19 Reacties

één jaar geleden

Dan is hij idd toe aan 1 lange middagdut. Die kan je laten starten vanaf half 1/1u tot max een uurtje of 4. Je kan hem sochtends nog een rust momentje geven door na het fruithapje even te gaan wandelen in de kinderwagen/draagzak. Hier gebeurt het nog weleens dat ze dan wegdommeld voor 5 max 10min want dan maak ik haar weer wakker. Ze slaapt nu van half 1/1u tot max 4u (meestal 2.5 a 3uurtjes) en snachts van 8u tm 7.30/8.30 ergens.

één jaar geleden

Ik zou gewoon eens proberen over te gaan op 1 dutje! Wij letten echt vooral op een pipse snuit, wrijven, gapen en gemiemel om niks. Als ze een of meerdere signalen vertoond gaat ze lekker naar bedje toe (99% van de tijd 1 dutje). Dat wisselt echt tussen de 10.30 en 13 uur dat ze moe is, vandaar dat we geen hele vasten tijden hanteren. Als ze huilt, rechtop blijft zitten/staan en naar de deur blijft wijzen, zijn we te vroeg en proberen we het later nog een keer 😅. Succes!

één jaar geleden

Dan is hij idd toe aan 1 lange middagdut. Die kan je laten starten vanaf ha ...
Hij gaat in de voormiddag naar de opvang dus dat is helaas niet mogelijk. Hij gaat van 8-13 uur naar daar.

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Ik zou gewoon eens proberen over te gaan op 1 dutje! Wij letten echt vooral ...
Hoelang laten jullie je kind wakker zijn aan 1 stuk ? Dit vind ik vaak moeilijk in te schatten te vroeg is niet goed maar te laat ook niet 🙈

één jaar geleden

Reactie op Elkedx

Hoelang laten jullie je kind wakker zijn aan 1 stuk ? Dit vind ik vaak moei ...
Dat wisselt gigantisch. De langste wakkertijden zijn vaak als ze er rond 11 uur in gaat en rond 13 uur wakker wordt. Dan is ze daarna vaak wakker tot haar bedtijd (19 a 19.30). Zolang ze vrolijk is, doen we daar niet moeilijk over. Als ze de eerder genoemde signalen weer geeft doen we heel soms een klein hazenslaapje en anders wandelen we vaak even of lezen we wat boekjes om een rustmomentje in te bouwen.

één jaar geleden

hier was er een slaapje om 10 a 11 en dan om 4u maar die laatste schoof mega op waardoor de avondbedtijd soms 11u werd dus toen besloten om de ochtend slaap op te schuiven naar 12 a 13 u en dat ging meteen super goed!

één jaar geleden

Reactie op Elkedx

Hoelang laten jullie je kind wakker zijn aan 1 stuk ? Dit vind ik vaak moei ...
nu een uur of 5 maximaal

één jaar geleden

Reactie op Elkedx

Hoelang laten jullie je kind wakker zijn aan 1 stuk ? Dit vind ik vaak moei ...
Tussen de 5 en 7 uurtjes.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

nu een uur of 5 maximaal
Om hoe laat is hij dan wakker ongeveer ? Ben bang als ik hem te lang wakker houd hij te oververmoeid gaat zijn.

één jaar geleden

Reactie op Elkedx

Om hoe laat is hij dan wakker ongeveer ? Ben bang als ik hem te lang wakker ...
tussen 7 en 9 smorgens en dan gaat hij tussen 12 en uiterlijk hallf 2 slapen meestal 2 a 3 uurtjes en dan is hij rond 3 u weer wakker en dan meestal rond 8u naar bed

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Dat wisselt gigantisch. De langste wakkertijden zijn vaak als ze er rond 11 ...
Wanneer geef je dan de lunch? Ervoor of erna? Mijn dochter krijgt rond 9 uur iets, om 12 uur boterham en om 3 uur weer iets. Maar als ze van 11 tot 13 zou slapen dan zit de boterham en fruit wel dicht op elkaar 😅

één jaar geleden

Reactie op Vera-S

Wanneer geef je dan de lunch? Ervoor of erna? Mijn dochter krijgt rond 9 uu ...
Ook wisselend 😅. Als ze om 11 al slaapt, krijgt ze lunch na haar dutje en als ze om 12 uur of later slaapt doen we een boterham voor het slapen aan. Als ze hem maar half eet vooraf krijgt ze de tweede helft na haar dutje.

één jaar geleden

Ik heb hem vanmorgen wakker gehouden ging best goed maar smiddahs was hij dus te moe met gevolg dat ik nu met een lastig moe kindje zit 🙈 blijkbaar is hij er dus nog niet klaar voor ...

één jaar geleden

Wij hebben sinds een week ook veranderd naar 1 dutje. Hij is wakker tussen 6u30-7u30 ( wat afhankelijk). Steken hem terug in bed tussen 12u15-12u30 en dan slaapt hij tot 14u30-14u45. S avonds tussen 19u15 en 19u30 gaat hij terug gaan slapen. Dit werkt voor ons wel beter, zeker de vroege ochtenden zijn veel beter. Soms moeten we hem wat bezig houden id voormiddag maar gaat doorgaans goed.

één jaar geleden

Zijn er meer kinderen die bij 1 slaapje juist vroeg wakker zijn? Mijn dochter is ineens weer standaard rond 6u wakker en dan duurt het best lang tot het middagslaapje. Maar 's ochtends krijg ik haar niet meer in slaap...

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Zijn er meer kinderen die bij 1 slaapje juist vroeg wakker zijn? Mijn docht ...
Hier ben ik dus ook bang voor, wij gaan nu over op één dutje 🙈

één jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Zijn er meer kinderen die bij 1 slaapje juist vroeg wakker zijn? Mijn docht ...
Ja mijn dochter is soms wel vroeg wakker maar ik laat haar gewoon kletsen in haar.kamer tot 7uur. Ja ze is dan wel eerder vervelend meestal na het fruit rond half 11 ga ik even ergens heen. Of heel even televisie aan. Dan is het zo half 12 broodje en daarna kan ze vaak ook nog even dan kan ik haar alsnog rond 12.30 in bed leggen.

één jaar geleden

Ik deed eerst nog een tijdje. Haar om 9uur in bedleggen geen fruit nog. Dus dan werd ze automatisch wakker rond kwart voor 10 anders maakte ik haar wakker. En dan legde ik haar pas rond 3 of 4 uur weer in bed. Zo laat mogelijk eerder ging ze ook niet slapen.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 1,5 slaapt overdag 1 uurtje na de boterham en savonds van +- 20:30/21:30 tot de volgende ochtend 09:30 (wanneer ik vrij ben)