6 Reacties
2 jaar geleden
Maak je je erg zorgen? Kan het ook gewoon een fase zijn? Zeker als ze bijvoorbeeld probeert te zitten of te tijgeren/kruipen kan dat zo veel indruk maken dat ze er letterlijk niet van kunnen slapen. Is in ieder geval wat ik bij onze dochter zag en nu bij mijn zoon ook merk. Tenzij je denkt dat er echt iets mis is zou ik proberen er flexibel mee om te gaan en hopen dat het over een paar dagen/weken weer beter is. Als ik iets geleerd heb als moeder is dat je fijne ritme ineens om kan slaan met een kind dat niet wil slapen en dat een niet slapend kind 'ineens' weer slaapt als een roosje ;) Kan wel pittig zijn natuurlijk, sterkte!
2 jaar geleden
Het huilend wakker worden duidt vaak op oververmoeidheid. Ze wordt niet goed uitgerust wakker en is dam boos.
Zelf denk ik dat het een fase is. Rond deze leeftijd gaat die ontwikkeling zo bizar snel.
Probeer een de wakkertijden een paar dagen weer wat korter te doen om te kijken of je die vermoeidheid er een beetje uit kunt krijgen.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Behalve het boos hoesten haha. Wel veel hoesten, vooral in de nacht.
Overdag lastig in slaap komen, zelfs niet in de wagen. Korte slaapjes. Gisteren zelfs wakker van 12 tot 7. Slaapt in de nacht redelijk, maar wordt vaak wakker en heeft dan soms wel hulp nodig om weer in te slapen.
Denk dat het een fase is. Ze gaat ineens super hard! Bijna mama zeggen, bijna kruipen, alles onderzoeken.
2 jaar geleden
Rond de 7/8/9 maanden leert je kindje ineens heel veel. Papa/mama zeggen, goed rollen, tijgeren, kruipen, recht zitten, proberen te staan, het krijgt te maken met verlatingsangst, leert actie -> reactie, leert meer emoties (schrikken en niet leuk = huilen ineens) en het begint een eigen willetje te krijgen.
Je kindje kan daardoor baldadig, snel geprikkeld en chagrijnig zijn, want het is soms even teveel. Als ze de meeste vaardigheden onder de knie heeft, dan zal ze waarschijnlijk weer wat meer rust in haar lijf hebben.
Blijf haar op tijd naar bed brengen, knuffelen, eten geven etc. en weet dat je over een tijdje weer een gezelliger kindje hebt (wat echt veel meer kan ineens!).
2 jaar geleden
Wat een schattig kleintje heb jij! Behoord dit niet tot sprong 6? De eerste punt kan ik mij niet in vinden (maar elke baby is anders duhhh)