20 Reacties

2 jaar geleden

Wij geven in stukjes. Hier direct mee beginnen en zoontje van ca 8 maanden kan al goed kauwen. Hij pakt ze sinds 1,5 week ook zelf aan om te ontdekken. Als hij een groot stuk heeft afgebeten doet hij rustig kauwen om het tot kleinere stukjes te malen en die vallen dan nog wel eens uit z’n mond!

2 jaar geleden

Een combinatie van beide. De hapjes maak ik nog met het stoom/blender apparaat. Dit is dus nog vrij glad. Heb er dan wel stukjes kip, vlees of vis in. Daarnaast geef ik ze ook veel stukjes om zelf te eten. Brood, stukjes tomaat, banaan, soepstengel, bloemkool roosje. Ja gewoon dingen om te proberen en het verbaast me hoe ze het altijd wegkrijgen met 2 mini tandjes haha.

2 jaar geleden

Verschilt per keer. Enige keer stukjes op zijn tafeltje en de andere keer geprakt en dan krijgt hij een volle lepel aangegeven. Hij is nu heel erg verkouden dus ik denk vandaag geprakt. Want stukjes zijn wel heel moeilijk als je niet goed door je neus kan ademen.

2 jaar geleden

Gestoomd en gepureerd. Van grover kokhalst en spuugt hij nog heel snel.

2 jaar geleden

Hier eet ze gewoon met de pot mee met groente en aardappelen. Het ligt er aan wat voor vlees of vis we hebben anders krijgt ze dit ook op t bordje. Prakken en gaan met die banaan. Onze dochter wil alleen maar dingen met structuur en de gladde pasta die in potjes zit of je pureert is niet meer goed vind ze zelf

2 jaar geleden

Wij doen ook een combi van geprakt en stukjes. Onze dochter kan al goed grove stukken eten. Brood sowieso in stukken en ook fruit vaak in stukken. Bijv. aardbei in kwartjes die ze kan pakken. Of fruit grof geprakt met een vork. Avondeten vaak met de pot mee en dan prakken we het een beetje met een vork. Of snijden we in kleinere stukjes. We zijn snel afgestapt van volledig gepureerd omdat we om ons heen zien dat sommige kindjes geen stukken willen eten als ze te lang gladgepureerd krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op KJS

Wij doen ook een combi van geprakt en stukjes. Onze dochter kan al goed gro ...
Dit is inderdaad de reden waarom wij ook snel de structuur zijn gaan aanbieden. Vrienden van ons hebben tot bijna n jaar alles gepureerd en nu lust hij amper structuur en hij wordt 5😵 lijkt mij zo kut

2 jaar geleden

Hoe doen jullie het prakken van fruit? Mijn ervaring is momenteel dat het zo nattig wordt door al het fruitsap..

2 jaar geleden

ik snijd bv een kiwi of avocado in parten en die geef ik avondeten als een grof prutje kauwen snapt hij goed

2 jaar geleden

Hier doen wij fruit als banaan grof prakken en de rest pureren. Onze dochter gaat echt nog heel erg kokhalzen als we haar stukjes etc aanbieden. 😅

2 jaar geleden

Het wisselt nogal. Brood in stukjes. Fruit en groente pureren we als het hardere soorten zijn. Banaan, meloen of aardappel prakken we bijvoorbeeld. Komkommer en courgette etc. doen we in reepjes en tussendoor krijgt ze af en toe stukjes van ons eigen bord. Hardere kleine stukjes, zoals appel, worden overigens zonder pardon naar buiten gefilterd met het tongetje. Er wordt ook af en toe uitermate dramatisch gekokhalst, maar dat hoort erbij, haha.

2 jaar geleden

In stukjes. Ze heeft al 8 tandjes en stukjes eten gaat heel goed. Het duurt soms wel een eeuwigheid voordat de mond weer leeg is. Maar komt goed 🤭

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

In stukjes. Ze heeft al 8 tandjes en stukjes eten gaat heel goed. Het duurt ...
Wauw! Dat is al een aardig bekkie vol 😂. Hier nog 0 tanden in zicht, haha.

2 jaar geleden

Ik vraag mij dat dus ook af?, Ik heb tot nu toe steeds alles gepureerd. Wel met vlees vis of kip erdoorheen in stukjes. Brood eet ze goed. Maar wil het avond eten nu iets grover. Had net een broodje met gekookt ei in stukjes maar dat vind ze dan weer gek. Dus ja wat is wijsheid. Ga morgen weer wat eten klaar maken en in bakjes invriezen. Wil het ni grover gaan maken.

2 jaar geleden

Vraag mij alleen af zou wel pasta willen maken. macaroni. Kunnen ze dat eten of moet ik die ook in kleine stukjes snijden?

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Gestoomd en gepureerd. Van grover kokhalst en spuugt hij nog heel snel.
Hier hetzelfde. Ze moet maar een keer kokhalzen op een stukje, soms pas als 3/4 van haar etel al op is, en na een paar seconden is gegarandeerd alles er terug uit... Ze heeft dan wel meteen terug honger.

2 jaar geleden

Wij geven stukjes zacht fruit. Stukjes mango, peer en plakjes banaan. Hapjes geprakt

2 jaar geleden

Wij geven gepureerd fruit en groenten omdat ons zoontje van 8maand nog geen tandjes heeft en kokhalzen bij stukjes 😁

2 jaar geleden

Vraag mij alleen af zou wel pasta willen maken. macaroni. Kunnen ze dat ete ...
Mijne kan het eten. Maar ze heeft al 8 tandjes dus dat scheelt. Ik doe er klein beetje griekse yogurt bij slikt ze zo door. Maar je kan t ook zonder proberen. Ze eet ook al soep met stukken erin en stukjes groente en fruit.

2 jaar geleden

Reactie op babyaug21

Wij geven gepureerd fruit en groenten omdat ons zoontje van 8maand nog geen ...
Onze dochter heeft ook geen tandjes maar kauwt wel al op alles wat ze aan eten in der mond heeft haha. Dat is meer gewenning want met 6.5 maanden kreeg ze bij ons brood en toen kokhalste ze nog maar met 7 maanden vrat ze brood alsof ze nooit eten kreeg haha. Nu krijgt ze kwart boterham en scheurt ze zelf af. Zelfde als omelet 🤤