8 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft eerst geleerd zelfstandig in slaap te vallen (als in zonder contact, ik moest er wel naast blijven zitten) in de cosleeper. Op een gegeven moment overdag in het ledikant gelegd. Hierbij eerst wel contact gehad nog, dus even aanraken. Niet ideaal voor mijn rug, maar was even nodig. Daarna kon ik op de stoel erbij gaan zitten en ging hij uiteindelijk zelf wel slapen, maar sinds hij 3 weken terug ziek is geweest moeten we nu zijn handje vasthouden. Dit doen we dus gewoon door de spijlen heen, ik zit dan wel op een stoel. Ook niet ideaal, maar zo slaapt hij wel een stuk sneller dan hem maar alleen in slaap te laten vallen.
2 jaar geleden
Ons zoontje kon goed zelf in slaap vallen in z’n wieg, toen over naar z’n ledikant en dat ging prima. Maar toen zetten we m naar beneden en raakte hij in de war icm verlatingsangst. Hij gaat dus ook feesten en het bed door. Merk wel dat hij zelf in slaap valt, maar soms gewoon echt langer z’n prikkels moet verwerken. Hierdoor is ie soms wat langer aan het “mekkeren”. Hij draait ook van z’n rug naar z’n buik om dan te slapen. Ik voedde mn zoontje de eerste paar dagen (toen hij net over was) op een stoel in z’n kamertje, deed daar het avondritueel en legde hem daarna weg. Vaak was hij dan zo moe, werd hij even kort wakker en keek hij rond, daarna viel hij weer rustig in slaap.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 11 maanden. Heel lang niet in ze eigen bedje geslapen. Wanneer we hem nu weg leggen in zijn bedje houd hij altijd ons hand vast tot hij inslaap valt. Hij huilt niet en hij slaapt daarna prima dus ik vind het wel goed zo
2 jaar geleden
Ik zit er midden in met mijn dochter. Was er vorige week mee begonnen en merkte dat ze in slaap kon vallen met contact. Dit heb ik een week zo gedaan en wou naar de volgende stap gaan en dat was erbij zitten maar geen contact... nou dat was heisa geblazen dus ben ik een bedritueel nu erin aan trainen, maar alles is nu het raam uit ivm waterpokken. Zodra het over is pak ik de draad weer op maar voor nu gaat ze even door een pittige periode...
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft eerst geleerd zelfstandig in slaap te vallen (als in zond ...
oh goede tip dit!
2 jaar geleden
Reactie op MickyML
Zou een grondbed ipv een ledikant kunnen helpen? Dan kun je er nog steeds b ...
ja dat is mn volgende optie inderdaad
ik ben nu bij mn ouders
die hadden heel lief een ledikantje gekocht maar heb net maar het grote matras naar de grond versleept.. hij houd gewoon van contact slapen geloof ik