19 Reacties

2 jaar geleden

Waarom willen jullie die weghalen? Als hij honger heeft dan geef je het hem toch gewoon.. zou willen dat mijn dochter alleen maar rond die tijden kwam haha

2 jaar geleden

Hij komt 4 x in de nacht he... Rond 1900, 2300, 0200 en 0500

2 jaar geleden

Waarom willen jullie die weghalen? Als hij honger heeft dan geef je het hem ...
Hij zit op de plus 2 vwb gewicht, drinkt overdag zijn flessen niet goed op en wij zijn door gebrek aan slaap gewoon op

2 jaar geleden

Ik snap het je het erg zwaar vindt! Is ook echt mega pittig! Ons zoontje komt ook nog erg vaak 's nachts voor voeding (elke 2-4 uur ongeveer). Misschien kun je proberen om hem overdag vaker voedingen aan te bieden? Misschien lukt vaker een kleinere fles beter dan een grotere? Wij geven hem voordat hij gaat slapen meer voeding, zodat hij langer door kan slapen. Dat lijkt wel wat te helpen 🙂 Hij kwam hierdoor een aantal dagen maar 1x per nacht!! 🎉 Verder proberen we hem te troosten als hij wakker wordt, maar voor enkele minuutjes (max. 5), als we merken dat dit niet werkt, dan heeft hij blijkbaar toch echt honger of teveel honger om in slaap te vallen en geven we toch de borst. Misschien is het een idee om wat korter te troosten en wat eerder het flesje te geven? Is voor jezelf denk ik minder pittig. Wie weet kun je op een duur proberen om het flesje 's nachts steeds wat kleiner te maken totdat het uiteindelijk niet meer nodig is? Wij hopen op het effect van de extra fles voor de nacht en dat hij op een gegeven moment de nachtvoedingen niet meer nodig gaat hebben 🤞🏻 Heel veel sterkte gewenst!!♥️

2 jaar geleden

Het is ook zwaar, maar sommige (veel) baby’s hebben het vrees ik gewoon nodig. Ik zou korter troosten ‘s nachts en sneller voeding geven. Dan kan je zelf ook sneller weer slapen. Mijn dochter komt ook nog een aantal keer ‘s nachts, maar ik vertrouw erop dat ze het nodig heeft en het ook vanzelf een keer minder wordt.

2 jaar geleden

Het is heel moeilijk, ik heb een 6 maanden baby ook en de komt Max 1x per nacht en slaapt verder door. Ik heb een cursus gedaan van taking cara babies. In het Engels (woonde tot voorkort in de VS) en zei geeft als advies om elke nacht een klein beetje tijd te winnen. Al is het maar 10 min rekken. Kijken of je toch even in slaap kan wiegen of wat het beste werkt voor jou om het maagje te laten wennen aan langere tijd tussen voedingen. Het is een meer langere termijn maar werkte voor ons heel goed en hebben goede nachten. Ze zegt ook dat veel contact gedurende nacht met je baby (knuffelen enzo) ook helpt, soms zijn ze ook hongerig naar mama dichtbij. Misschien als ze baby naar de opvang gaat is dat moeilijker maar kan je na de opvang wel zoveel mogelijk de baby dichtbij houden. Anyway, het is lastig maar een omgekeerd schema van snachts eten en overdag niet zoveel is zeker niet optimaal en snap heel goed dat je dat niet lang volhoudt. Check taking cara babies website anders, cursus is niet gratis maar ze heeft ook veel blogs . Succes.

2 jaar geleden

Sorry ik bedoel veel contact overdag, niet in de nacht. Zodat ze snachts niet proberen tijd met mama in te halen

2 jaar geleden

Mijn dochter kwam tot 2 maanden geleden ook nog 1/2 keer per nacht (tussen een voeding om 22.30 en 6.30). Ik gaf haar toen nog om de 3 uur voeding, het CB raadde aan om er 4 uur tussen te laten zodat het maagje leger was als ze weer gevoed werd waardoor ze effectiever zou drinken. Dit heeft bij ons enorm geholpen! Na een paar dagen zaten we op 1 nachtvoeding en na een week helemaal geen nachtvoeding meer. Ik gaf toen nog volledig borstvoeding, inmiddels krijgt ze de fles. Sinds vorige week ook de voeding om 22.30 eraf gehaald en nu slaapt ze tot 6.30 ongeveer, wel vaak vanaf 5 uur wakker maar dat kunnen we rekken met een speentje of toch een klein slokje als ze echt niet meer wil slapen. Maar lang verhaal kort, misschien juist proberen om er meer tijd tussen te laten!

