44 Reacties

één jaar geleden

Ik gebruik in dat geval proshield. Crème van 20 euro, maar werkt echt!

één jaar geleden

Ik ben bij de apotheek een zalfje gaan halen met cortisone in. Dat 2 x per dag aansmeren en goed laten inwerken heeft bij ons heel goed geholpen! En echt de pamper zo veel mogelijk verversen + een hele laag bepanthen. Sudocreme is een goed middeltje maar als de billen al open liggen heeft het niet veel nut. Veel succes!

één jaar geleden

Reactie op FranGhyselinck

Ik ben bij de apotheek een zalfje gaan halen met cortisone in. Dat 2 x per ...
Is dat een hormoonzalf? Want dat gebruik ik nu voor haar huiduitslag.

één jaar geleden

Reactie op Mandysept2021

Is dat een hormoonzalf? Want dat gebruik ik nu voor haar huiduitslag.
Wij gebruiken pannocort, geen idee of dit hormoonzalf is…

één jaar geleden

Bij ons is Inotyol het laatste redmiddel. Gebruiken we enkel als de andere crèmes het niet redden. Topspul !

één jaar geleden

Dr leenarts billenzalf !

één jaar geleden

Reactie op Tona

Bij ons is Inotyol het laatste redmiddel. Gebruiken we enkel als de andere ...
Hier is Inotyol ook een echte lifesaver. Een aanbeveling voor kapotte billetjes. Tussen twee pampers in merk je al een groot verschil. Bepanthen en Sudocrème hebben bij onze dochter nooit echt geholpen.

één jaar geleden

Maizena!!! Gewoon maizena... Werkt geweldig... Google er maar eens naar

één jaar geleden

Flamingal Hydro, eigenlijk eerder tegen brandwonden, op aanrader vd pediater en echt wondermiddel

één jaar geleden

Reactie op Bael92

Maizena!!! Gewoon maizena... Werkt geweldig... Google er maar eens naar
Wij doen precies hetzelfde. Echt top!

één jaar geleden

Reactie op Bael92

Maizena!!! Gewoon maizena... Werkt geweldig... Google er maar eens naar
100% en al die mensen die dan beginnen over schimmels en ontstekingen enzo... Advies kwam zelf van de apotheek en ik denk dat velen van ons er mee groot geworden zijn!

één jaar geleden

Witte kleipoeder helpt bij ons heel goed! Neutraliseert de zuren van ontlasting en urine en houdt de huid goed droog en ademend zodat die uit zichzelf kan herstellen

één jaar geleden

Wij hadden hetzelfde aan de hand een paar weken geleden. Billetjes open tot bloedens toe. Van de opvang hadden we als tip Daktozin zalf gekregen. Deze kan je vrij in de apotheek verkrijgen. Na 2 dagen was het bijna helemaal genezen. Normaal gebruiken we ook Bepanthen en helpt dit goed maar in zo’n extreem geval was deze zalf echt een lifesaver.

één jaar geleden

Voorzichtig schoonmaken met een natte washand ipv billendoekjes omdat die teveel schuren. En dan maizena of talkpoeder op de plekjes. Daarmee houd je de wondjes droog en kan het helen.

één jaar geleden

Reactie op Irisje123

Voorzichtig schoonmaken met een natte washand ipv billendoekjes omdat die t ...
Ik weet dat het gebruik van maizena en talkpoeder niet zo heel goed is maar als ze echt zulke wonden heeft zou ik dat toch doen. Ohja en meteen verschonen als ze gepoept of geplast heeft. Maar dat lijkt me logisch 😌

één jaar geleden

Ik kreeg hier vanuit de natuurwinkel de tip om de billetjes met een kwastje in smeren met eiwit. Maakt een bescherm laagje over de billetjes. Durf alleen niet te zeggen of je dit ook kunt doen wanneer de billetjes al echt open liggen.

één jaar geleden

Onze had het extreem kapot in combi met een schimmel. Naast de schimmelzalf kregen we zinkoxideolie vd apotheek geadviseerd, nou wat een wonder middel is dat zeg, tenminste voor ons dan! Heb het nu standaart in huis!

één jaar geleden

Aquaphor van Eucerin!!!

één jaar geleden

Ik had talkpoeder gebruikt toen mijn dochtertje dit had, dat heeft erg goed geholpen. Bij elke luierverschoning heb ik haar billetjes gewassen en droog gedept. Daarna even luchten voor enkele minuten en dan flink wat talkpoeder. Heeft heel erg goed geholpen!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook helaas al paar keer gehad. Van alles geprobeerd, ook via de huisarts. Enige wat bij ons perfect werkt en meteen verlichting geeft is zinkzalf van dr swaab (gele tube) te koop bij Kruidvat en etos. Elke luier verschoning een dikke laag en de volgende dag stukken minder. Volgende dag zo goed als over.