25 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een kindje van 7.5 maand en eet ook nog geen brood. Heb het ook nog niet geprobeerd en wil wat later beginnen. Gewoon doen wat je zelf wilt en niet druk maken. Mijn oudste at ook pas heel laat brood.

2 jaar geleden

Wij geven een boterham met een beetje pindakaas er op of een klein beetje eierkoek. Misschien zou je dat kunnen proberen. Misschien vind ze het gewoon niet lekker. Een andere vraag. Waarom ga je naar het consultatiebureau? Wij zijn voor het laatst met 5 maanden geweest en gaan pas weer met 11 maanden (want dan is de volgende vaccinatie). Daartussen hebben we geen contact met hun. Dus ik ben benieuwd waarom andere mensen wel gaan, want dat lees ik wel vaker.🤔

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt bijna 8 maanden en krijg er ook nauwelijks brood in. Meteen kokhalzen en spugen... op welke manier ik het ook geef. Toevallig gisteren kreeg ze een stukje stokbrood omdat ze hierom vroeg en dat heeft ze dan wel weer op zitten sabbelen. Ik maak me er niet druk om, komt vanzelf wel en ze groeit goed 😊 en idd net wat je zegt jouw andere dochter at het ook pas met 9 maanden! Gewoon af en toe proberen en het cb lekker laten gaan

2 jaar geleden

Wij geven een boterham met een beetje pindakaas er op of een klein beetje e ...
Oh ik ga ook 1 keertje tussendoor met 8 maanden, maar dat is puur voor haar lengte en gewicht omdat ze dysmatuur geboren is 😊

2 jaar geleden

Ik doe er boter, het ging bij ons ook stroef maar na paar weken ging het veel beter.

2 jaar geleden

Wij geven een boterham met een beetje pindakaas er op of een klein beetje e ...
Je kunt naar het consultatiebureau als je daar behoefte aan hebt. Hier is er een inloop spreek uur om je kindje te wegen en te meten (1 x gedaan omdat gewicht stagneerde) en dan kun je dus ook vragen stellen :)

2 jaar geleden

Hadden wij ook, nu paar weken later (8mnd) gaat het wel goed en vindt hij het heerlijk :) niet op laten jutten, komt vanzelf!

2 jaar geleden

Herkenbaar en och hier krijgt hij pap 🤷 dat gaat er goed in. Hier zijn papa en mama ook geen broodeters 🤷

2 jaar geleden

Misschien eens proberen om stukjes brood in een bordje soep te doen? Dan wordt het slap en kan ze het misschien makkelijker doorslikken. Ons zoontje is verzot op brood. Ik geef het in soep, of gewoon met margarine, of belegd met een fruitpapje (fruit geplet met wat verse kaas)

2 jaar geleden

Ben is gek op broodjes (bolletjes/puntjes en pistoletjes) een gewone boterham is neh... lijkt zijn vader wel. Ben krijgt in de ochtend een fruit yoghurt granenhapje hij is ruim 7 maanden.

2 jaar geleden

Colin is 8 maanden en eet ook amper brood. Van kdv krijg ik wel eens bericht dat hij een halve boterham op heeft. Ik denk alleen maar “hoe dan?!”. Blijven aanbieden denk ik dan maar Ene keer met beleg, andere keer zonder of alleen margarine. Dan nog ligt er meer op de grond dan dat er in z’n buik is belandt. So be it.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 9,5 maand (gecorrigeerd wel 7,5 maand) en wij zijn nog niet eens begonnen met brood. We worden begeleid door de logopedist en wij gaan morgen starten met liga..daarna een cracotte cracker..en daarna pas brood. Ik wilde een maand geleden beginnen met brood maar dat vond ze echt te vroeg. Dusja..iedereen zegt wat anders.

2 jaar geleden

Mijn dochter is juist een echte broodeter maar heeft ‘s avonds nooit zin in haar groentehap of maaltijdje. Fruit gaat prima ‘s morgens en brood gaat een hele zo erin, maar groente ‘s avonds wil ze gewoon niet. Te moe, hangerig, zeurderig.

2 jaar geleden

Misschien gek maar heb je al eens geprobeerd om een boterham juist een dag van te voren al op een bordje te leggen in de kast? Zo blijft 1 kant zacht en de andere kant wat harder. De boterham knipte ik met een schaar in kleine blokjes en ik liet het haar zelf uit een bakje pakken… Zo heeft ze hier brood leren eten…

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Mijn dochter is juist een echte broodeter maar heeft ‘s avonds nooit zin in ...
Wij gaan daarom starten met smiddags warm eten en savonds lekker een fruitje met yoghurt.

2 jaar geleden

Wij volgen Rapley/kleintjes methode. We bieden af en toe een reepje brood aan, meestal een korstje of een licht getoast. Dat schijnen ze het makkelijkst weg te krijgen. De mate waarin ervan gegeten varieert van niet/muizenhapje tot helemaal op. Meestal het eerste en het is maar net hoe de pet staat. Zat kindjes worden groot op iets anders dan brood, dus ik snap het gepush niet zo.

2 jaar geleden

Onze dochter is nu bijna 8 maanden en wilde ook echt geen boterham. We bleven gewoon elke dag een stukje proberen.Ik ben beginnen met kleine stukjes in haar fruithap en daardoor at ze al een halve boterham na 1 week. Vandaag met beetje stroop in water en ze at een hele boterham.

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Misschien gek maar heb je al eens geprobeerd om een boterham juist een dag ...
Das een slimme manier ga ik ook eens proberen. Je dekt de boterham dan niet af?

2 jaar geleden

Das een slimme manier ga ik ook eens proberen. Je dekt de boterham dan niet ...
Hoi, sorry voor late antwoord… Nee gewoon zo op een bordje in de kast de avond ervoor en niet omdraaien ☺️ En vooral ook de stukjes zelf proberen te laten pakken, dan vinden ze alles al meteen wat interessanter lijkt wel… En als ze een stukje opgegeten heeft natuurlijk een klein applausje ter motivatie 😁

2 jaar geleden

Zoontje 8 maanden eet heel af en toe een klein stukje. Kokhalst en spuugt nog veel met brood dus lekker rustig aan en sochtends soms lekker pap voor de granen. Dat vindt hij heerlijk! :-)