44 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Myth

Ik vind het altijd erg leuk om tips van iedereen te verzamelen en daarna de ...
Suuuuper! Hier kan ik wat mee. Thanks! Heb vanavond met m'n man wat te bespreken bij t eten🤣👌😁

2 jaar geleden

Ik voel helemaal met je mee! Al 10 maanden slaap ik ongeveer 4 a 5 uur maximaal per nacht. Het is slopend, je komt compleet in een cirkeltje terecht dat zich steeds herhaalt. Ik heb me erbij neer gelegd. Als ze snachts komt voor een fles, geef ik haar die. En overdag probeer ik met oppas soms te regelen dat ik even kan tukken. Je kunt van alles willen, maar soms is het niet anders. Onze zoon sliep met 7 weken door, en kwam na 1 jaar voor een nachtfles. We zitten nu ruim een week redelijk, komt ze 1 a 2 keer per nacht met soms een fles. Dit voelt voor ons goed, en soms kunnen slaaptips er niet voor zorgen dat hij/zij wel gaat doorslapen. Hou vol! Uiteindelijk gaan ze doorslapen 🙏

2 jaar geleden

Mijn dochter werd ook veel wakker. Maar ik denk dat hij sochtends de slaap van snachts in haalt. Dus ik zou de ochtend gewoon proberen van 7uur tot 09.30 ong. Wakker te houden. En dan in de middag bijv. Half 2 weer na bed. Als hij savonds wakker word eerst water aanbieden ipv melk en daarna weer terug in bed. En bijv. 17.00 gewoon avond eten mijn dochter eet best veel maar hierdoor slaapt ze wel beter 200 gram .avond eten En om 19.00 210 fles en naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Reentje811

Goeie vraag! Ik vind het altijd erg hectisch om Gijs zijn warme maaltijd te ...
Je kan met eten toch alvast wat van te voren maken? Of is dat ook lastig. Lijkt me een beetje gek om te zeggen dat je geen tijd hebt om voor je kindje wat eten te maken? Of iets wat je opwarmt

2 jaar geleden

Ten eerste. Het komt echt vanzelf. Bij ons leek het ook maar niet te komen. En toen opeens begon ze door te slapen. Denk 3 weken geleden. Nu af en toe nog een nacht dat het niet zo is. En dan lijkt ze echt hongerig. Ik geef gewoon wel een hele fles. En dan slaapt ze tot de ochtend. Ik weet dat het misschien niet het meest wenselijke is. Maar wel echt het enige dat dan helpt. En het helpt ook goed. Dus het zij zo. Verder zou ik inderdaad laatste slaapje niet doen en eerder naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Je kan met eten toch alvast wat van te voren maken? Of is dat ook lastig. L ...
Er is niks “geks”, jij hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Mama die geeft de kleine eerder op de dag warm eten (13:00u 150gr groente) ze vindt het gewoon hectisch om in de avond de warme maaltijd ook voor de kleine te bereiden/geven.

2 jaar geleden

Mijn kleine die sliep heel vroeg weleens klokje rond Maarr eigenlijk sinds ik overging naar 2dutjes en hij op z’n eigen kamer slaapt (hij was toen 8maanden) is dat gelukkig iets standaards geworden Wanneer hij wakker wordt blijft hij ong 2,5 uur wakker, dan doet hij een dutje van 1,5 uur. Vervolgens is hij 3u wakker en slaapt hij weer 1,5 uur, en vanaf dan blijft hij wakker tot hij weer moet slapen. Zijn ritueel hou ik ook nog steeds aan, als dat hij gewend is sinds hij een paar weken oud was. - steeds minder ml geven tijdens de nacht - water aanbieden ipv melk - of ipv voeding z’n speentje blijven geven tenzij hij natuurlijk overgaat naar krijsen (dit was mijn aanpak) Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik wens je wel heel veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Nassm

Er is niks “geks”, jij hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Mama die gee ...
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen. Begrijp dat het hectisch maar goed. Vraag me dan af hoe je dat doet als ze ouder worden. Je kind hoort er toch gewoon bij ze gaan niet ineens zelfstandig eten lijkt mij.

2 jaar geleden

Ik zou hem naar 15:00 niet meer laten slapen. Proberen wakker te houden. Ik volg slaaptipsvoorbabys.nl op Insta. Zij hebben hele fijne tips en schema's

2 jaar geleden

Reactie op Bibi12

Ik zou hem naar 15:00 niet meer laten slapen. Proberen wakker te houden. Ik ...
Ja dit! Dat kan echt helpen. Schema van slaaptipsvoorbabys volgen wij ook, werkt hier super. De richtlijnen voor wakkertijd en hoeveel u slaap per dag en per nacht zijn echt fijn. Wij maken onze dochter ook altijd wakker als de dutjestijd voorbij is. Dat helpt hier enorm om een ritme aan te houden. Als we haar niet wakker maken slaapt ze overdag te veel en snachts minder.