2 jaar geleden

Wat goed dat je jouw bericht hier plaatst. ❤️ In mijn ogen is het heel normaal, het gebeurd hier ook. Onze meid is 5,5 maand en heeft precies hetzelfde ritme. Wij hebben een papfles geprobeerd om 2300 uur, in de hoop dat ze dan langer verzadigd zou zijn. Dat heeft bij ons niet gewerkt, misschien is dat wel iets voor jullie? Ik ben er inmiddels wel echt van overtuigt dat babys gaan doorslapen wanneer ze daaraan toe zijn en onze kleintjes zijn dat blijkbaar nog niet. Helemaal niet erg, wel heel erg vermoeiend voor mama/ons! Eerlijk gezegd kan ik het niet aanhoren als ik mensen hoor vertellen dat ze hun kindjes voeding snachts weigeren. Dit is niet de manier, ze hebben het echt nog nodig, zo niet fysiek dan wel emotioneel. Misschien lukt het om overdag meer rust momenten in te bouwen en te focussen op de voedingen overdag dat die goed gaan? Misschien kan je een baby coach inschakelen voor hulp bij het drinken overdag? Blijf volhouden het komt echt vanzelf! ❤️ ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Cherry 🍒

Wat goed dat je jouw bericht hier plaatst. ❤️ In mijn ogen is het heel nor ...
Wat een lieve reactie. Fijn ook om te horen dat wij niet de enige zijn. Ik denk ook wel dat wij zen hongerig kindje hebben. Ik vind het ook vervelend dat het consultatiebureau zo doet alsof dit niet normaal is

2 jaar geleden

Mijn zoontje komt ook nog een of twee keer ‘s nachts en slaapt soms door. Hij meldt zich als die dorst/honger heeft en laat het dan ook duidelijk merken door aan mn kleding te trekken. Ik geef me er gewoon aan over, anders word ik gek. Wil ook wel weer eens 7-8 uren achter elkaar doorslapen, maar zit er niet in. Het hoort erbij en komt vanzelf weer. Met dat “troosten” en wiegen ben ik na vier weken gestopt, want dat breekt gewoon op. Nu geef ik hem voeding (borst) en dan slaapt hij binnen 45 minuten weer. Ideaal! Anders werd mijn zoontje als ie al in slaap viel een of twee uur later weer wakker en dat brak ons nog meer op.

2 jaar geleden

Mij lijkt het als je die late fles weglaat, hij ‘s nachts toch net meer komt? Dit is toch bij mijn dochter zo. Ik geef nog eens half slapens bv voor ik in bed kruip rond 23u. Als ze goed en veel drinkt, slaaps ze langer en komt ze minder dan als ze dan niet veel drinkt

2 jaar geleden

Mijn dochter bijna 6 maanden kwam ook meerdere keren in de nacht. Maar goed ik denk zo wie roept krijgt en nu doe ik als ik in de nacht merkt dat ze wakker word een speen en als dat goed is dan is het ok. Maar laat ze nooit huilen want dan heeft ze echt honger. Ze slaapt nu 2 nachten door en komt dan weer om half 6 of half 7. Geef op verzoek borstvoeding en kunstvoeding ook krijgt ze heel recent fruithapjes want groente wil ze nog niet echt.

2 jaar geleden

Reactie op Kimke

Hij komt 4 x in de nacht he... Rond 1900, 2300, 0200 en 0500
O sorry verkeerd gelezen! Ik zit in hetzelfde schuitje, mijn dochter komt vaak om de 2-4 uur. Het is heel zwaar maar ooit gaat het beter, denk ik maar❤️

2 jaar geleden

Reactie op Kimke

Wat een lieve reactie. Fijn ook om te horen dat wij niet de enige zijn. Ik ...
Inderdaad dat consultatiebureau is heel bijzonder. Trekken van alle kindjes een gemiddelde maar dat kan niet. Ieder kindje & gezin is anders. Ieder lichaam is anders. Lekker jullie weg & ritme volgen denk ik. Iemand zei ooit tegen mij; "mama worden brengt veel onzekerheden met zich mee. Maar bedenk dat jij altijd de beste mama bent voor jou eigen kindje". Dat is denk ik echt zo, veel mensen weten het altijd beter maar jij kent jouw kindje het best en jij bent de beste mama. Hier gaat ze inmiddels tussen 7 en half 8 naar bed. Dan komt ze rond 23 uur weer en dan rond 4 uur. Vergeleken met de start van om de 2 uur voeden toch een verademing? Dat ze gaat doorslapen komt vanzelf dat weet ik zeker. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Cherry 🍒

Inderdaad dat consultatiebureau is heel bijzonder. Trekken van alle kindjes ...
He wat fijn om jouw bericht te lezen.

