6 Reacties

één jaar geleden

Veel liefs voor jou. Je doet het fantastisch! Ik zou je een verwenmoment voor jezelf gunnen. Dat verdien je echt!!

één jaar geleden

Ahh lijkt me ook wel moeilijk eigenlijk.. bij ons is het andersom, mijn dochter wilt mij met alles en als papa haar pakt dan is het krijsen, niet leuk voor hem.. Maarja niet heel veel aan te doen, komt wel, en ze kunnen ook heel lief zijn samen. Maar ik snap je frustratie wel. Liefs 🤎

één jaar geleden

Twijfel alsjeblieft niet aan jezelf. Zo te horen ben je een supergoede mama! Wellicht is het nu even een papa-fase en is het binnenkort plotseling omgedraaid. Kan het toevallig zijn dat jij meer met haar thuis bent (omdat papa bijvoorbeeld meer werkt)? Want soms hoor je dan ook dat kindjes op de momenten dat beide ouders er zijn, dan ineens meer aandacht lijken te hebben voor de ouder die er normaal minder is. Van het huishouden is trouwens heel herkenbaar! Wij doen zoveel kleine dingetjes gedurende de dag waar de meeste mannen niet aan denken en wat ze niet zien, totdat het een keer niet gedaan is...

één jaar geleden

Een bundeltje liefde jouw kant op!! Ik snap je frustratie helemaal. Alle moeders van een dreumes herkennen wel dat het erg pittig en 1 richtingsverkeer kan zijn met zo'n kleintje. Nu met broer en zus erbij vind ik het een stuk makkelijker, zij vermaken het kleintje ook. Betreft je man/vriend, vertel hem eens op een neutraal moment wat je allemaal doet. Of dat je wat taken wil verdelen, en dan maak je een lijst bijvoorbeeld. En verder, als je kindje slaapt, doe dan lekker iets voor jezelf. Even opladen! Is hard nodig, en heel normaal hoor. En zeker ook met de gevoelens waar je mee zit, van huishouden en hele dag met je kleintje laad je niet op zo te lezen. Succes!

één jaar geleden

Ah wat vervelend dat je je zo voelt! Redelijk herkenbaar, hier is het de hele dag door ook papa en ze reageert altijd heel enthousiast op hem. Vanavond had ik haar bij me op schoot, maar dan kruipt ze gelijk naar haar vader hoor. Ik label het meer dat ze haar vader gemist heeft, ik ben vaker een dag thuis met haar namelijk. Als je met haar alleen bent, moet ze dan ook niks van je weten? Kan me niet voorstellen toch? Probeer de fijne momentjes uit te vergroten ipv alleen het negatieve. En gun jezelf wat meer metime, je mág ook even niks doen als je dochtertje slaapt. Of even wat leuks doen met een vriendin/familie. Even goed voor jezelf zorgen dag je mag ervaren dat jíj ook belangrijk bent, dan wordt het vast ook weer wat makkelijker om dingen in het huishouden op te pakken.

één jaar geleden

Mijn zoontje precies hetzelfde. Als mn man thuis is is het heletijd papa, en knuffelen met hem etc. Maar als we alleen zijn samen knuffelt ie ook met mij. Ik zie het juist als iets positiefs, eindelijk even me time, mn eigen dingen doen etc.