24 Reacties

één jaar geleden

Hi, ik heb ook hetzelfde! Dochter van 1 en nr 2 ook onderweg. Ben ook gestopt met werken en ik mis het stiekem echt heel erg. Sinds de laatste 3 maanden ongeveer.. Mijn dagen zijn over t algemeen altijd hetzelfde en ik vind het zo rot dat ik me zo voel.. alsof je je kind dan tekort doet ofzo. Ik zoek hier dus ook nog een middenweg in en dacht zelf om de komende paar maandjes toch te gaan werken. Om op je vraag terug te komen, ik breng mn dochter heel af en toe naar de oma’s om ff bij te tanken (al is dat ook niet heel vaak). Zij vinden dat eigenlijk altijd alleen maar leuk!

één jaar geleden

Vooral je rust pakken hoor! Dat is belangrijk. Daarnaast is de kinderopvang ook een hele goede plek voor je kindje voor de ontwikkeling. Hoe goed het ook is om je kindje thuis te houden, het heeft ook veel voordelen om wel met andere kindjes, in een andere omgeving te ontwikkelen. Er gebeuren daar situaties die je thuis niet kan nabootsen maar die wel wenselijk zijn voor de ontwikkeling. Hij leert daar bijvoorbeeld al op zijn beurt wachten en aandacht delen al voor zijn broertje/zusje geboren is. Dat kan heel voordelig zijn voor hem straks thuis, als hij jouw aandacht moet gaan delen. Daarnaast heb jij dan straks tijd om je volledig met je kleintje te kunnen bemoeien terwijl grote broer zich lekker met zijn vriendjes vermaakt. Scheelt misschien in het schuldgevoel wat je ongetwijfeld gaat krijgen als nr 2 er is.

één jaar geleden

Ik ben al sinds de zwangerschap thuis (door ziekte, dus iets andere situatie) maar ik heb me ook wel eens rot gevoelt over dat ik mijn zoontje naar de opvang bracht, terwijl ik wel gewoon thuis was. Maar ik had/heb het nodig om tot rust te komen/ te herstellen en ik zie ook hoe leuk mijn zoontje het vindt bij de (inmiddels) gastouder. Hij is nu dol op andere kinderen. Dus als jij het gevoel hebt dat opvang je iets rust kan geven, vooral doen. Wel voel ik me een stuk prettiger bij een gastouder, omdat dit toch wat persoonlijker is en er ook veel meer directe communicatie is.

één jaar geleden

Oh wauw mama! Ik ben geen thuisblijfmama, maar ik heb daar wel diep respect voor. Echt waar🙏 Ik houd ontzettend veel van mijn zoontje en het liefst ben ik altijd bij hem, maar soms vind ik het echt heel fijn als hij naar het KDV is en ik ben werken. Of hij is bij papa en ik ben werken. Zeker nadat we ons dochtertje hadden verloren en daarna ons zoontje kwam die onwijs veel huilde. Dat is gelukkig niet meer! Maar na 2,5 jaar komt dat er nu uit. En soms ben ik vrij dat hij wel voor het KDV staat gepland, omdat ik een dag in het weekend moet werken. Dat vond ik in het begin lastig. Maar soms echt wel heel erg fijn!!! En als ik hem ophaal, zie ik dat hij het onwijs naar zn zin heeft gehad. En ik had even m'n handen vrij (poetsen of ontspannen😉) En in jouw situatie...... andere provincie, ik weet niet of je daar familie hebt zitten die je af en toe kan ondersteunen? Zeker met je nieuwe zwangerschap, hoef je jezelf echt niet gek of schuldig te voelen!

één jaar geleden

Ik ben al sinds de zwangerschap thuis (door ziekte, dus iets andere situati ...
Dit heb ik ook! Ik vond het in het begin heel erg lastig om mijn zoontje 'weg te doen' terwijl ik gewoon thuis ben, maar door de situatie kan ik niet anders. Nog steeds vind ik het soms lastig, maar vaker kijk ik vooral uit naar eventjes tijd voor mezelf en geniet ik hier ook echt wel van. Hij heeft het heel erg naar z'n zin bij de gastouder (tevens z'n oma) en wordt helemaal vrolijk als hij er naartoe mag en met de andere kindjes kan zijn. En hij komt ook weer super vrolijk thuis! Het is dus echt een dingetje van mezelf en m'n zoontje vindt het alleen maar heel gezellig om ook daar te spelen. Ik kan dan weer wat opladen en een leukere moeder zijn voor m'n zoontje. Als je goed voor jezelf zorgt, ben je vaak ook een nog leukere versie van jezelf, leukere moeder voor je kindje en prettigere partner 🙂 En daarnaast: als jij niet voor jezelf zorgt, wie doet het dan? En hoe ga je het dan volhouden? Iedereen is het waard om goed voor gezorgd te worden, dus ook jij ♥️ Heel veel succes met alles!🤗

één jaar geleden

Als je deze luxe hebt zal ik zeker doen maar dan halve dag naar kdv

één jaar geleden

Bedankt voor alle reacties, lucht toch een beetje op om te weten dat ik niet de enige ben. Na het weekend toch eens informeren of we een keer kunnen mee kijken bij het kdv :)