2 jaar geleden

Het CB gaf bij ons ook de tip om de nachtvoedingen weg te laten. Dit omdat je kindje en het lichaampje ook weer geactiveerd worden door voeding. Hierdoor komen er mogelijk weer boertjes, scheetjes, poep en plas, waar je kindje last van kan krijgen en wakker kan worden. Ons kindje kwam ook erg vaak 's nachts, vergelijkbaar met jou situatie. Ik had er een hard hoofd in (dacht ook: hij heeft 's nachts echt honger), maar toch geprobeerd. De eerste twee nachten waren pittig omdat ons kindje wel getroost werd, maar geen voeding kreeg (wat hij niet gewend was). Maar het lukte de eerste nacht al om pas om 6:00 uur weer te voeden (zonder te lang te hoeven troosten), nadat hij om 20:15 uur sliep. Hij wordt nog wel zo'n 2x per nacht wakker, maar is gemakkelijker te troosten en slaapt dan weer sneller. Ook 's ochtends na de voeding slaapt hij dieper. Hij heeft dan ook meer drinken gehad omdat mijn borsten de hele nacht hebben kunnen vullen. Hier dus een onverwachts succesverhaal! Ik zou het mensen aanraden om te proberen!😃 (Deed ik net zelfs in een appgroep met mama's). Het levert hier best wat rust op! Hopelijk bij jullie ook!!🍀

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Het CB gaf bij ons ook de tip om de nachtvoedingen weg te laten. Dit omdat ...
De eerste nachten waren pittig omdat hij vaak wakker werd, niet omdat we hem te lang moesten troosten o.i.d. Als hij honger had gehad, dan had ik hem zeker borstvoeding gegeven. Ik ben zelf echt megasensitief en zou m'n kindje echt geen honger laten hebben, dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen namelijk ♥️ Ook niet om meer slaap te krijgen. Wij gaven 's avonds eerst ook een extra flesje, in de hoop dat hij dan beter door zou slapen. Dit was niet echt het geval en hij kreeg echt veel voeding voor het slapen. Hij was ook best wat aangekomen ten opzichte van z'n lengte (en SD +2 qua gewicht). Dus ook deze fles hebben we weggelaten. Hij krijgt wel gewoon de borstvoeding die hij op dat moment ook kreeg. Maar zelfs zonder de fles lukt het dus! Mogelijk kun je denken: jeetje wat sneu voor dat kindje! Of: die moeder honger haar kindje echt uit! Of: bij ons zou dat nooit lukken! Ik wil je verzekeren dat ik echt heel sensitief ben en als ik ook maar een klein beetje het idee zou hebben dat ik m'n kindje tekort zou doen, dat ik dit niet zou doen. Ons kindje heeft vooral behoefte een troost en knuffelen wanneer hij wakker wordt en in de loop der tijd was de gewoonte ontstaan om deze troost aan de borst te bieden. En als hij dan toch aan de borst zat, dan dronk hij gewoon lekker 😁 Ik zeg echt niet dat het voor iedereen werkt hoor! Want elk kindje en elke orders zijn weer anders, maar ik zou het wel echt een kans willen geven als ik jullie was! ♥️

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

De eerste nachten waren pittig omdat hij vaak wakker werd, niet omdat we he ...
Mijn kindje is 7,5 maand trouwens. Dus al wel weer een stukje ouder dan jouw kindje. Zo lang moeten troosten lijkt me ook niet goed nee. Hier helpt het om een hand op het buikje te leggen wanneer ons kindje onrustig slaapt (in de cosleeper). Zo voelt hij toch de nabijheid en kan dan beter doorslapen 🙂 Misschien kun je het over een poosje nog eens proberen, als jullie kindje wat ouder is.