24 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat het qua gevoel en verdeling van aandacht vanzelf wel losloopt met een 2e. Verder herken ik je gevoel wel dat ik echt nog niet toe ben aan een 2e. De zwangerschap en bevalling zie ik tegenop en ook wij hadden een pittige start met kma en reflux. Wel denk ik dat ik er bij een 2e rustiger mee om kan gaan omdat ik al veel meer weet en perspectief heb. Dus van mij hoeft het ook echt nog niet, maar uiteindelijk wel. Ik wacht tot het goed voelt

2 jaar geleden

Ik wou het liefst zo snel mogelijk achter elkaar maar nu met mijn zoontje die nog steeds 3 keer wakker wordt in de nacht, moeilijke eter is en ik geen tijd meer voor mezelf heb hoeft het van mij niet meer. Soms denk ik nou misschien wil ik het over een jaartje wel, maar eigenlijk vind ik dit stiekem ook prima, gewoon 1 zoontje..

2 jaar geleden

Oh mama wat is dat onwijs pittig geweest voor jullie zeg!! En nog steeds.... want de nasleep ervan is ook niet zomaar weg😞 ik snap je gevoel echt helemaal.... blijf vooral goed met elkaar erover praten! En als het voor nu oke voelt, dan voelt het oke. Wie weet wat de tijd brengt. En als het over een aantal jaar nog oke voelt, dan is dat goed 🙏💜 Ik ben er ook veel over na aan het denken. In 2020 ben ik te vroeg bevallen. Ons dochtertje is na 4 dagen overleden. Na 5 maanden raakte ik weer in verwachting (gepland!) van ons zoontje. Ik vond de zwangerschap mentaal echt verschrikkelijk. Lichamelijk was alles goed en met ons zoontje ook. Maar na 2 weken begon hij steeds meer te huilen. Echt een huilbaby! Met 6 weken heeft hij in het ziekenhuis gelegen en bleek een nierbekkenontsteking te hebben. Al die zorgen.... het heeft echt "lang" geduurd voordat het ontroostbaar huilen stopte. Het gaat nu goed, maar is heel gevoelig voor tandjes etc. En omdat het nu zo goed gaat, komt er meer ruimte voor het trauma van het verlies van ons kindje en het vele huilen. En het rouwproces. Daar heb ik al die tijd geen ruimte voor gehad. En dat vind ik zo onwijs pittig! Na deze 2 ervaringen vind ik het ook super moelijk om daar nu al een keuze in te maken. Ik merk dat ik heel erg schommel..... maargoed. Voor nu is het oke! Volg je hart🍀💜

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden maar ik moet er niet aan denken een 2e wel ooit maar voorlopig echt niet hoor. Ik geniet eerst van divenchy na een moeilijke bevalling en hart probleempjes bij mijn zoontje. In september na zijn verjaardag eerst de hart controles maar weer afwachten tot we hopenlijk goed nieuws krijgen maar voorlopig dus echt geen 2e. Voor onze relatie zou een 2e echt een no go zijn op t moment. Manlief heeft er nog moeite mee dat onze relatie zo is veranderd sinds de kleine er is.