31 Reacties

één jaar geleden

Jeetje ik kan me niet voorstellen dat ze dit überhaupt hebben staan. Dacht dat alle opvang tegenwoordig zo gezond waren. Als je het al vaker hebt gezegd zou ik een klacht indienen. Jouw wensen moeten ze serieus nemen.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Jeetje ik kan me niet voorstellen dat ze dit überhaupt hebben staan. Dacht ...
Precies dit! Ik had het me ook anders voorgesteld. Vandaag zelfs ivm Sinterklaas allemaal kaneelbroodjes. Haha ik wil niemand in hokjes plaatsen. Maar het is niet heel vreemd dat de medewerkers allemaal zwaar overgewicht hebben. Ze lijken het ook gewoon niet te snappen qua wat gezond is.. ik snap best dat je als ouder zijnde niet gaat voorkomen dat ze suiker binnen gaan krijgen, maar op deze leeftijd dit eten is een beetje teveel van het goede..

één jaar geleden

Wij geven zelf alles mee maar ik verdenk ze er van dat ze toch vaak ook gewoon andere dingen geven. Wij geven zelf alles biologisch en ik wil vrij veel gewoon niet geven nu en zeker geen chocolade pasta etc 😱.

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wij geven zelf alles mee maar ik verdenk ze er van dat ze toch vaak ook gew ...
Precies dit! Dit doen wij thuis dus ook. En m’n vriend geeft al aan; gewoon laten gaan! Dan leert ze tenminste nieuwe dingen eten. Haha maar het frustreert mij! Ik wil alleen niet overkomen als die voedingsnazi. Zo voelt het omdat ik het eerder heb aangekaart. Vanaf maandag ga ik het eens proberen middels het meegeven van eigen eten!

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Precies dit! Dit doen wij thuis dus ook. En m’n vriend geeft al aan; gewoon ...
Ik denk bij veel hij moet er ook langzaamaan mee in aanraking komen maar dat gebeurt toch bij vrienden van ons af en toe en ook op de opvang. Ik vind soms wat best oké maar ook het brood is ‘aangepast’. Heel eerlijk, ik geef zelfs de luiers mee. Ik kijk echt bijna alles na en ook voor onszelf. Langzaamaan leren ze vanzelf van alles alleen suikers (anders dan fruit) vind ik ook niet echt nodig. Bij ons helpt eigen eten meegeven prima. Ik heb nog wat potjes van anderen en die gebruik ik om alles mee te geven 😃. Ze hebben dus eigenlijk altijd genoeg voor de dagen van die week (2) en dan vul ik het weer aan. Mooi woord voedingsnazi 😂😂. Denken ze vast ooit van mij. Maar heb de laatste weken nogal wat studies gezien waaruit blijkt dat al die pesticiden echt niet oké zijn voor jonge kinderen (en zwangeren ook niet overigens).. dus voor mij voelt dit beter 😅.

één jaar geleden

onze opvang is strenger en overtuigder van bepaalde dingen rondom eten dan wijzelf dit gaat wel ver hoor.. ranja? ik zou kijken of je een gesprek hogerop kunt aanvragen

één jaar geleden

We hebben wel aangegeven wat we wel en niet willen qua voeding. Ik heb het idee dat dit op de huidige kinderopvang normaler is (ze gaan bewuster met voeding om). Al laat ik het soms ook maar wat los, zolang het niet te gortig wordt (zoals eenmalig een broodje honing). Wat jij beschrijft zou ik ook niet oké vinden.

één jaar geleden

En ik heb al zitten mopperen omdat ze mijn zoontje een granenbiscuitje geven (waar overigens gewoon toegevoegde suikers in zitten) wat ik onzin vond want hij vindt een boterham net zo lekker. Maar als ik jou zo hoor....

één jaar geleden

Inschrijven bij een andere opvang in de buurt?

één jaar geleden

Ik vind dit ook best heftig, onze kdv let echt heel goed op de voeding. Als dat de standaard is zou ik voor een ander kdv gaan, of zelf eten/drinken mee geven 😅

één jaar geleden

Ik gaf laatst ranja mee (zat nog in de beker die ik voor haar meegeef) en kreeg op m'n kop dat dat niet mocht🤣

één jaar geleden

Wow, volgens mij ben ik een "slechte" moeder als ik dit allemaal lees! Ik controleer nooit de opvang, dan laat ik de touwtjes volledig los. Als ze daar een boterham met stroop, jam o.i.d. willen, helemaal prima 🤐.

