23 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe het niet, denk ook niet dat m'n zoontje het zou waarderen. Ik fiets al ongeveer 1.5/2 maanden overal naar toe met hem. Hij is nu 9.5 maand.

2 jaar geleden

Hier een fietshelmpje van Bobike, past goed en weegt bijna niets. Is te verstellen zodat ze er best een tijdje mee kan doen en ze vindt het helemaal prima om hem op te hebben. Die kleine hoofdjes zijn nog zo kwetsbaar 😕.

2 jaar geleden

Ik heb van t weekend ook voor t eerst met der gefietst! Heb ook even getwijfeld, maar na 3x fietsen voelt t gewoon vertrouwd. Zie vrijwel nooit kinderen met helm. Tis denk ik een keuze die je zelf moet maken waarbij je je het prettigst voelt

2 jaar geleden

Wij hebben er ook een van Bobike. Even getwijfeld of we een helm wel/niet zouden doen, maar ik voel me nog niet 'stabiel' genoeg met haar op de fiets en moet er niet aan denken om te vallen. Of een autobestuurder die onoplettend is tegen te komen. Wellicht laten we de helm uiteindelijk weg, maar nu voelt het even fijner.

2 jaar geleden

Bij de baby doen we geen helm, weet ook niet waarom niet. Maar mijn zoon van 5 heeft sinds hij zelf zonder zijwieltjes fietst wel een helm. Hij heeft er ook 1 van bobike, van helmpje en makkelijk op en af doen. :)

2 jaar geleden

Vandaag gehaald. Helemaal niet over getwijfeld, ik heb al iets te vaak mensen zien vallen. En als je zelf niet valt, kan het ook een actie van iemand anders zijn. Je ziet, terecht, steeds meer fietshelmen in Nederland. Er gebeuren veel ongelukken en sinds de komst van elektrische fietsen alleen maar meer en met naardere afloop. Hier krijgt hij gewoon een fietshelm, straks ook. Zoals mijn zusje zei: Als hij maar een beetje op zijn vader lijkt gaat hij al op 1 wiel fietsen, voor hij fatsoenlijk rechtdoor kan op 2

2 jaar geleden

Wij hebben er een van Decathlon. Ik zou nooit zonder fietsen. Hij moppert even bij het opzetten maar tijdens het rijden is hij het zo gewend.

2 jaar geleden

ik heb er een gekregen, maar ben geen expat.. 🙃😜

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wij hebben er ook een van Bobike. Even getwijfeld of we een helm wel/niet z ...
Deze heb ik inderdaad ook :).

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Vandaag gehaald. Helemaal niet over getwijfeld, ik heb al iets te vaak mens ...
Hier ben ik het zo mee eens!

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wij hebben deze ook. Hij past alleen niet zo goed, of wij zijn er niet handig mee. Kost echt de nodige frustraties… vind het wel heel belangrijk dat ze veilig is op de fiets. Ik denk dan: in de auto doe je (je kind) toch ook een gordel om?

2 jaar geleden

Ga toch even kijken voor een bobike helmpje tnx!

2 jaar geleden

Ik wilde het bij mijzelf (gewone stadsfiets) niet doen. Maar bij opa op de elektrische fiets wel. Die gaan toch een stuk sneller.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wij hebben ook deze. De kleinste maat past goed. Geen moment getwijfeld, die kleine hoofdjes zijn nog zo kwetsbaar en niet aangeboren hersenletsel heel naar.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Vandaag gehaald. Helemaal niet over getwijfeld, ik heb al iets te vaak mens ...
Deze is trouwens van Urban Iki, bij Babypark gehaald. Die zat beter dan de Bobike.

2 jaar geleden

Wij hebben ook deze. De kleinste maat past goed. Geen moment getwijfeld, di ...
Wij hebben ook niet getwijfeld vanwege de veiligheid, maar omdat het zo'n groot ding is voor zo'n klein hoofdje en mijn dochter het dragen ervan verschikkelijk vind. Uiteindelijk gaat veiligheid inderdaad boven alles.

2 jaar geleden

Reactie op MeerieVonk

Wij hebben deze ook. Hij past alleen niet zo goed, of wij zijn er niet hand ...
Bij ons was het instellen ervan ook even wennen in het begin, maar als je eenmaal de bandjes goed hebt ingesteld gaat het redelijk oké met opzetten.

2 jaar geleden

Ik ben persoonlijk erg blij dat je meer geluiden hoort om het wel te doen, en het steeds normaler wordt in het straatbeeld. Hier krijgt ze straks ook zeker een helmpje op. Je kan het maar 1 x goed doen (of niet, en daar dan eeuwig spijt van hebben als het een x mis gaat). Ik denk dat verplichting van een helmpje met de komst van veel elektrische fietsen, ook niet erg lang meer zal duren.

2 jaar geleden

Ik kon geen (gegronde) reden bedenken waarom ik het niet zou doen. Dus wij fietsen met helm.

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wij hebben ook niet getwijfeld vanwege de veiligheid, maar omdat het zo'n g ...
Het zijn idd grote dingen en ik kan me voorstellen dat sommige kinderen er aan moeten wennen of het überhaupt niet prettig vinden. Bij ons ging dat gelukkig heel makkelijk, want idd, veiligheid boven alles.