één jaar geleden

Ik heb een zoontje van 1 jaar en 2 maanden maar ik ben blij dat ik niet alleen de moeder rol heb maar ook werkende mama ben soms 3 en soms 4 dagen in de week. Mijn zoontje is dan bij opa en oma of tantes. Heb geen opvang voor hem. Het is een gepuzzel om alles te regelen maar toch lukt het altijd. Soms mis ik het gewoon "joyce zijn" wel ik heb geen vriendinnen en doe dus ook nooit leuke dingen. Ik ben alleen moeder en zorg iedere dag voor mijn zoontje. Ik heb nooit een dag dat ik "alleen" ben 😁

één jaar geleden

Mijn zoontje vind het fantastisch op de opvang. Hij slaakt een kreet van enthousiasme als we aankomen met de auto, wil direct op de grond gezet worden en gaat fanatiek spelen. Dus ik voel me totaal niet meer rot als ik hem breng. De eerst paar keer zijn moeilijk maar ik geloof echt dat je ze er een plezier mee doet. Hij gaat twee dagen in de week. En ja, thuisblijfmoeder zijn lijkt mij heel zwaar! Zwaarder dan werken want dat voelt voor mij echt als pauze van mijn zwaarste baan, namelijk mama zijn 😅

één jaar geleden

Ik werk halftijds. In de voormiddag gaat mijn zoontje naar de opvang. Hij vindt het daar superleuk. Thuis verveelt hij zich sneller want hij houdt van prikkels. Ik vind het zelf ook heel fijn om eventjes iets anders te doen, want een peuter is idd nogal pittig 😇

één jaar geleden

Geen thuismoeder maar toen ik zwanger werd van de tweede hebben we de oudste een dag extra naar de opvang gedaan zodat ik een dag kon uitrusten. Had een te hoge bloeddruk. Heel erg blij mee dat we dat toen gedaan hebben. Voel je niet bezwaard, je hebt de rust nodig. Als het niet bevalt kun je altijd weer stoppen. Sommige opvangen werken ook met alleen een ochtend bijvoorbeeld. Misschien daarmee beginnen? Daarnaast leren kinderen heel veel op de opvang. Samen spelen met anderen, hierdoor leren praten, plassen op potje etc. En minder eenkennigheid. Wat ook handig is als je straks een tweede hebt. Hij zal moeten leren jou tijd te moeten delen met een broertje of zusje. Hier helpt opvang natuurlijk ook bij.

één jaar geleden

Ik ben ook thuisblijf mama en vind t enorm pittig.. ik heb er echt even doorheen gezeten. Mijn moeder pas nu een dag in de week op en dit doet mij zo goed, misschien is naar het kdv brengen echt geen slecht idee. Denk ook aan jezelf lieve moeder! T doet je hopelijk goed

één jaar geleden

Hier nog een thuisblijf moeder, 3 Kids van 5,3 en 1 ik vindt het best wel heel pitteg.

één jaar geleden

Je kan ook eerst kijken of een halve dag mogelijk is, dan is het niet gelijk lang. Ik vond het eerst ook lastig, maar ons zoontje vindt het geweldig nu en speelt zo leuk samen

één jaar geleden

Zijn er ook thuisblijfmama's die iets weten over de kosten van bijvoorbeeld een peuterspeelzaal? Klopt het dat je niets terug krijgt als 1 van de ouders niet werkt? Ik vind het allemaal best wel prijzig voor mijn 2 kindjes! Maar om nou voor die 1 of 2 ochtendjes een baan te zoeken 😅. Heb er allemaal weinig verstand van hoor.. dus dacht misschien weten jullie hier iets meer van 😊 ik vind het wel belangrijk als voorbereiding op school

één jaar geleden

Reactie op RLY

Zijn er ook thuisblijfmama's die iets weten over de kosten van bijvoorbeeld ...
Wij betalen ongeveer 25 euro voor 2 ochtenden? Gemeente betaald het verschil dacht ik. 😉 We kregen eerst een factuur met kinderopvangtoeslag, ik schrok me kapot. 😳 Maar even aangegeven dat ik niet werk en toen werd het gecorrigeerd. Gelukkig. 😂

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Wij betalen ongeveer 25 euro voor 2 ochtenden? Gemeente betaald het verschi ...
Oh bedankt voor de tip! Ga ik even naar informeren

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Wij betalen ongeveer 25 euro voor 2 ochtenden? Gemeente betaald het verschi ...
Is dat met of zonder VVE indicatie? Dacht dat de gemeente alleen subsidieert als er een VVE indicatie is, anders niet. Maar kan het mis hebben hoor.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Is dat met of zonder VVE indicatie? Dacht dat de gemeente alleen subsidieer ...
Nee beide. Als je VVE hebt krijg je 2 dagdelen extra erbij. Gratis dus. :) Zonder VVE krijg je dus alsnog de subsidie.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Is dat met of zonder VVE indicatie? Dacht dat de gemeente alleen subsidieer ...
Mijn oudste had VVE indicatie, hij ging 4 dagdelen, we betalen voor onze tweede nu ongeveer hetzelfde en zij gaat 2 dagdelen zonder VVE. :)