2 jaar geleden

Dit schema volgen wij

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen. Begrijp dat het hectisch maa ...
Ik zou niet weten waarom jij jezelf zoiets onzinnigs moet afvragen. En los daarvan was haar vraag of je tips hebt

2 jaar geleden

Reactie op Nassm

Ik zou niet weten waarom jij jezelf zoiets onzinnigs moet afvragen. En lo ...
Wat is daar nou onzinning aan? Ze zet het toch zelf in de tekst. Ik heb mijn reactie toch gegeven op de vraag. Ook denk ik erbij dat avond eten meer vult dan een broodje voor het slapen. Dus dat is mij tip dan l

2 jaar geleden

Reactie op Nassm

Ik zou niet weten waarom jij jezelf zoiets onzinnigs moet afvragen. En lo ...
Ze geeft toch haar mening. Je hoeft haar niet meteen af te branden hoor. Laten we het gezellig houden 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wat is daar nou onzinning aan? Ze zet het toch zelf in de tekst. Ik heb mi ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren geen puf had om te reageren op het tweede berichtje van @roosAnne. Het eerste berichtje top, precies waar ik kom vroeg, tips, zonder enige mening of iets waarvan ik een onderbuik gevoel van krijg. Het 2e berichtje klonk mij een beetje minderwaardig als ik eerlijk ben. Ook al is dit waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar toch dacht ik; hier ga ik nu niet op reageren. En ja, je mag er echt wel vanuit gaan als hij 12 is dat hij dan niet op school om 13u zn warme maaltijd moet eten van mij.. :) Het is namelijk voort gekomen uit afbouwen met borstvoeding. Ik wilde zodra ik thuis was van werk gelijk hem de borst gegeven, hij kreeg zijn oefen hapjes dan al van de oppas. Nu blijkt in de middag warme maaltijd rete handig te zijn in de avondspits. Dus ja, dat is gebleven alleen is de hoeveelheid van dat hapje uitgebreid haha. Door alle tips zie ik in nu, dat dit inderdaad iets is wat we kunnen veranderen, zo gezegd zo gedaan! 😊 Dat hebben we dus al aangepast. Het vergt nu iets meer tijd management en omdenken vanuit ons. Verder update: afgelopen 2 nachten is hij niet gekomen tussendoor. Hij is wel beiden keren al om 5.30 wakker geworden, heb toen beide keren 180+6 gegeven en zondag hebben we daardoor heerlijk tot 9.00u uit kunnen slapen! Ook veel tips waren om hem niet meer terug in bed te leggen, maar je moet niet altijd alles in 1x aan willen passen en laten we eerlijk zijn, 9u met z’n allen wakker worden op zondag klinkt toch als een goed plan haha! Ook hebben wij onze avond weer terug! Bizar, waar hij eerst na 1u slapen klaar wakker, wakker werd, blijft hij nu van 19.00-5.30 slapen. Niet eens door gehad, maar nu is het toch wel echt onwijs lekker om de avonden weer samen met je man te hebben. Doet ons goed! Bedankt voor alle tips! Langzaam zal ik wat meer tips gaan doorvoeren. We komen er wel. Hopelijk voor alle anderen die mee hebben gelezen met de tips dat er ook iets tussen zit wat jullie kan helpen. Thanks!!

2 jaar geleden

Reactie op Reentje811

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren geen puf had om te reageren op het t ...
Fijn dat het al beter werk! Nee het was zeker niet minderwaardig bedoelt. Probeerde alleen even mee te denken vandaar. Succes inidergeval

2 jaar geleden

Hoi, beetje laat nog maar dacht misschien heb ik nog tips voor je! Bij mijn zoontje werkt het goed om hem ongeveer een uur na het avondeten lekker in bad te doen, hij word daar best wel moe van namelijk. Meestal geef ik hem dan erna de fles, of een papje, hier slaapt hij heel goed op. Ook de white noise (numsy) doet hier wonderen en heeft hem in z'n eigen bedje leren door slapen (want doorslapen deed hij wel, maar alleen bij mij in bed hahaha). En dat hij in de ochtend nog verder slaapt heb ik ook heel lang gedaan hoor, op een gegeven moment werd die zelf steeds wat later wakker! Hij begon ook op 6.00/6.30 en nu zitten we op 8.00/8.30 Derest van de tips die ik kon geven zijn hierboven al allemaal gegeven. Hoop dat hij lekker door blijft slapen🥰!

2 jaar geleden

Ze geeft toch haar mening. Je hoeft haar niet meteen af te branden hoor. La ...
En zij mag zeker wel een mama (die om hulp vraagt) op een geniepige manier afbranden? Ik doe het in ieder geval op een duidelijke manier :)

2 jaar geleden

Reactie op Nassm

En zij mag zeker wel een mama (die om hulp vraagt) op een geniepige manier ...
Ze zegt toch dat ze het niet goed gelezen heeft. Dan is het toch niet nodig om er verder nog over door te gaan lijkt me. Heb laatst hierdoor al iemand van t forum zien vertrekken. Tis gewoon allemaal zo onnodig om zo tegen elkaar te doen

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wat is daar nou onzinning aan? Ze zet het toch zelf in de tekst. Ik heb mi ...
Als je begrijp dat hectisch kan zijn hoezo dan nog een “maar” achter zetten? “Vraag me dan af hoe je dat doen als ze ouder worden” is dat omdat jouw kleine ook niet mee eet en omdat je tips wilt uitwisselen? Nee hè.. “Je kind hoort er toch gewoon bij” Nee ze sluit hem helemaal buiten, zo goed? “Ze gaan niet ineens zelfstandig eten lijkt mij” heeft mama ergens aangegeven dat ze hem ergens neergooit en hij het maar moet uitzoeken met zijn leven? Nee dus heel deze reactie was onnodig en irrelevant.