9 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter van 18 maanden idem. Al een tijdje laat ze haar brood staan. Als ontbijt geven we haar nu Olvarit licht volkoren pap. Dat wil ze wel. Smiddags blijven we hard brood aanbieden en kijken we wat ze ervan op eet.

één jaar geleden

Reactie op Roemus

Onze dochter van 18 maanden idem. Al een tijdje laat ze haar brood staan. A ...
Lastig he, avond eten eet ze wel heel goed. ik hoor vaak dat daar veel problemen mee hebben. Ik vind het zo vervelend omdat ze het op de opvang wel gewoon eet.

één jaar geleden

Hier al een aantal weken hetzelfde. Sochtends paar hapjes en dan wil ze niet meer. Smiddags ene keer wel helemaal andere keer niet. Als mn schoonmoeder oppast eet ze gewoon braaf smorgens en smiddags der boterham op, pff 🤣 Zal wel een fase zijn!

één jaar geleden

Hier al een aantal weken hetzelfde. Sochtends paar hapjes en dan wil ze nie ...
Haha ja vreselijk. Of ze sabbelt het beleg er vanaf... ik wil haar ook niet meteen wat anders aanbieden. Als ik weet dat ze het ergens anders wel eet. En voorheen ook. Ik merk wel dat ze dan een uur later al begint met koekie,koekie😑

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Haha ja vreselijk. Of ze sabbelt het beleg er vanaf... ik wil haar ook niet ...
Jaa dat herken ik 🤣 ik bied ook niks anders aan hoor... maar soms heeft ze ook echt geen honger. Tis ook niet echt een hongerwolfje 😅

één jaar geleden

Hier ook. Zelf ook geen grote brood eter dus nu eet hij gewoon met ons mee. Sochtends havermout en smiddags kan van alles zijn: omelet, soepje, quiche, vegavlees of falafel op pita (dat dan weer wel), overgebleven avond eten etc. Enige beleg wat ik er nog wel eens in krijg is een boterham met appelstroop maar alleen als hij zelf mag dippen.

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Hier ook. Zelf ook geen grote brood eter dus nu eet hij gewoon met ons mee. ...
Oh ja zo. Nee ik ben ook geen grote brood eten ik doe het wel zodat we samen wat eten maar goed. Ja ik maak vaak ook wel met ei . Of een wrap met kaas tomaat etc. En dan dubbel slaan in de pan. Maar verder ben ik ook niet heel creatief. Vanmorgen pakte ze zelf een crackotte uit de la gewoon droog en dat heeft ze gegeten ze wilde geen brood nou ook prima😅

één jaar geleden

Fases! Thuis proberen ze alles uit om andere dingen te krijgen en wat voor een reactie t bij papa en/of mama uitlokt😸 Hier is dat namelijk in de ochtend vaak dat ze alles probeert om iets anders dan brood of pap te krijgen 😏 maar helaas voor mevrouw haha. In de middag verschilt t hier nog wel is wat ze krijgt (brood, pap, pannenkoeken met banaan of bosbes of groenten muffins) Op de opvang gaan ze mee in de flow met de rest en dan eten ze vaak prima haha Bij ons eet Maud bijvoorbeeld nog niet misschien wortel en op de opvang kan ze er geen genoeg van krijgen.... Heb je geprobeerd t brood een beetje meer aantrekkelijk te maken met bijvoorbeeld beleg en wat keuze? Wij laten Maud soms kiezen wat ze op brood wil en dan is de boterham heel snel op haha. Zelf laten kiezen geeft ze ook veel aanmoediging en zelfvertrouwen! Dan eten kinderen vaak wat sneller wat je ze voorschotelt

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Fases! Thuis proberen ze alles uit om andere dingen te krijgen en wat voor ...
Ja dat dacht ik al. Ik wissel wel redelijk af in de middag met van alles. Ik weet dat ze hagelslag lekker vind.Maar of dat dan de oplossing omdat elke dag te geven😂 ik neem aan dat ze dit ook niet bij de opvang alleen maar geven. Wat hier vandaag wel weer hielp was dat ze graag van tafel wilde en toen heb ik gezegd eerst een hapje eten. Dan zijn we klaar. Toen heeft ze toch wat stukjes gegeten. En een eitje kook ik er altijd bij die eet ze zobiso. Geluk eet ze savonds wel goed groente. En krijgt ze voor het slapen nog een flesje met pap er door. Dus ik wacht de fase wel af.