9 Reacties

2 jaar geleden

Bij mijn oudste (4 jaar geleden) mocht dit nog niet, maar de Kraamzorg zei met zeep en heet water, sinds dien word het echt weer super schoon alle melk resten weg en niet die doffe kleur van de melk.. maar alsnog kook ik ze hier ook nog regelmatig uit 🙈

2 jaar geleden

Na elke fles spoel ik ze om met warm water en een ragertje. Elke avond gaan ze in een sopje met afwasmiddel. Uitkoken heb ik alleen in de kraamweek gedaan.

2 jaar geleden

Na de voeding omspoelen. En in de avond idd in een sopje. En als ik klaar ben met kolven rond 21 uur a 22 uur.. gaan de kolf spullen en de spenen in de sterilisator in de magnetron. Omdat er dan nog ruimte over is gaan de spenen erbij.. anders had ik dat niet gedaan hoor 😅

2 jaar geleden

Wij spoelen de flessen om en na elk gebruik (als we er een paar verzameld hebben) gaan ze in een sopje en maken we het schoon met flessenborstel. De spenen zaten bij ons eerst ook regelmatig verstopt. Nu doe ik in het sopje wat water in de speen en duw met mijn vinger vanuit de binnen-/onderkant van de speen het water naar buiten. Er komt dan een straal waardoor de opening goed schoon spoelt. Dan alles nog met warm water afspoelen en laten drogen. Sindsdien nog maar 1x een verstopte speen gehad! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op jennifer952

Bij mijn oudste (4 jaar geleden) mocht dit nog niet, maar de Kraamzorg zei ...
Gewone zeep waar je ook je handen mee wast? En daarna afspoelen met heet water ?

2 jaar geleden

Eens per week en soms per twee weken in een sopje alles afwassen incl de kolfspullen. Daarna uitkoken en laten drogen. Na elke kolfbeurt spoel ik alles af en bewaar het in een hydrofiel in de koelkast. Evenals de flesjes.

2 jaar geleden

Na ieder gebruik spoelen wij ze om. Om de dag in een sopje en worden de flessen uitgekookt in de sterilisaror in de magnetron. Spenen zijn nog nooit verstopt geweest

2 jaar geleden

Wij spoelen ze om met koud en dan heet water. En dan gaan ze 2x per dag in een sopje gemiddeld. 1x in de week in de vaatwasser. Geen verstopte spenen hier!