7 Reacties

5 maanden geleden

Wij zitten met hetzelfde probleem, weet ook niet goed wat doen.... alle tips zijn zeker welkom! 😅

5 maanden geleden

Hier ook een relatief korte periode gehad dat mijn 2.5 jarige geen middagdut wilde doen en s nachts onrustig was. Later zag ik dat 1 van de 4 laatste kiezen was doorgebroken. Misschien had dat ermee te maken want het is ook vanzelf weer overgegaan. Ik ben 35 weken zwanger en erg blij dat ze weer lekker 1.5 uur een middagdut doet!

5 maanden geleden

Reactie op Kseptember

Hier ook een relatief korte periode gehad dat mijn 2.5 jarige geen middagdu ...
Wij zijn vorige week woensdag naar de tandarts geweest en alle kiezen zijn door hij hem. Verwacht niet dat het hier aan ligt. Vandaag hebben we hem om 7u wakker gemaakt en weer wilde hij niet slapen. Gingen we een stukje auto rijden en toen sliep hij binnen 5 min

5 maanden geleden

Met onze dochter hebben we 2,5 week ook problemen gehad met niet willen slapen in de middag. Roepen, huilen, gillen. ‘Savonds ook geen feestje om haar naar bed te brengen want in alles tijd rekken en huilen als we de kamer verlieten. Bij opa’s en oma’s slaapt ze ook ‘s middags niet meer maar thuis hielden we vol. Elke keer hetzelfde ritueel en niet te lang maken. Nu gaat het echt weer beter! Ons ritueel ‘s middags is: Zeggen dat ze zo gaat slapen. Wanneer het moment daar is zegt ze standaard ‘nee’. We geven dan aan dat we snappen dat het spelen leuk is oid. Maar dat ze haar slaap even nodig heeft. Dan naar boven en geven we keuze: muziekje of luisterboekje. Dan in bed. Voorheen ging ze huilen en gillen. Nu roept ze nog eventjes maar gaat daarna zitten/liggen even spelen en vervolgens valt ze in slaap. ‘s avonds hebben we ook een vast ritueel gemaakt en dit gaat nu ook beter. wat vooral verandering gaf is als we zeiden dat we de lichten uit gaan doen, gedag zeggen en dan niet meer praten. Vervolgens komen we dan nog wel een keer de kamer in voor een aai over de bol maar zeggen niets. Dit werkt voor ons.

5 maanden geleden

20:30 is hetzelfde als de oude tijd nog, dus dat is niet zo gek. Tip voor volgende keren. Ik start 2 weken van tevoren al met het verschuiven van het ritme, dan hoef je geleidelijk maar en half uur per week. Als de klok dan verzet wordt, zit je gelijk weer goed. Verder hier ook gedoe en nachtangsten gehad laatste tijd. Middagdut nodig om de hele dag gezellig te blijven, maar ze doet hem inderdaad niet, met enorm peuterpuber meltdowns tot gevolg. Vroeg naar bed in de avond, zonder middagdut werkt hier het beste.

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

20:30 is hetzelfde als de oude tijd nog, dus dat is niet zo gek. Tip voor v ...
Ja maar op vrijdag en zaterdag sliep hij ook pas om half 9. Zondag niks gedaan met de nieuwe tijd. Maandag om 7u wakker gemaakt en toen wilde hij ook niet slapen in de middag 😅🫣

5 maanden geleden

Hier ook een week gehad. Niet willen slapen in de avond en niet willen warm eten. Ineens is het weer goed 🫣 wij hebben het voor lief genomen en hem bij ons in bed gedaan. Dit hielp. Leek alsof hij bang was of verlatingsangst. Nu sinds 2 dagen weer prima! Vorig jaar toen de klok verzet werd hadden we meer last. Ik heb geen tips maar heb de herkenning