5 Reacties

één jaar geleden

Wanneer doet ze dat? Wat er aan het slaan en krabben vooraf? Ik denk dat je het beste kunt proberen te voorkomen. En als het wel gebeurt, dan kort zeggen dat dat niet mag en dan afleiden.

één jaar geleden

Onze dochter van 14 maanden doet dit ook sinds 2 weken, volgens de opvang is het een fase die veel kindjes rond deze leeftijd doormaken.

één jaar geleden

Wanneer doet ze dat? Wat er aan het slaan en krabben vooraf? Ik denk dat je ...
Niets specifieks. De ene keer zijn we net aan het zingen of dansen of kletsen en doet ze het de andere keer lopen we rustig naar boven en doet ze het. Er is geen peil op te trekken, maar als het een fase is dan wacht ik het even rustig af.

één jaar geleden

Ja hier ook en dan gieren van het lachen. Ze probeert dan ook aan mijn haar te trekken. Is ook hilarisch. Bepaald moment van de dag. Beetje einde middag.

één jaar geleden

Ik zou het inderdaad proberen te voorkomen als je het aan ziet komen. Op het moment zelf tegenhouden en op het moment zelf zeggen: niet slaan, dat doet 'au' (bij mama), ga maar gewoon.... En dan zeggen wat je wilt dat ze doet. Op die manier weet ze wat er wel van haar verwacht wordt en blijft het gewenste gedrag (hopelijk) hangen. Wij zeggen bijvoorbeeld na het corrigeren ook wel: Ga, maar met de panda spelen, waar is de panda? Zodat hij wordt afgeleid en actief gaat zoeken. Hopelijk heb je er iets aan en heeft ze snel door dat dit gedrag niet mag 😉