17 Reacties

één jaar geleden

Pff hier nog niet maar de kinderen zitten er altijd wat eerder in. Slapen overdag is een drama. Ochtendslaapje niet, smiddags kort. Savonds weer meer wakker en vroeger wakker. Het ging net zo chill allemaal haha. Verder ook snel boos en huilen. Nog 2 sprongen te gaan haha!!🤯

één jaar geleden

Ja joh. Mijn kleine weigert nu brood en eigenlijk gaat al het eten en drinken met heel veel moeite naar binnen.. zoals je zegt net wanneer je denkt hey het gaat wel lekker draait alles weer 360• om 🤣

één jaar geleden

Met hoeveel weken zitten ze in deze sprong volgens de app? Ik heb een verouderd boek. Mijn zoontje loopt altijd precies volgens het boek maar is nu met 57 weken onmogelijk. Slecht slapen en eten, driftbuien om schijnbaar niks, mag hem niet verschonen of omkleden, wil alleen maar tegen mij aan, worstelt zich steeds weg en wil dan gelijk weer terug, keer op keer achter elkaar. En ik ben zo moe! 😭 Hij laat wel nieuwe vaardigheden zien dus het is niet voor niks....

één jaar geleden

Ben wel blij om te lezen dat meer ouders ervaren dat er slechter wordt gegeten en gedronken. Onze dochter eet normaal alles, was de laatste tijd wel wat kieskeuriger geworden met avond eten, maar de laatste paar dagen eet ze echt heel slecht. Vanochtend ging er met moeite wat pap in, broodje wilde ze niet, krentenbol niet, en haar fruit was ze met een haar hapjes ook beu.. gisteravond liet ze zelfs melk over (doet ze echt nooit!) dacht dat ze ook weer last van haar tandjes had (zit veel in haar mond en wat verhoging) maar mogelijk dus ook te wijten aan deze sprong.. Nou succes weer allemaal 😂😂😂 ronde 9 here we go!

één jaar geleden

Hier ook opeens een heeeel kieskeurige eter! Ze lustte letterlijk alles. At als een bouwvakker. Gelukkig is het bij ons alleen het avondeten wat moeizaam gaat. Rest gaat nog goed. Lijkt ook wel alsof ze alleen de dingen wil die niet op haar bord liggen. Gisteren hadden we allebei precies hetzelfde op het bord liggen, alleen had ik zelf naast de worteltjes ook van die sugarsnaps. Nou die moest ze hebben hoor! 1 voor 1 naar binnen gewerkt, al kokhalzend (want ja, echt makkelijk te eten zijn ze niet). Ik ga daar vanavond maar proberen me voordeel uit te halen. Ze heeft sinds deze week wel geleerd met haar lepel de yoghurt te eten dus dat is wel weer heel leuk om te zien!

één jaar geleden

Kleine tip trouwens wat bij ons in ieder geval voor een paar happen goed werkt; een knuffel op de tafel zetten en de knuffel het hapje laten eten, en die vindt het natuurlijk suuuuuper lekker en dan het hapje aan haar aanbieden. En als ze zelf eten kun je ze dat ook zelf laten doen. Onze dochter vindt dat in ieder geval erg leuk en gezellig.

één jaar geleden

Pfff ik moet het even kwijt hoor. Mijn zoontje doet zo ontzettend raar en moeilijk! Wordt heel boos als ik hem uit bed haal en vanmiddag was hij zo ontzettend van streek. Hij bleef maar huilen en wilde niet getroost worden en lag maar op de grond te krijsen en te rollen. Na 20 minuten hiervan hebben we hem met moeite verschoond en op bed gelegd met een fles die hij later zelf opdronk. Maar het was echt schokkend, hij leek wel de exorcist. Hebben jullie hier ervaring mee?

één jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Kleine tip trouwens wat bij ons in ieder geval voor een paar happen goed we ...
Gisteren ook gedaan en het werkte hier ook eventjes 👌🏼🥰

één jaar geleden

Hier opeens sinds gister een aantal keer wakker snachts (zeg maar gerust bijna elk uur) en ontroostbaar huilen!! Wel extreem moe zijn maar absoluut niet verder gaan slapen. Slaapt normaal hartstikke goed. Vanavond ook alweer 2 x wakker… pffft

één jaar geleden

Pff hier ook vol erin. En daarnaast krijgt hij ineens 4 tanden door 🤯. Herken m'n lieve jongen gewoon niet soms en de nachten zijn echt dramatisch. Hoop dat deze sprong snel over is, vind het zo sneu! (En ook een beetje sneu voor mezelf).

