31 Reacties

één jaar geleden

Nee daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens. Ik ben zelf ook pedagogisc ...
En ook al ben je 130 kilo, dan hoeft dat niks te betekenen qua hoe lief leuk je bent. Het zijn allemaal geweldige vrouwen met een hart van goud. Maar als je het zover laat komen en ook persoonlijk zelf die voeding binnenhaalt voor de kinderen op de opvang, ja dan snap je het gewoon niet. Maar zoals ik al eerder zei is dat niet iets wat ze bewust doen. Als je iets met een goede intentie doet, dan kun je ze het niet kwalijk nemen omdat ze niet beter weten.

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Wow, volgens mij ben ik een "slechte" moeder als ik dit allemaal lees! Ik c ...
Haha hier precies hetzelfde hoor. Ik vraag niet eens wat ze gegeten heeft…. Ik vertrouw de opvang, en als ze daar een broodje appelstroop eet, wat mij betreft helemaal prima

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Wow, volgens mij ben ik een "slechte" moeder als ik dit allemaal lees! Ik c ...
Nee hoor, ik denk er exact hetzelfde over. Laat de kleintjes toch lekker genieten, ik ben er zelf ook groot mee geworden dus waarom zou mijn dochter het dan niet mogen. :)

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Precies dit! Ik had het me ook anders voorgesteld. Vandaag zelfs ivm Sinter ...
Wat een absurde opmerking om mensen zo af te kraken. Ze zorgen de hele dag voor je kind, heb een beetje respect ;)

één jaar geleden

Ik zal een klacht in gaan dienen als je dit al meerdere keren hebt aangegeven. Ik werk zelf op een kdv, ik vind het onprofessioneel om niets te doen met wensen van ouders.

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Haha ja je kunt het ook zo kort door de bocht opvatten omdat het is geschre ...
maar is er niet een lijn/plan uitgezet door het management van jullie opvang dan? wordt er niet centraal ingekocht? Dit is toch erg raar allemaal, het is toch absurd dat er ranja bij de boodschappen zit...

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

En ook al ben je 130 kilo, dan hoeft dat niks te betekenen qua hoe lief leu ...
Dat zeg ik ook niet. Jij bent de gene met zo een absurde opmerking, niet ik. Het is ook niet zo dat ze zelf een pot nutella van huis meenemen en denken nou vandaag smeren we dit voor de kinderen. Ik ga er verder niet op in maar ik wou gewoon aankaarten dat ik je opmerking niet oké vind en dan werk je ook nog als diëtiste, best wel onprofessioneel dan zou een opmerking.

één jaar geleden

Je zou eens navraag kunnen doen naar het voedingsbeleid van deze opvang/organisatie. Normaal gesproken wordt er gewerkt met een dergelijk beleid. Ik heb zelf jarenlange werkervaring in de kinderopvang en naar mijn ervaring zijn ze op heel veel plekken wel echt actief bezig met stimuleren van bewegen, gezonde voeding e.d. Vaak in samenwerking met gemeentes. Om dan te zeggen dat een PM-er geen biologie studeert of iets anders wat te maken heeft met voeding: er wordt wel jaarlijks heel veel aan bijscholing gedaan, PM-ers moeten aan heel veel voldoen (jammer dat veel mensen zich daar echt niet bewust van zijn) en ik kan me niet voorstellen dat er tijdens een reguliere opleiding geen aandacht aan het onderwerp 'voeding en bewegen' zou worden geschonken. Het lijkt me daarnaast sterk dat elke PM-er op die groep overgewicht heeft. Daarnaast zou je als diëtiste ook moeten weten dat dit bij sommige mensen ook een medische oorzaak kan hebben en dat ze er dus vrijwel niets aan kunnen doen. Erg kort door de bocht om het dan op die manier te benoemen en zoals hieronder genoemd het te linken aan het beroep waarin ze werken.

één jaar geleden

Ik haalde net mijn kind op en las dat hij limonade had gedronken. Ik zei dat ik liever heb dat hij water kreeg. Dit werd direct voor alle collega's opgeschreven. En zo zou het overal moeten gaan.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Je zou eens navraag kunnen doen naar het voedingsbeleid van deze opvang/org ...
Jaaaaaa dankjewel voor je reactie!! Heb ik wat aan! Het is ook een opvang wat net sinds september is opgestart, dus ze zijn heel erg aan het roeien met de riemen die ze hebben. Ik zal een goed gesprek met ze aangaan!

één jaar geleden

Reactie op Sanne---

Jaaaaaa dankjewel voor je reactie!! Heb ik wat aan! Het is ook een opvang w ...
Een goed gesprek kan inderdaad helpen. Wellicht is je kindje aan een mentor gekoppeld die in dit geval het aanspreekpunt is. Succes!