10 Reacties
2 jaar geleden
Ik wilde altijd een tweede tot ik er 1 had. Vind het hartstikke mooi en fijn zo! Denk dat twee voor mij teveel is als ik heel eerlijk naar mezelf moet kijken !😇
2 jaar geleden
Misschien niet de reactie die je zoekt want hier willen we sowieso een tweede (en ik misschien zelfs een derde). Maar ik snap ook heel goed dat je het bij 1 kindje houdt. Als je gelukkig bent is er toch niets mis mee. Het is bewezen dat je kind net zo gelukkig is of het wel of geen broertjes/zusjes heeft. En alles alleen doen is wel andere koek.
Mijn vader was ook altijd weg zoals jij omschrijft. Ik ben dus ook 5,5 jaar enigs kind geweest omdat mijn moeder het zwaar vond. Toen ik dus wat ouder en zelfstandiger was toch nog een broertje. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als jij het altijd moet doen, ik eigenlijk ook wel vind dat jij een grotere stem hebt dan je man.
2 jaar geleden
Het is jouw lichaam en jij moet ze verzorgen dus jij mag het bepalen naar mijn mening.
2 jaar geleden
Ik zou daar heel makkelijk in zijn.
Als je man meer kinderen wil en jij niet omdat je alles alleen moet doen. Is de conclusie meer thuis zijn en dus ander werk of andere indeling. Als het echt z’n droom is dan heeft die dat ervoor over.
Begrijp heel goed dat je het zwaar vindt en dat 1 dan genoeg is als je zoveel alleen bent.
Degene die geen kinderen meer wil is bepalend lijkt mij. Je kunt iemand niet dwingen..
2 jaar geleden
eh nou in jouw geval zou er wat mij betreft eerst iets moeten veranderen in dat van huis zijn.. dat is toch geen doen zeg!
logisch dat jij het hierbij wilt laten
Wat mijzelf betreft ik ben nog niet heel uitgesproken, mn zwangerschap was niet ideaal met trombose en dat zou de volgende ronde weer een hoop injecties en risico worden dus dat houd mij sowieso al tegen
maar mijn vriend is heel duidelijk hij wil maximaal 1.. dit is leuk, behapbaar en genoeg voor hem en vooral voor zn mentale gezondheid
dus tenzij dat nog verandert bij hej (of ik de man verwissel 🤪) komt er geen 2e want ik wil geen half gewenst kind erbij, dat is voor niemand eerlijk.
Man misschien een knoop maar die definitieve beslissing is nog niet genomen (en ook wel hoop bezwaren maar is weer een ander onderwerp)
2 jaar geleden
We laten het bij 1. Die beslissing was al gemaakt voor de bevalling. Meerdere redenen.
- medisch
- betaalbaarheid
- onzekerheid toekomst
We kunnen onze zoon nu alles geven. Alle liefde, aandacht, energie en meer. Vriendjes heeft ie straks genoeg. In onze wijk een ware babyboom dolle pret
2 jaar geleden
Voordat ik zwanger werd dacht ik dat ik 2 kinderen wilde. Maar na een vreselijke zwangerschap, vroeggeboorte en zwaar eerste jaar met nog steeds geen doorslapende baby, moet ik er niet aan denken dit allemaal nog een keer te doen. Ik ben gelukkig met 1 zoontje en hoef niet meer. Mijn man wilt wel nog een volgend kind, maar als ik echt niet wil zal hij dat accepteren.