22 Reacties

één jaar geleden

Ik volg!

één jaar geleden

Heel goede vraag! Wij zitten met hetzelfde dus lees graag mee. Wij zijn nu begonnen met het bord vasthouden en hem laten kiezen wat hij wil. Dan pakt hij het of wijst het aan (en dan prik ik het op de vork want dat is stiekem nog wat leuker eten 🤣). Of het echt werkt, geen idee, dit wordt dag 3. Vooralsnog gaat dat wel beter..

één jaar geleden

Ha ha hier ook hoor.

één jaar geleden

Meestal als hij er mee gaat spelen heeft hij geen honger meer. Ik leg het vaak terug op het bord. Uiteindelijk laat hij het en wil hij uit de stoel.

één jaar geleden

Ik zeg nee als hij op de grond gooien en zeg aan dan aan mama geven of het neerleggen. Meestal doe ik dat al voordat hij het gaat gooien. Ik steek dan mijn hand uit en krijg het. Bij ons werkt dat goed hij gooid alleen eten als hij nu boos is

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Meestal als hij er mee gaat spelen heeft hij geen honger meer. Ik leg het v ...
Dat is bij ons inderdaad ook een signaal. Daarnaast geef ik alternatieven aan/geef ik aan wat wél mag: dus op het bordje leggen of aan mama geven. Bordje wegpakken is hier laatste optie als ze blijft doorgaan, maar in dat geval is ze eigenlijk ook uitgegeten en heeft ze dus geen honger meer.

één jaar geleden

Als ze hier eten op de grond gooit, pakken we het meteen af. Dan maar geen eten, na één week was het over.

één jaar geleden

Wij hebben sindskort een 'bah'bakje. Alles wat op de grond gegooid wordt deed ik daarin met het woord 'bah'. Als het lukte ving ik het op voor het daadwerkelijk op de grond belandde en in een week had meneer het door. Wat hij niet meer blieft gaat daar in. En soms pakt hij er ook weer wat uit om nog eens te proberen

één jaar geleden

Wat hier hielp is proberen te voorkomen door te zeggen dat ze het aan mama/papa mag geven en mijn hand uitsteken of met haar hand het aan mij geven. Het hoef-ik-niet bakje hebben we ook wel eens gedaan. Nu geeft dochter het zelf aan mij. En wat de anderen ook zeggen, meestal vindt ze het dan niet lekker of hoeft ze niet meer.

één jaar geleden

Wat hier hielp is proberen te voorkomen door te zeggen dat ze het aan mama/ ...
Ik houdt niet zo van uitgekauwd eten aanpakken 🥴 vandaar het bakje 😂

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Als ze hier eten op de grond gooit, pakken we het meteen af. Dan maar geen ...
Ik weet nou niet of dit de meest pedagogische manier is om je kind iets af te leren......

één jaar geleden

Ik weet nou niet of dit de meest pedagogische manier is om je kind iets af ...
Moedermaffia het heeft gewerkt, ze doet het niet meer. Ze kreeg gewoon genoeg te eten! Super vrolijke meid. Niet alles hoeft volgens de boeken.

één jaar geleden

Gewoon spelen is klaar? Ik schuif dan het bordje naar voren van haar af. En dan zeg ik KLAAR? Of OP? Volgens mij is het meer een manier om aan te geven ik ben er klaar mee vandaar. Zo kan ze het anders doen dan van haar af gooien gewoon van haar af schuiven

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Moedermaffia het heeft gewerkt, ze doet het niet meer. Ze kreeg gewoon geno ...
🤣🤣👌🏻

één jaar geleden

Tsja, ieder zn ding. Ik zou het nooit niet doen.

één jaar geleden

Ik denk dat een alternatief voor gooien beter werkt dan nee zeggen inidergeval.

één jaar geleden

Tsja, ieder zn ding. Ik zou het nooit niet doen.
Hoezo is ze nu beschadigd voor het leven? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hoezo is ze nu beschadigd voor het leven? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Je vindt jezelf wel grappig he? Ik zeg niet dat ze beschadigd is... ik zeg alleen dat ik het nooit zo zou aanpakken omdat het mij niet de juiste manier lijkt. En daarbij als je een kindje hebt die dysmatuur was bij de geboorte denk je er wel anders over als ze een keer niet eten, omdat elk hapje belangrijk is. Misschien de volgende x niet zo bijdehand doen en er gewoon naar vragen ;)

één jaar geleden

Je vindt jezelf wel grappig he? Ik zeg niet dat ze beschadigd is... ik zeg ...
Jij reageert toch ook als een moedermaffia op mij, dus dan kan je zulke reacties verwachten. Ik snap jou situatie, maar dat is niet m’n situatie dus dan had je het ook niet zo hoeven zeggen. Topic starter vroeg tips, niet om iemand z’n aanpak af te keuren. 👋🏻

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Jij reageert toch ook als een moedermaffia op mij, dus dan kan je zulke rea ...
Als een moedermaffie haha 🤣 sorry hoor waar zijn we op de basisschool? Als je niet tegen kritiek kan, dan moet je dat soort manieren van opvoeden niet op dit forum plaatsen, want met mij zullen er nog genoeg anderen zijn die het afkeuren. Maar hee meis, het interesseert me geen zak wat je doet. Fijne avond verder 👋