22 Reacties

één jaar geleden

Heel vervelend om te horen ... maar dit probleem hebben wij precies het zelfde met onze 15 maanden dochter .. alles wat je beschrijft hebben wij ook. Al 2 weken slapeloze nachten, ziek zijn. Wij leggen haar ook tussen ons neer voor onze rust.. maar soms ben ik even hard, flink in stoppen onder de dekens en gewoon weg lopen. Maar wat ik merk dat helpt is aai over het bolletje en blijven benoemen "mama is hier, ik heb je gehoord, ik ga niet weg, ik ben hier, ga maar slapen" en dit helpt wel hier

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je hem snachts al eens getemperatuurd als hij wakker werd? Nu het kouder is geworden buiten heb je kans dat hij het gewoon koud heeft gekregen. Dat kan het blijven huilen én het vroeg wakker worden kunnen verklaren 😊

één jaar geleden

Zo herkenbaar, wij hebben hetzelfde (gehad). Het lijkt nu voorbij maar wil niet te vroeg juichen. Wij hebben dit af en aan bijna twee maanden gehad. Overdag slaapt onze dochter nog steeds twee dutjes, dat heeft ze nog nodig. Maar in de avond en nacht was het af en aan vreselijk. Eindeloos rommelen voordat ze in slaapt viel en midden in de nacht wakker worden en ontroostbaar huilen. Op dagen dat ze naar de opvang was geweest was het veel erger dan de andere dagen terwijl ze daar juist minder slaapt en dus meer moe zou moeten zijn. Het leek ook met prikkels te maken te hebben. Het enige dat hielp is haar bij mij in bed nemen. Mijn man verkast dan naar de zolder omdat we het anders eng vinden in bed omdat het krap is met zijn drieën. Ik was ook bang dat het een gewoonte zou worden maar ze is opeens weer 5 dagen achter elkaar zonder problemen gaan slapen en ook de nacht verliep rustig. Wij hebben dus niet hoeven afbouwen ermee gelukkig. We hebben ook het probleem dat ze nog steeds om een nachtfles vraagt. Daar zijn we nu sinds twee dagen cold turkey mee gestopt. Helaas hebben we daardoor weer verschrikkelijke nachten gehad maar ik hoop zo dat het hierna beter wordt. Het was voor ons niet meer vol te houden. Waar ze voorheen direct ging slapen na de fles werd het steeds meer een drama. Het leek onderhand haar slaap meer in de weg te zitten dan te helpen. Heel veel sterkte ermee, ik weet hoe zwaar het is!

één jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde verhaal. Eigenlijk overdag nog 2 slaapjes nodig maar dan is het in de avond lastig in slaap vallen . 1 slaapje en dan in de avond wel makkelijk in slaap vallen, maar dan tussen 23.00 en 00 00 begint het, hij wordt overstuur wakker en heel onrustig. Uiteindelijk valt hij na een paar x bij hem te zijn geweest wel weer in slaap maar soms ook niet en beland hij dus ook tussenin, en slapen wij niet echt bepaald lekker. Ik denk echt dat het bij de leeftijd hoort, en hoop dat het snel weer beter gaat.

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je hem snachts al eens getemperatu ...
Ja goeie, daar dachten we ook nog aan, het is namelijk vrij fris hier boven (15/16 graden en vaak ook kouder) Hij voelde wel gewoon warm aan in zijn nekje en is ook warm gekleed (wollen romper, sokken, pyjama en winterslaapzak). Ook valt hij meteen in slaap zodra we bij hem zijn maar vannacht misschien toch maar eens temperaturen.

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je hem snachts al eens getemperatu ...
Dit is een goeie zeg.. ga ik eens doen

één jaar geleden

Qua leeftijd past het ook bij eenkennigheidsfase geloof ik.. merkte het bij onze dochter ook. Zoekt ook de nabijheid enorm.

één jaar geleden

Van een heel goede slaper naar precies zo een soort verhaal...... Enige wat helpt is in bed bij ons. Vind dit tot nu toe bijna het lastigste sinds zijn geboorte. Omdat ik gewoon niet een passende oplossing kan vinden. Hopelijk is het een periode en is het goed om lezen dat we niet de enige zijn.

één jaar geleden

Thnx voor jullie snelle berichten. Ergens doet het goed dat wij niet de enige zijn die hier mee strugglen op dit moment, hoe vervelend het ook is. Doorbijten dus en hopen op betere tijden (hij sliep normaal zo goed 😫)Sterkte voor jullie allemaal!

één jaar geleden

Reactie op Lis14

Ja goeie, daar dachten we ook nog aan, het is namelijk vrij fris hier boven ...
Toevallig werd mijn dochter vannacht huilend wakker. En ze voelde ook gewoon warm aan, maar toch voor de zekerheid haar temp opgemeten: 35.6!! (2x gemeten klopte echt) Toen ik haar luier aan het verschonen was voelde ik ook dat ze echt wel koud aanvoelde bij haar benen en voeten. Normaliter is haar lichaamstemp 36.8 a 37 graden.

