9 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind het persoonlijk terecht, zou het toch even aanknoppen bij hun. Mijn zoontje is ook 8 maandjes die drinkt 240 ml elke 4 uur ( ook kv)

2 jaar geleden

Ja weinig. Mijn zoontje krijgt 2 flessen van 200cc een groentehap en fruithapje op een dag opvang.

2 jaar geleden

Je kan toch gewoon zeggen dat ze er nog een flesje moeten doen?

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 7,5 maand krijgt elke 2 a 3 uur 100ml borstvoeding aangeboden dus ik zou er zeker even over in gesprek gaan!

2 jaar geleden

Mijn dochtertje drinkt momenteel 3 flessen kunstvoeding van 200 ml over hele dag. Voorderest broodje, fruit, groente & een snack.

2 jaar geleden

Bij mij had cb verteld dat ze vanaf 8 maanden nog maar 500cc kunst voeding moeten drinken en de rest vaste voeding. Bij ons is het andersom. Ik geef aan dat ze nog maar 1 fles hoeven te geven van 150cc en ze geven hem altijd nog een fles extra omdat hij aan het piepen is. Maar komt dan thuis met een buikje dat op ontploffen staan.

2 jaar geleden

Jij kan toch zelf aangeven wat ze moet drinken? Lijkt mij inderdaad erg weinig. Mijn dochter is ruim 7 maanden en krijgt 7u, 11u, 15u en 19u de fles. Tussendoor fruit en groente. Binnenkort gaan we de 15u fles eraf halen en vervangen voor water/diksap of thee met een cracotte bijv. En brood bieden we ook aan, maar dat eet ze niet echt nog.

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Bij mij had cb verteld dat ze vanaf 8 maanden nog maar 500cc kunst voeding ...
Echt? Schrik ik van. Wij zitten meestal op 3×200, maar sommige dagen nog 4×200. Nja zal wel niet zo heel zwart wit zijn

2 jaar geleden

Is toch voor elk kind dan verschillend. Mijn zoontje is net 8 maanden en drinkt alleen nog in de ochtend (180ml met beetje granen) en voor het slapen gaan (210ml met beetje granen) een fles. CB heeft mij ook geadviseerd om rond 8 maanden naar max 500 ml.flesvoeding te gaan. Verder krijgt hij dan water of thee bij de maaltijden uit een tuitbeker en dit gaat super. Rond half 10 fruithap, rond 12 uur vaak 2 boterhammen , rond 3 uur een tussendoortje (cracker of nog wat fruit) en dan rond half 6 warme maaltijd.