23 Reacties

één jaar geleden

Ja, al vanaf t begin ben ik begonnen met klein bestek van de Hema https://www.hema.nl/koken-tafelen/bestek/kinderbestek/baby-bestekset-2-delig-33503930.html. Inmiddels gebruiken we bestek van Twistshake ☺️

één jaar geleden

Hij doet pogingen.. maar ook veel met zijn handjes.

één jaar geleden

Nee hoor lekker met de handjes!

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Ja, al vanaf t begin ben ik begonnen met klein bestek van de Hema https://w ...
Er zitten trouwens ook genoeg momenten bij dat ze lekker met haar handjes tekeer gaat 🤣. Maar 90% van de tijd met bestek

één jaar geleden

Een combi. Handjes en theelepeltje vooral. Heel soms geven we een gebaksvorkje om te prikken.

één jaar geleden

Ja hoor, ze geniet van eten met bestek, vindt ze leuker. Toetjes eet ze zelfstandig.

één jaar geleden

Vooral met de handjes en zelf met vork & lepel wordt wel al goed geoefend. Alleen gaat dat haar vaak niet snel genoeg, haha.

één jaar geleden

Eigenlijk alleen met de handjes. Zodra ik hem een vork of lepel geef, gaat hij in zijn eten meppen. Na een dag werken in de kinderopvang heb ik niet zo veel zin om ‘s avonds thuis ook nog op te moeten ruimen 😅

één jaar geleden

De laatste week oefend hij een beetje met de lepel. Hij pakt al heel lang de.lepel aan om hem zelf in zijn mond te stoppen. Alleen nu wil hem de lepel ook zelf in zijn pap stoppen, dus daar helpen we een beetje mee. Vooral omdat de lepel anders, halverwege de route naar de mond, op zijn kop gedraaid wordt. 😂

één jaar geleden

Ook leuk, prikken aan het vork en vervolgens met je hand van de vork halen en in je mond doen 😂

één jaar geleden

hij heeft met zn geboorte een kinderbestekset gekregen dus dat wordt hier gebruikt plus twee lepels van rubberachtig materiaal

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Een combi. Handjes en theelepeltje vooral. Heel soms geven we een gebaksvor ...
Zijn yoghurt met muesli eet hij grotendeels zelf met z'n lepel 🙂

één jaar geleden

Ze eet met haar handjes. Ze vindt bestek wel heel leuk. Maar ze roert er alleen mee door het eten :-p, er blijft niks hangen. Soms geven we haar een vorkje of lepel waar wij al een hapje op hebben gedaan. Dat eet ze dan wel via het bestek. Of soms trekt ze het er eerst af 🙌.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ook leuk, prikken aan het vork en vervolgens met je hand van de vork halen ...
Haha precies. Hier ook vaak andersom: eten met je hand op de vork duwen en dan in de mond met de vork 😅

één jaar geleden

Hier alleen nog met de handjes of ik geef haar eten. Als we bijvoorbeeld iets met rijst eten en ik geef haar de lepel, geeft zij hem weer terug en moet ik er eten mee opscheppen en in haar mond stoppen (dat wijst ze dan wel precies aan 😄).

één jaar geleden

We geven haar wel eens een vork met een stukje fruit ofzo, dat stopt ze dan in haar mond en geeft de vork weer terug. Ze laat zich wel minder makkelijk voeren en wil dan steeds zelf de lepel, maar dat is nog steeds een grote smeerboel haha

één jaar geleden

Die van ons kan echt al goed met een lepel eten (zonder al te veel geklieder) en een grote vork lukt haar ook. Soms wil ze zich liever laten voeren alleen. Gaat wat sneller ;) En ze pakte laatst ook de knijper voor de pasta om d'r wortels mee te pakken. Zag er wel heel komisch uit maar dat lukte dan weer niet ;) Denk dat ze wat meer ontwikkeld is in de fijne motoriek en we hebben altijd veel aandacht gehad bij het avondeten voor zelf dingen doen. De grote motorische dingen is ze dan weer wat langzamer mee. Nog niet los staan en lopen enzo

één jaar geleden

Ze eet haar toetje zelf met een lepel, maar de yoghurt zit wel overal naderhand. Heeft ze volgens mij ook wat verwarring tussen yohurt en vingerverf af en toe (dat is toch om te smeren over je tafelblad?). Ze vindt het wel helemaal te gek, maar als het niet goed lukt gaat gewoon dat handje er weer in.

één jaar geleden

Wat leuk om te lezen en knap dat zoveel kindjes al met bestek eten! Ik ga eens opzoek naar handig bestek want met dat spul wat ik nu heb zou ik zelfs niet eens iets vastgeprikt krijgen 😅 en dan denk ik vooral goed om haar te laten proberen als ze eerst al wat zelf heeft kunnen eten en dan op het einde met de lepel of vork

één jaar geleden

Onze kleine eet regelmatig met een lepel, hij moest er even handigheid in krijgen maar doet het nu al een tijdje (ca een maand) vrij efficiënt. Vorkje gaat ook steeds beter