één jaar geleden

Ja vanaf dat ze geboren is is het max 2 nachten goed daarna weer huilen en ineens wakker worden. Wij proberen eerst van alles als dat niet lukt ligt ze ook gewoon bij ons. Gaat prima hoor ik denk dat dit een fase is een sprong. Vaak als dat bij ons zo is of extremer inidergeval dan weet ik dat ze na een tijdje weer wat nieuws kan😅 ik denk als je savonds hem gewoon altijd in zn eigen bed legt dat dat belangrijk is dan dat je hem meteen bij je legt. Uiteindelijk pakken ze de slaap wel weer door in de nacht. Het is gewoon een fase. Althans hier inidergeval

één jaar geleden

Toevallig werd mijn dochter vannacht huilend wakker. En ze voelde ook gewoo ...
Oh jeetje. Goed dat je dan toch even hebt getempratuurd! Daar zou ik dan ook niet meteen aan denken

één jaar geleden

Bij ons heeft deze periode 3 weken geduurd. En we hebben haar gewoon bij ons in bed genomen (wel naar veiligheid gekeken uiteraard). En nu slaapt ze weer door en in haar eigen bedje. Dus ik zou niet bang zijn voor gewenning. In sommige periodes hebben de kindjes hun ouders weer wat meer nodig. Wij voldoen dan aan die behoefte en zo kan iedereen nog slapen. Maar doe vooral waar jullie je goed bij voelen.

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je hem snachts al eens getemperatu ...
Dankjewel voor dit! Vannacht had mijn zoontje 35,5. Zonder dit berichtje had ik hier nooit aangedacht. Na het opwarmen van zijn kamer en hem sliep hij van 1 tot 7.45.

één jaar geleden

Bij ons heeft ze al vaker 1 of 2 nachtjes tussen ons in geslapen. Meestal door ziekte of een sprongetje oid. Hier gaat het gelukkig altijd heel goed om haar weer in haar eigen bed te slapen. Ik merk ook echt dat ze dit de fijnste slaapplek als ze zich goed voelt. Niet echt tips, wel een verhaal waardoor jij je hopelijk beter voelt om hem tussen jullie in te laten slapen.

één jaar geleden

Hier ook al een paar weken drama. Hij is nu 15 maanden . Heel onrustig en niet zelfstandig willen slapen. Alleen maar in de armen of bij ons in bed. Nu wil ik hem toch weer leren in eigen bedje te slapen. Troosten lukt nauwelijks (zonder oppakken) dus dan toch maar laten huilen? Weet alleen niet hoe lang...

één jaar geleden

Reactie op IBvanSteenbergen1987

Hier ook al een paar weken drama. Hij is nu 15 maanden . Heel onrustig en n ...
Wellicht heeft hij jullie nabijheid en troost nu gewoon echt even nodig om door deze lastige fase heen te komen? Het slapen in eigen bedje komt op den duur wel weer. Laten huilen zou ik persoonlijk niet aan beginnen, dit zorgt voor meer negatieve gevolgen dan je in eerste instantie zou denken. Je kindje leert dan puur dat hij tevergeefs om hulp roept en geeft het uiteindelijk op.

één jaar geleden

Als het hier hel is snachts dan slaapt ons dochtertje ook tussen ons in. Wij waren dit eerst niet van plan maar een nacht van 4 uurtjes slaap en dan werken, daar knap je ook niet van op. Bij ons is het alleen drama met ziek zijn, tanden/kiesjes krijgen of met een verkoudheid. De rest van de nachten slaapt ze wel gewoon in eigen bedje en dat gaat eigenlijk wel goed. Soms is in slaap komen wat minder maar wij merken dat als wij haar daarvoor even op schoot laten liggen in slaapzak, met knuffel en speen dan is wegleggen na 5/10 minuutjes geen probleem meer.

één jaar geleden

Hier hetzelfde dus ik lees even mee. 's Avonds zonder problemen naar bed, horen hem meestal heel de avond niet en dan ergens halverwege de nacht huilen en enige wat helpt is tussen ons in. Dan slaapt hij de rest van de nacht prima en wij dus ook, vandaar dat wij ook daarvoor kiezen ipv met hem in de weer te zijn. Soms gaat het eventjes beter en is het bijvoorbeeld pas 04.30 - 05.30 uur dat hij komt, maar dan is hij weer ziek en begint het weer om 23.00 uur al... Dacht ook steeds dat het vanzelf over zou gaan maar inmiddels gaat het al 2,5 maand zo 😟 Vind het zo moeilijk, aan de ene kant wil ik het graag doorbreken omdat het anders misschien alleen maar moeilijker wordt, maar aan de andere kant vind ik het ook belangrijk zelf gewoon te kunnen slapen...

één jaar geleden

Heeft iemand tips voor my... Zodra ik lekker me bed instap wordt me zoontje die altijd mega goed sliep wakker.. Erg overstuur niks is dan goed. Behalve als ik hem na hoop verdriet naast me neer leg.. Dam draait hij om en slaap hi veder.. Herkennen jullie dit ook en wat doen jullie