één jaar geleden

Reactie op baby2309

Ik gaf laatst ranja mee (zat nog in de beker die ik voor haar meegeef) en k ...
Haha, heerlijk!

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Precies dit! Ik had het me ook anders voorgesteld. Vandaag zelfs ivm Sinter ...
“Maar het is niet heel vreemd dat de medewerkers allemaal zwaar overgewicht hebben.” Wat een achterlijke reactie, echt belachelijk.

één jaar geleden

“Maar het is niet heel vreemd dat de medewerkers allemaal zwaar overgewicht ...
Mee eens! Bijzonder ..

één jaar geleden

“Maar het is niet heel vreemd dat de medewerkers allemaal zwaar overgewicht ...
Beetje kort door de bocht. Maar geeft mogelijk wel iets aan over hun kennis en normen wat betreft voeding.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Beetje kort door de bocht. Maar geeft mogelijk wel iets aan over hun kennis ...
Vindt dit ook wel kort door de bocht! 🤭 Iemand met overgewicht heeft onvoldoende kennis en normen wat betreft het eten?! Ik ben slank, maar houdt me niet continue bezig met voeding. Maar over mij wordt dan niets gezegd, maar bijvoorbeeld over mijn collega die er juist op let wel. Maargoed, dit onderwerp is een gebed zonder einde.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Beetje kort door de bocht. Maar geeft mogelijk wel iets aan over hun kennis ...
Nee daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens. Ik ben zelf ook pedagogisch medewerker en in elke kinderopvang gaat het er anders aantoe met het eten. Het feit dat zij al aangeeft dat het niet vreemd is dat alle medewerkers overgewicht hebben is belachelijk. Je kunt niet iemand zijn gewicht koppelen aan het werk dat ze doen, dit is gewoon kinderachtig en enorm respectloos. Maakt niet uit over wat voor beroep het dan ook gaat. Het geeft ook helemaal niks aan over hun kennis en normen wat betreft voeding. Ze zullen vast en zeker genoeg kennis hebben want hier hebben ze voor gestudeerd en blijkbaar ook hun diploma behaald omdat ze dus werkzaam zijn. Dat je het ergens niet mee eens bent, oké prima. Geef dat aan en bespreek het. Maar een beetje respect zeg alsjeblieft. Zij zijn toch degene die de zorg voor je kind overnemen wanneer jij aan het werk bent, en dan zulke opmerkingen maken en aan hun kennis en normen twijfelen??? Belachelijk zoals ik zeg.

één jaar geleden

Nee daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens. Ik ben zelf ook pedagogisc ...
Amen! Helemaal mee eens.

één jaar geleden

Nee daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens. Ik ben zelf ook pedagogisc ...
Haha ja je kunt het ook zo kort door de bocht opvatten omdat het is geschreven. Ik bedoel het ook totaal niet onrespectvol. Ik werk zelf als diëtist en zie bij eigen cliënten vaak terug dat ze dus niet snappen hoe voeding werkt en dat dat de reden is van hun overgewicht. Wat dus wordt versterkt door meerdere factoren maar het gaat om je inname. Als je zelf in de marketing van de voeding trapt en dus bijvoorbeeld voor optimel drink kiest, wat vergelijkbaar is met suiker, dan heb je onvoldoende kennis mbt voeding en drinken.. of je het jezelf kwalijk kunt nemen is een tweede.. want het wordt verkocht als natuurlijk product zonder toegevoegde suikers e.d. En zo is het met veel voedingsmiddelen en dranken. Je hebt een goede intentie maar de inhoud is troep. En ze studeren geen biologie/fysiologie of iets wat te maken heeft met voeding/drinken wanneer je voor een groep kinderen staat. Dus dat stukje kun je ze niet kwalijk nemen als ze er niet op worden geattendeerd.. dus heeft niks met onrespectvol te maken of niet waarderen van hun inzet.