één jaar geleden

Pfff hier de avonden drama, Krijg haar niet in slaap. Nu weer 2 uren bezig. Ze gaat ook steeds staan in bed. Snachts vaak wakker. Vind deze sprong wel heftig hoor jeetje. Eten doet ze ook slecht. Vooral avond eten. Snel jengelig chagerijnig. Normaal zo.n vrolijk meisje!. Pff blij als het voorbij is deze sprong. Zie gewoon tegen de avonden op! :-(

één jaar geleden

Pfff hier de avonden drama, Krijg haar niet in slaap. Nu weer 2 uren bezig ...
Ja hier het avondeten ook drama! Terwijl het eigenlijk zo'n goede eter is. Besloten om er maar niet te veel aandacht aan te geven. De avond ging hier sinds een week weer ok. Hopelijk bij jullie ook snel..

één jaar geleden

Reactie op Lis14

Ja hier het avondeten ook drama! Terwijl het eigenlijk zo'n goede eter is. ...
Hier ook, Normaal vind ze het heerlijk en nu gooit alles van tafel. Ik laat het ook gaan. Maar baal stiekem want ben toch een beetjw bang dat ze afvalt. Omdat de fles ook slecht gaat. Wilde afbouwen eerst ochtend fles dan avond fles. Maar zolang zij slecht eet bied ik het nog aan. Ja hoop het ook pfff. Gister bijna 3 uren bezig geweest. Ben beneden gaan zitten met haar. Toen viel ze in slaap. Heb haar op bed gelegd maar heel vaak huilend wakker. Weet nog van vorige sprongen dat het vaak zo.n 2 weken slecht ging begin iedere avond en dan de ene avond wel de ander niet. Hopelijk gaat het nu weer zo. Vind het vooral voor haar heel sneu. Ze is dan zo moe maar t lukt gewoon niet.

één jaar geleden

Reactie op RLY

Pff hier nog niet maar de kinderen zitten er altijd wat eerder in. Slapen ...
Hier viel het ons ook op dat Ben er steeds 4 dagen eerder in ging. Wij hadden in der tijd zelf 10 sept uitgerekend maar verloskundige heeft dat aan de hand van de echo bijgesteld naar 14 sept. En tada daar zijn die 4 dagen 🙈. Dus nu de app op 10 sept ingesteld en nu loopt hij weer gelijk.

één jaar geleden

Eten en drinken gaan hier met vlagen goed en dan weer niet. Slapen overdag drama. Savonds uiteraard doodop dat hij al rond 19 uur naar bed wil. Voorheen was 21.30 eerder gebruikelijk. Vond ik stiekem een stuk gezelliger dan dit. Dan maar overdag meer en langer slapen. Maar helaas. Hij maakt qua ontwikkeling wel echt sprongen. Hij begon de week na zijn verjaardag met loslopen. Vanmiddag liep hij in een rijdende trein los 😱😱😱. Mama der hart hangt nog aan een draadje ergens net boven mijn kruis ofzo 🤣. Spuugt jullie kindje ook op de eerste dag van de sprong? En de 3e dag diarree. Ben heeft dit sinds sprong 5 of 6, kan er de klok op gelijk zetten 🤣.

één jaar geleden

Pff nou wat een sprong en wat een ander gedrag. Ben nu bijna bij het donderwolkje en dat is te merken😅 Het moment dat ik haar, na even vastgehouden/opgetild te hebben, weer op de grond zet, zet ze het op een krijsen/huilen alsof de wereld vergaat. Maar nog erger; verschonen gaat niet meer alleen. Ze blijft geen seconde liggen, draait meteen weg en krijst het uit. Ook wel erg rode billen door allerlei tandjes en kiezen die eraan zitten komen waardoor ze wel 4 poepluiers op een dag heeft. Enig wat soms dan gaat is even in een warm/lauw laagje water zetten in de gootsteen om dr schoon te krijgen. En avondeten ook een drama, niks is goed, pas als wij klaar zijn dan begint ze toch soms ineens weer wel 🤷‍♀️ Hoop dat het niet te lang meer duurt, want wat kan ze ook moeilijk en chagrijnig zijn. Zo, einde klaagzang 😂

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Pfff ik moet het even kwijt hoor. Mijn zoontje doet zo ontzettend raar en m ...
Jup.. ik herken mijn lieve mopje ook niet meer.. zo boos en krijssen om alles, terwijl hij helemaal niet zo is normaal. Op het aankleedkussen is het ook een groot drama. Maar bij alle kleine dingetjes die niet lukken of wat hij niet mag draaaaamaaa