5 Reacties

10 maanden geleden

Oh ja als aanvulling, ik ben geen overbezorgde moeder, eerder wat harder oms dus het kan niet kopieergedrag zijn bijvoorbeeld

10 maanden geleden

Ik herken mijn zoontje hier in. Ook gevoelig kereltje, naar denk ook echt de leeftijd (van sept 21)

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ook bijv als ik me slecht voel voelt hij dat meteen en zoekt die me heel op. Als ik huil vind hij heel moeilijk. Ook inderdaad na z’n dutje echt ruim tijd nemen om rustig wakker te worden en op te staan. Kapper is speciale kinderkapper ivm paniek, harde geluiden zoals een Boor of motor heel eng idd. Terwijl andere zijde is die heel sociaal en rent die en doet die en is die buiten niet bang voor hoge dingen klimmen etc. Ik denk dat het gewoon een karakter is. Ik volg ook vooral de gentle parenting dus ik zie het als iets positief. Hij kan zijn emotie daarin goed uiten en leert empatisch te zijn als iemand verdrietig is. Zolang je niet veel gekke dingen terug hoort van de opvang etc denk ik dat je gewoon een lieve gevoelige zoon hebt 🥰

10 maanden geleden

Oja en over wat je zegt dat je het lastig vind: heb ik ook. Vooral mening van andere die dag toch ff ongeduldig willen doen of zeggen oh joh hij moet het maar leren. Kan je ook zo onzeker van worden hè!

10 maanden geleden

Wij hebben een gevoelige dochter. Erg verlegen bij nieuwe mensen en op de opvang was een tijd heel moeilijk, maar nu lijkt het wat beter te gaan gelukkig. Na het slapen overdag kan ze enorm chagrijnig zijn. Ik maak me geen zorgen om haar, maar het zit haar soms wel in de weg denk ik. Maar goed, ze heeft het niet van een vreemde. 😉