9 Reacties

één jaar geleden

Nou daar zou ik voor tekenen hoe lastig is het om een fles te geven mijne is elke nacht 3 uur lang wakker en niks helpt

één jaar geleden

Flesje met water in haar bedje zetten

één jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Nou daar zou ik voor tekenen hoe lastig is het om een fles te geven mijne ...
Dit hebben wij tegenwoordig ook al een aantal weken. Echt zo slopend, ik slaap zelf maar 4 a 5 uur per nacht. Ze is hysterisch als we haar in haar bedje houden en houdt het huilen heel lang vol. Als we haar bij ons nemen gaat ze eerst nog 1,5 uur rommelen voordat ze eindelijk in slaap valt. Hoe gaan jullie ermee om? Van het consultatiebureau hebben we de tip gekregen om haar niet uit haar bedje te halen en in bed te troosten. En dan steeds even troosten en dan weer weggaan. Na een paar dagen/weken zou het dan over moeten zijn. We proberen dat nu maar ik vind het zo zielig.

één jaar geleden

Reactie op KJS

Dit hebben wij tegenwoordig ook al een aantal weken. Echt zo slopend, ik sl ...
Als je het niet prettig vind zou ik er mee stoppen. Een kind heel lang luiten huilen lijkt me niet de bedoeling. Ik neem mijn kind bij me in de nacht. Als ze wil drinken dan krijgt ze dat. Het soms zwaar als ze lang wakker is, maar ik laat haar absoluut niet (alleen) huilen. En troosten in haar bed lukt niet, dus dan neem ik haar bij me.

één jaar geleden

Wat vervelend zeg! Slechte nachtrust is voor niemand fijn en lang vol te houden. Om even in te gaan op het laten huilen; wij hebben bij onze oudste wel aan gecontroleerd huilen gedaan aangezien het bij ons gewoonte was geworden. Inderdaad in het bedje troosten, kort wat lieve woorden zeggen en dan weg lopen. Eerst na 3 minuten terug, dan na 5, dan 7 en uiteindelijk steeds na 10 minuten. Wij deden elke keer dezelfde persoon en dezelfde woorden. De eerste avond duurde 1,5 uur en brak mijn hart in duizend stukjes, maar na 3 avonden sliep hij door. Het gebeurt nog wel eens, maar vaak gaat hij dan na 2x langskomen alsnog zelf rustig slapen.

één jaar geleden

Reactie op KJS

Dit hebben wij tegenwoordig ook al een aantal weken. Echt zo slopend, ik sl ...
Ik heb mij er bij neergelegd slaap zelfs tussen 4 a 5 uur per nacht. Ik weet dat cb dat advies geeft maar ik kan en wil dat niet heb het wel bij mijn eerst dochter gedaan. Ik ben van mening dat een dreumes niet huilen omdat ze dat leuk vinden of zo ze huilen echt wel met een rede. Huilen is de enige manier hoe ze ons mama’s iets duidelijk kunnen maken. Waarom de enige vorm van communicatie negeren? Snap ook echt niet dat de cb dit advies nu nog geeft. Dit kan alles zijn Ik mis mama en papa Ik had een drukke dag en leer heel veel maar mijn hersenen willen het nu verweken. Ik wil slapen maar kan niet slapen Ik heb honger Ik heb dorst Ik heb het warm / koud Ik wil gewoon knuffelen met mama Ik had een droom vond ik eng Ik heb geen ontlast gehad vandaag Ik heb een natte luier Er is iets maar wij weten dit niet altijd Ik neem haar dus ook altijd in bed en net als bij jullie is ze 2/3 uur bezig en valt dan in slaap. Het is tijdelijk Slopend maar tijdelijk♥️veel liefs van mij

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wat vervelend zeg! Slechte nachtrust is voor niemand fijn en lang vol te ho ...
Ik zit ook op deze lijn en wil het volhouden zodat we allemaal uiteindelijk beter slapen. Dit is namelijk voor niemand goed, ook niet voor haar. Ik wil dit doorbreken zodat ze straks beter slaapt want nu is ze s ochtends steeds super moe door het wakker zijn in de nacht. En betere slaap voor haar is ook beter voor haar ontwikkeling. Als ik haar in bed neem bij mij lost het ook niks op hebben we gemerkt, dan blijft ze alsnog lang huilen en gaat ze spoken. Wij doen dezelfde aanpak als jullie. Ik heb het boek van Emily Oster gelezen, cribsheet, en die onderbouwt met wetenschappelijk onderzoek dat dit goed werkt. Maar iedere ouder moet sowieso doen waar zij/hij zich goed bij voelt. Dit is een heel duidelijk artikel van Emily Oster hierover, voor wie geïnteresseerd is: https://www.parentdata.org/p/sleep-training-is-it-bad

één jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Ik heb mij er bij neergelegd slaap zelfs tussen 4 a 5 uur per nacht. Ik wee ...
Ik snap volledig dat je deze keuze maakt hoor. Het is ook heel zwaar en iedere ouder kiest zelf waar zij/hij zich goed bij voelt. Bij ons wordt er, wat we ook doen, sowieso in de nacht heel veel gehuild. Of we haar nou vasthouden, naast haar bedje zitten, in ons bed nemen. Dus er is sowieso geen optie dat er niet gehuild wordt, dat hebben we al uitgebreid geprobeerd.

één jaar geleden

Reactie op KJS

Ik snap volledig dat je deze keuze maakt hoor. Het is ook heel zwaar en ied ...
Succes 🤞