9 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt savonds nog 150ml met paar schepjes pap. En sochtends. Tussen de middag water, optimel of water met beetje diksap. Sochtends vaak een broodje of een crackotte met smeerkaas. En tussende middag wissel ik wel wat af. Het meeste brood of ik dip dat in soep. Roerei doe ik van alles door tomaatje etc vind ze heerlijk. Of gewoon gekookt ei. Ik heb laatst mini pannekoekjes gemaakt met havermout banaan melk en kaneel vond ze ook lekker. Savonds eet ze van alles wel na het eten een beetje yoghurt. En tussendoor soep stengel of een koekje als ik aan het koken ben snackt ze ook wel eens wat mee. Of rozijntjes niet heel bijzonder maar goed. Misschien is een roerei wel een idee of een gezond pannekoekje.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Mijn dochter krijgt savonds nog 150ml met paar schepjes pap. En sochtends. ...
07.30 150ml met brood 09.30/10.00 2 stuks fruit 11.30/12.00 brood met drinken een eitje of wat anders 15.00 (wakker) diksap met koekje 16.45 avond eten daarna yoghurt 18.30 150ml melk met 3 schepjes pap.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Mijn dochter krijgt savonds nog 150ml met paar schepjes pap. En sochtends. ...
Bedankt voor de tips! Roerei en bananen pannenkoekjes hier ook een hit. Probeer soms ook groente aan te bieden paprikas komkommer etc tussendoor, maar dat wilt ze echt niet. Jou kleine wel?

één jaar geleden

Reactie op whitt92

Bedankt voor de tips! Roerei en bananen pannenkoekjes hier ook een hit. Pro ...
Ja ze eet gelukkig alles wel. Avond eten ook wel. Alleen niet meer zoveel als voorheen.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ze eet gelukkig alles wel. Avond eten ook wel. Alleen niet meer zoveel a ...
Ik bied het trouwens tussendoor als snack niet echt aan. Soms als ik aan het koken ben. Tussendoor gewoon een soepstengel of koekje etc. Omdat ze het savonds wel goed eet. Dan doe ik eerder tussen de roerei een beetje tomaat tussen de middag.

één jaar geleden

7.30u- brood en halfvolle melk(opgewarmd) 9.30u fruit + sap (verdund met water) 13:00/14:00u brood/ontbijtkoek met opgewarmde halfvolle melk 15.30u koekje+ sap(verdund) 17.00u potje of mee eten met de pot Mijn dochter is niet gek op brood dus dat wissel ik af met bijv ontbijtkoek of eierkoek. Meestal eet ze 1 x per dag goed brood. Ik bied het wel altijd aan. Ze wilt helaas niet altijd met de pot mee eten. Ze is zo gek op die potjes. Snap er niks van haha. Pasta of prakkie hutspot bijv eet ze wel met de pot mee.

één jaar geleden

07.45 pap en een boterham 10.00 fruit 11.30/12.00 2 boterhammen/ bananenpannekoeken of gekookt ei en avocado als broodbeleg. 15.00 koekje of krentenbolletje Als ik aan het koken ben eet hij nog een stoeptegel of tomaatje 17.15/17.30 avondeten 17.45 yogurt Hele dag door water uit beker.(met rietje) Geen flesjes meer.

één jaar geleden

07:30 halfvolle (plantaardige) melk en een boterham of (plantaardige) kwark 10:00 fruit en een beker water 13:00 2 sneeën brood met beleg, pannenkoekjes, krentenbolletje oid 15:00 meestal een babykoekje zonder toegevoegde suikers of nog wat fruit 17:30-18:00 avondeten 19:30 papfles

één jaar geleden

Ontbijt; havermout gekookt in sojamelk (soms met wat fruit of groente erdoorheen geraspt of fruit los) Tussendoor: wisselend, fruit, cracker (maiswafel, cracotte, creamcracker, beschuit), Bananenbrood/gezonde cake/havermoutkoekje of niks Lunch: brood met beleg, soms wat fruit of soep als ik dat eet Tussendoor: wisselend, zie boven, of wat maischips (die voor baby’s) Diner: met ons mee en sojayoghurt Pannenkoeken (van volkorenmeel) en crackers zijn favoriet. Op de opvang eten ze yoghurt als tussendoortje en soms een groentebordje (tomaat, komkommer, paprika, mozzarella). Dochter krijgt borstvoeding als ik er ben en verder water en thee.