15 Reacties

één jaar geleden

Hoihoi, je kan proberen hem smorgens max 15min even te laten slapen ter overbrugging en hem dan tussen half 1 en 1 op bed leggen voor zijn middagdutje. Heeft hier heel goed geholpen toen ze net wel net niet over was naar 1 dutje 😊

één jaar geleden

Goedemorgen, wat zijn de slaap tijden van je zoontje zowel overdag als s avonds?

één jaar geleden

Ik volg, ik heb exact hetzelfde. En ik haaaattt 5u.

één jaar geleden

Heb je al geprobeerd om een klein flesje te geven zodat ze weer verder slaapt?

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Heb je al geprobeerd om een klein flesje te geven zodat ze weer verder slaa ...
Nee hier alsjeblieft niet aan beginnen! Je gaat alleen maar “nacht”voeding weer aanleren. Kijk eerst naar de wakker tijden overdag etc. Ze geeft aan dat hij nog 2 keer slaapt dus waarschijnlijk slaapt hij overdag teveel en daarom zo vroeg wakker.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Goedemorgen, wat zijn de slaap tijden van je zoontje zowel overdag als s av ...
S'ochtends tussen 9 en 10 slaapt hij een uur en s'middags van 15u tot 16u ongeveer. S'avonds 19:15-19:30 naar bed.

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Heb je al geprobeerd om een klein flesje te geven zodat ze weer verder slaa ...
Ja heb ik geprobeerd maar begint na een minuut of 10 weer te huilen.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Nee hier alsjeblieft niet aan beginnen! Je gaat alleen maar “nacht”voeding ...
Bij mij heeft t wel geholpen. Nu slaapt ze door en wordt ook nietmeer wakker.

één jaar geleden

Reactie op Miranda M

Ja heb ik geprobeerd maar begint na een minuut of 10 weer te huilen.
Dan heeft t niet met honger te maken denk ik.. Je zou ieder keer iets later in bed kunnen leggen overdag zodat t opschuift zegmaar. Mijne is met 1 jaar al overgegaan naar 1 dutje perdag. Maar ze slaapt wel vaak tot 8uur dus dat is weer gunstiger.. Succes.

één jaar geleden

Reactie op Miranda M

S'ochtends tussen 9 en 10 slaapt hij een uur en s'middags van 15u tot 16u o ...
Misschien kan je hierna toe werken; Start dag om 07.00 uur (uit bed, ontbijten etc). Ochtenddut tussen 09.30 – 10.00 Middagdut tussen 12.30 – 14.30 In bed rond 19.00 En als dat goed gaat, laat je het ochtend dutje vallen. En dan alleen middag dutje van 12:30 - 14:30 uur

één jaar geleden

Hier ook vaak zo vroeg wakker... We geven geen nooit een melkfles in de nacht. Als ze te vroeg wakker wordt en blijft dan geven we haar wat water. Daarna valt ze vaak weer in slaap. En wij dan ook. Misschien helpt dat bij jullie ook iets

één jaar geleden

Hoihoi, je kan proberen hem smorgens max 15min even te laten slapen ter ove ...
Hoe merk je dat ze toe zijn aan 1 dutje?

één jaar geleden

Reactie op Ekeid

Ik volg, ik heb exact hetzelfde. En ik haaaattt 5u.
🫂

één jaar geleden

Reactie op Miranda M

Hoe merk je dat ze toe zijn aan 1 dutje?
Door het vroege wakker worden onder andere haha. En door bijv sochtends wel te slapen, maar dan het middagdutje heel kort te slapen of te weigeren. Je kan proberen van 30min, naar 20min naar 15min te gaan. En de 15min aan te houden zo lang nodig lijkt te zijn en het middagdutje dus te vervroegen naar half 1/1uur. Ik deed dat ochtendslaapje met de overgang gwn in de kinderwagen of draagzak. Dat had ze zelf de keuze of ze wilde gaan slapen of niet 😊

één jaar geleden

Ik denk ook dat het ritme uit de vorige reacties beter zal werken. De meeste kindjes zijn tussen de 15 en 18 maanden toen aan 1 slaapje. En slaap na 15:00 schijnt hele diepe slaap te zijn waardoor het slaapdruk voor de nacht wegneemt. Hopelijk werkt het!