14 Reacties

8 maanden geleden

Miss oververmoeid daarom valt ze moeilijk in slaap? Die van ons laten we nog 1 soms 1,5 u slapen. Licht eraan hoelaat ze wakker is geworden. Als ze 2 uurtjes slaapt dan slaapt ze ook moeilijk in de avond

8 maanden geleden

Wij hebben een beetje hetzelfde, mijn dochter sliep altijd heel lang tussen de middag, soms wel 3 uur, maar nu gaat zij ‘s avonds ook pas heel laat slapen, dus doen we nu nog slaapje van 1,5 uur ongeveer. Als ze lang heeft uitgeslapen dan doet ze wel eens geen slaapje, maar meestal heeft ze het nog echt wel nodig..

8 maanden geleden

Hier slaapt hij nog zolang als hij wil in de middag. Wel merken we dat hij bij de opvang een stuk minder lang slaapt. 1,5 uur max. Thuis zo rond de 2 uur, soms 2,5 uur. We merken wel dat we hem niet later dan 15:30 moeten laten liggen. Dan is hij wel wat lastiger naar bed te brengen 's avonds. Maar goed, het is pas sinds kort dat hij ook goede nachten maakt. Daarvoor altijd aan het spoken dus moest wel overdag lekker slapen om aan voldoende slaap te kunnen pakken.

8 maanden geleden

Hier nog wel een dutje van ca. 2/2,5 uur (maar echt niet langer). Heel soms een dagje overslaan als het zo uitkomt maar eigenlijk houdt ze dat nog niet goed genoeg vol.

8 maanden geleden

Hier nog zeker wel een dutje. Laat haar meestal zelf bepalen hoelang ze slaapt. Soms is dit 1.5 uur soms 2.5. Probeer haar altijd max 16.00uur wakker te maken. Maar ze slaapt hierdoor wel vaak pas tegen half 9. Dit zijn we uiteindelijk ook gewoon als bedtijd gaan hanteren als ze tegen half 4/4uur wakker werd. Werkt voor ons prima maar niet iedereen vindt dat natuurlijk fijn als ze kind wat later slaapt. Voor ons ook wel fijn want zij maakt nooit nachten van 12uur. Bijna nooit gedaan. Hiervoor sliep ze dan van 7 tot half 6. Nu wordt ze meestal tussen 7 en 8 pas wakker😊

8 maanden geleden

Onze dochter slaapt zeker nog in de middag. Tussen 12:00 en 12:30 uur gaat ze naar bed. Soms later. En dan slaapt ze gemiddeld 1,5 tot 2 uurtjes. Als wij dat niet doen stort ze echt einde van de dag in. Rond 19:00 uur gaat ze weer naar bed toe. Soms slaapt ze binnen 10 minuten en soms duurt het een uur.

8 maanden geleden

Soms wel en soms niet. Op de opvang nog wel en thuis weigert ze 'm vaak. Ik merk gauw genoeg of het hem wordt of niet, maar we proberen het vaak nog wel. Als ze dan een dutje doet, is het gelijk 3 uur. 😅. En dan in de avond gaat ze gewoon rond haar normale tijd naar bed. Ik ga er trouwens niet meer voor thuisblijven, wat ergens ook wel fijn is. Kunnen we ook een keer een echt dagtripje plannen.

8 maanden geleden

Hoelaat wordt ze in de ochrend wakker? Misschien mogelijk wat eerder wakker maken?

8 maanden geleden

Om nog antwoord te geven op je vraag Hier is het tussen 0600 en 0700 wakker. Middagslaap tussen 1300 en 1500. En avond om 1900 er weer in. Allemaal circa tijden natuurlijk

8 maanden geleden

Reactie op Pippa_

Om nog antwoord te geven op je vraag Hier is het tussen 0600 en 0700 wakke ...
Precies zo hier.

8 maanden geleden

Hier deed ze tot vorige week een middagdutje… deze week ligt ze ineens alleen maar wakker en is ze aan het spelen, dus slaapt ze eigenlijk niet meer. Vandaag voor het eerst niet naar bed gegaan en ik moet zeggen dat het verrassend goed gaat, vanavond wel een half uurtje eerder naar bed gok ik🙃💗

7 maanden geleden

Hier vrijwel altijd nog een slaapje 's middags, meestal van 13 - 15.00/15.30 uur. In de avond rond 19.00 uur naar bed en dan slaapt hij meestal tot 06.30/7.00 uur, in het weekend soms wat langer 😊

7 maanden geleden

Ja hier nog altijd een middagdutje van 13.30u tm 15.00/15.30u. Savonds rond 20u naar bed. Ene keer slaapt ze savonds gelijk en andere keer is ze een half uurtje aan het draaien. Maak haar sochtends vrijwel altijd om 8u wakker anders slaapt ze gerust door tot half 9 🤣

7 maanden geleden

Zeker Nog nooit overgeslagen Maar ik probeer het te beperken tot een uurtje