11 Reacties

één jaar geleden

Laat je het haar zelf eten? Of voer je het? Onze dochter wil niet meer gevoerd krijgen alleen maar zelf doen

één jaar geleden

Ja ik merk dat het misschien wel net de leeftijd is. Mijn dochter is net 1 en eet al wel een tijdje in stukjes maar eet ook steeds lastiger. Als ik haar zelf een beetje laat mee helpen dan werkt het wel. Ik deed toen ik overging naar vaster voedsel aardapels nog wel redelijk prakken. En bijv. Macaroni of spagethi het sausje wel in de blender en de pasta heel laten. Daardoor is het toch ook een beetje glad nog. Misschien is dat een idee.

één jaar geleden

Reactie op Car1990

Laat je het haar zelf eten? Of voer je het? Onze dochter wil niet meer gevo ...
De stukjes leg ik voor haar neer maar dat werkt ook niet. Ook niet als ik het op een lepel aanbied. Gepureerd voer ik haar, dit vindt ze prima.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik merk dat het misschien wel net de leeftijd is. Mijn dochter is net 1 ...
Ja goeie die combi, dank.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Zat me toevallig ook vandaag te bedenken hoe hier verandering in te brengen. En ach misschien heeft het ook gewoon nog wat meer tijd nodig. Ik bied het vaak aan maar het gaat er niet in. Fruit overigens ook niet helaas. Wel brood in stukken maar zelfs dat doopt ze het liefst in rooibos thee ... Maar ben daarnaast al blij genoeg als ze geprakt eten naar binnen krijgt 😅 want dat is ook altijd weer spannend. Ze weigert namelijk best snel. En mijn kook kunsten zijn het echt niet :(

één jaar geleden

Is toch niks mis mee dat ze nog gepureerd wil? Je geeft zelf al mogelijkheden waarom het misschien niet gaat. Laat het gebeuren, komt vanzelf! Onze zoon wilde ook lange tijd gepureerd, nu is hij ruim twee en weigert gepureerd eten! 😉

één jaar geleden

Reactie op September2109

De stukjes leg ik voor haar neer maar dat werkt ook niet. Ook niet als ik h ...
Zou het nog teveel keuze kunnen zijn? Wij leggen vaak 1 ding tegelijk voor hem neer of laten het uit onze hand pakken, dat helpt hem ook.

één jaar geleden

Ik zou wel eten in stukjes blijven aanbieden en keuze uit een paar dingen. Wat hier goed werkt is overdreven kauwend een stukje van haar bord pakken, iets tussen m'n tanden houden en haar het eruit laten pakken. Mijn dochter eet al vanaf 6 maanden bijna alles in stukjes en ze eet nu elke dag met ons mee. Ik heb super veel gehad aan de instagram pagina van solid starts en heb ook informatiebundels van ze gekocht.

één jaar geleden

Wij geven al sinds het begin stukjes en hier eet hij ook vaak het minst s avonds. Ik denk dat hij dan soms al wat te moe is. Ik probeer gewoon meerdere momenten fruit en groenten aan te bieden. Zo maakt het niet zoveel uit als hij s avonds niet heel veel wil eten. Ik zou blijven oefenen, maar niet te veel druk. Komt wel goed!

één jaar geleden

Je weet dus wel dat ze het kan aangezien ze zelf bijvoorbeeld het fruit enzo wel eet! Gepureerd of in stukjes de vitamines krijgt ze op beide manieren binnen dus ik zou me er niet heel druk om maken. Wel gewoon blijven aanbieden en proberen. Misschien door zelf lepeltje in haar handen te heven of juist een vorkje in der eten te prikken