijd door op advies van de gynaecoloog en mdl arts ivm mijn Crohn. Als ik ongesteld ben dan functioneer ik gewoon niet meer. Ik heb nooit echt veel last gehad van de pil, t is alleen nu dat ik sneller een tussentijdse bloeding krijg dan voor ik stopte met de pil. Dit schijnt wel heel normaal te zijn als je (weer) begint met de pil en doorslikt Ik ben nu weer een 4 maanden aan de pil en ik ben niet aangekomen, heb heel af en toe een moodswing die ik ook herken van voor de periode dat ik stopte en voor de rest merk ik aan mezelf niet heel veel anders dan daarvoor 😉 Alleen was voor mij toen t ontpillen ff wennen, wij zijn 7 maanden bezig geweest met een heel onregelmatig cyclus bij mij voor dat we van Maud mochten genieten van de zwangerschap. Maar een vriendin van mij die is nu voor de 3e keer weer gelijk zwanger nadat ze gestopt is met de pil. Dus dat wil helemaal niks zeggen hoe lang je er over doet als je stopt. Ook vrouwen die nooit aan de pil geweest zijn kunnen er lang over doen om zwanger te worden

één jaar geleden

Slik al zolang de pil ben nu 24 en heb een zoontje van 1 jaar nu maar het s ...
Hoezo was dat drama voor jou?

één jaar geleden

Voor mij is de pil niet weggelegd, heb ooit 4 verschillenden gehad. Werd er heel ziek van; super lage bloeddruk, duizelig, alsof ik bezopen was. De Nuvaring is voor mij de uitkomst, wel wat stemmingswisselingen maar weer nu precies welke dagen dat zijn😅

één jaar geleden

Ik slik de pil al sinds m’n 15de! Nooit problemen mee gehad, vind het ideaal! Zo kan ik bijvoorbeeld op vakanties de pil doorslikken, zodat ik niet ongesteld word. Toen in stopte met de pil om zwanger te worden was met 5/6 maanden zwanger. ☺️!

één jaar geleden

Ik kreeg er stemmingswisselingen van, ben overgestapt op een spiraaltje. 1x laten plaatsen en jarenlang geen omkijken naar, bovendien ben ik nu veel korter en minder ongesteld.

één jaar geleden

Ik weet niet of je er van aan komt. Wat ik achteraf wel heb gemerkt (toen ik ermee stopte) was dat ik veel meer eetlust had toen ik aan de pil zat. Ik voelde wel dat ik vol zat maar kon gewoon door blijven eten. Depressieve gevoelens heb ik er niet door gehad, maar ik merkte wel dat ik wat meer ‘afgevlakt’ was. Ik ben na 4 maanden zwanger geraakt ondanks dat ik 10 jaar de pil slikte. Ik ben weer begonnen met slikken na mn bevalling, maar toevallig deze maand besloten om er mee te stoppen. We willen nu nog geen kleine, maar ik heb de vorige keer ervaren dat ik me prettiger voelde zonder de pil. En mijn grootste punt om nu te stoppen was omdat ik totaal geen libido meer had met de pil, en ik gewoon ongesteld werd ookal was de pil strip nog niet op. Al met al; ik heb het jaren geslikt en ik vond het prettig! Zelf menstruatie regelen etc. Maar achteraf merkte ik dus toch wel dat het een en ander wel beter werd zonder pil. Voor mezelf een prima anti conceptiemiddel geweest, maar nu wel klaar mee haha. Vooral zelf ervaren! Mijn zusje merkte heel snel dat ze er wel somberder van werd. Dan gewoon meteen stoppen zou ik zeggen. Merk je niets geks is het een prima middel als anticonceptie!

één jaar geleden

Ruim 8 jaar geslikt zonder bijwerkingen o.i.d. Ik heb wel ergens gelezen dat het niet goed is om h zo lang te slikken, maar dat zou je eens na kunnen kijken/vragen. Geen probleem gehad met ontpillen. Ik was bewust al een poos gestopt met de pil voordat we begonnen met proberen zwanger te raken, dus ik weet niet of het daar effect op gehad zou hebben of niet. Na de zwangerschap gebruik ik geen pil meer, ik vind het geen prettig idee meer om hormonen te nemen.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ruim 8 jaar geslikt zonder bijwerkingen o.i.d. Ik heb wel ergens gelezen da ...
Was je snel zwanger?

één jaar geleden

Voor mij nooit meer de pil. Ik weet dat het niet vaak voorkomt, maar ik heb er leveradenomen (goed aardige lever tumoren) van gekregen. Ondanks een negatief zwangerschaps advies, ze kunnen groeien van hormonen, toch 2 kinderen op de wereld gezet, maar strenge controles en veel zorgen gehad. Ook zal ik er nu mee moeten leven dat mijn lever voor altijd beschadigd is.

één jaar geleden

Minstens 12 jaar de pil geslikt als het niet langer is. Even gestopt in cyclus goed te krijgen. Kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd en was vrijwel meteen zwanger. Slik nu de minipil omdat ik borstvoeding geef. Geen problemen gehad, doorbraakbloedingen oid. Geen schommelingen gemerkt met gewicht, psychische toestand oid.