14 Reacties

één jaar geleden

In de groeigids van t cb staat hoeveel ze moeten eten. Beste kan je alles rustig aan introduceren in stukjes en hem laten wennen aan vers voedswl en zolang nodig nog bijvoeden met een potje

één jaar geleden

Als Flint te weinig eet dan krijgt hij een wat groter toetje (yoghurt met eventueel wat brinta en/of fruit) Aan de andere kant, als hij aangeeft dat het genoeg is dan neem ik dat voor waar aan 🤷 Soms werkt het om even half uurtje te wachten en daarna nog eens aan te bieden.

één jaar geleden

In de groeigids van t cb staat hoeveel ze moeten eten. Beste kan je alles r ...
Waar staat dat in de groeigids dan? Ik werd nieuwsgierig en dacht even kijken of ik dat kan vinden. Maar ik zie alleen staan dat er geen regels voor zijn, elk kind anders is en het per kind kan verschillen.

één jaar geleden

Dit is wat per dag ONGEVEER aangeraden word. Elk kindje is anders.

één jaar geleden

Ik zou gewoon kijken wat hij vannacht doet, word hij niet wakker dikke prima! Dan is dit voldoende voor hem. Vergeet niet dat met de pot mee eten meer vult dan potjes! Ik zou persoonlijk met de pot laten mee eten. Dat mag echt wel een keer met deze leeftijd. Mijn dochter eet ook de ene keer alles op, de andere keer bijna niks. Prima, ik heb ook wel eens minder trek of vind het eten niet zo lekker. Gezonde kinderen hongeren zich niet uit.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik zou gewoon kijken wat hij vannacht doet, word hij niet wakker dikke prim ...
Ja denk dat ik het ook gewoon aan zie. We hebben pasta gegeten en dat vult ook wel aardig. Ik wil sowieso over op normaal eten. Veel beter en goedkoper ook nog 😄

één jaar geleden

Snap je helemaal hoor! Hier gaat het ook nog lastig echt met de pot mee eten. Ik maak gewoon vaker haar favoriete dingen die ze wel eet klaar. Afgewisseld met nieuwe dingen, vaster voedsel. En eet ze dan wat slechter, 'vul ik nog aan' met een potje. Het is soms frusterend om te weten hoe goed het gaat bij andere kinderen, dan denk ik snel; waarom bij ons niet? Na al die moeite om gezond, lekker en vers te koken voordat het er vervolgens amper wat van in gaat. En dat keer op keer. Heel frusterend zeker voor iemand die graag alles onder controle heeft haha. Maar ik heb me er een beetje bij neergelegd nu en onthou altijd dat ik het beter leuk kan houden. Hier wordt ze bij slechter eten niet per se wakker in de nacht of eerder wakker sochtends. Je hebt wat dat betreft wss gewoon grote eters en kleine eters?

één jaar geleden

Mijn dochter eet mee met de pot . Krijgt daarna altijd yoghurt. En voor het slapen nog 150ml dit gaat allemaal op. Dat flesje van 150ml ook dus dat geven we gewoon nog. Ze eet avond eten heel bord leeg vrijwel altijd en yoghurt ook altijd. Toch wil ze dat flesje. Misschien is dat een idee? Inidergeval een gevulde maag.

één jaar geleden

Wat je ook nog zou kunnen doen, is met de pot mee eten en als je denk dat het te weinig is even in de blender. Ik had zo een kleine bullit blunder op het aanrecht staan, heel makkelijk in gebruik

één jaar geleden

Onze dochter wil absoluut niet gevoerd worden met avond eten. Ze eet vanaf 7 maanden deels mee met ons met verse groenten, aardappelen (ik vele varianten) en vlees. Ze eet vanaf n jaar volledig met ons mee en is eeb lastige eter met voeren haha. Zelfs de yoghurt moet in een bekertje met rietje om het zelf te doen. De ene keer eet ze het bord leeg en de andere keer eet ze een paar happen, ze eet wat ze wil eten en dat vinden wij helemaal prima. Wij hadden de mindset haar lekker zelf te laten ontdekken en leren eten. Soms speelt ze nog met der eten en dan peuzelt ze t meestal wel weer op.

één jaar geleden

Vertrouw je kindje op het aangeven wat tie nodig heeft aan eten. Wij lopen bij een kinderdietiste ivm allergieën en die geeft ook aan dat kinderen op deze leeftijd hele wisselende behoeftes hebben qua eten en soms ook op 3 doperwten de dag doorkomen. Wij hebben wel vanaf het begin Rapley gedaan dus altijd zelf laten eten en hem zelf de controle laten houden over hoeveel hij eet.

één jaar geleden

Volgens mij zit er in potjes ook altijd best wel veel water toegevoegd. Dat heb je niet met vers eten. Dus dat maakt dat vers eten ook wel meer vult. Misschien is dat een geruststelling :) Wij gaven ons zoontje toen hij nog potjes at altijd die van 250 gr en nu met vers eten doe ik meestal +/- 200 gr

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Hij heeft gewoon geslapen dus me weer druk gemaakt om niks. Ik heb hem zelf laten eten gisteren. Ik denk dat ik zijn hapje de volgende keer gewoon fijn stamp en hem dan zelf nog voer. Net zoals het met het potje ging.

één jaar geleden

Reactie op Luckyme87

Bedankt voor jullie reacties. Hij heeft gewoon geslapen dus me weer druk ge ...
Ja zoals aardappels met boontjes er door kun prima prakken en geven. Ik heb wel heel lang nog toen ik bijv. Gelijk voor 2 avonden tegelijk wat maakt het nog in een bakje bewaard waar dan op stond hoeveel ml dan wist ik wat ze ongeveer at. En dat is ongeveer gelijk aan een bord vol. Ik moet wel zeggen dat ze na de leeftijd van 1 jaar wel een stuk minder eet maar goed ze groeien ook minder hard als in het eerste jaar.